SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jarosław Kuźniar w „Onet Rano” odwiedzi różne miasta, „Fakt. Masz prawo” blisko codziennych problemów

Onet wystartował z wiosenną ramówką programów wideo. Wśród programowych nowości Sabina Lipska, szefowa segmentu wideo w Onet-RAS Polska, zapowiada szerszą formułę „Onet Rano” i stawia na debiut programu interwencyjnego „Fakt. Masz prawo”. - Nie będziemy „żywić się” medialnie problemami widzów, spróbujemy je rozwiązać - deklaruje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Feluś, współgospodarz „Fakt. Masz prawo”.

W środę Grupa Onet-RAS Polska zapowiedziała wiosenną ofertę dotyczącą treści wideo. Przy okazji nowej ramówki wydawca ujawnił, że obecnie wszystkie treści wideo w jego serwisach i aplikacjach generują miesięcznie 500 mln odtworzeń, w tym materiały „on demand” (z wyłączeniem auto playera) - 230 mln.

Nowa oferta programowa przynosi zmiany w porównaniu z ramówką wprowadzoną przez wydawcę jesienią ub.r. Zniknęły dwa programy, wśród propozycji jest 17 własnych formatów wydawcy, w tym cztery nowości - „Duży pokój”, „AutoŚwiat Go!”, „Miło/ść” oraz program interwencyjny „Fakt. Masz prawo”.

Wiosenna ramówka wideo Onetu została podzielona na pasma: poranne i publicystyczne emitowane na żywo od poniedziałku do piątku oraz magazynowe, w którym będzie prezentowanych 10 premier tygodniowo wzbogaconych o nową ofertę dla kobiet.

Istotne zmiany wprowadzono w paśmie publicystycznym. W wiosennej ramówce w bloku tematycznym Opinie znajdą się cotygodniowe programy publicystów Onetu, „Faktu” i „Newsweeka”, w których będą oni pytać polityków, komentatorów i ekspertów o aktualne sprawy polityczne i społeczne.

Drugim filarem wiosennej ramówki ma być najnowszy format 100”, czyli krótkie materiały wideo realizowane dla najważniejszych marek Grupy Onet-Ras Polska.

Według wydawcy materiały wideo w ramach 100” w zwięzły i zrozumiały sposób mają poszerzać wiedzę na temat najważniejszych wydarzeń, inspirować, opowiadać i tłumaczyć otaczający świat. 100” są przygotowywane z myślą o odbiorcach mediów społecznościowych - z napisami, aby można je było oglądać bez dźwięku, w tym również na urządzeniach mobilnych.

- Nasze działania wideo są rozwinięciem strategii realizowanej dla kluczowych marek Grupy Onet-RAS Polska. Obok produkcji premium szczególnie mocno stawiamy na rozwój naszego formatu 100” czyli krótkich, wysokiej jakości materiałów wideo. Ten format, realizowany zgodnie z zasadą „szybko się dowiesz, szybko zrozumiesz”, świetnie się wpisuje w wizję rozwoju wielu naszych brandów - szczególnie Onetu i Noizza. Warto podkreślić, że 100” od początku tworzymy jako markę o zasięgu międzynarodowym - zapowiada Aleksander Kutela, CEO Onet.pl.

O zmianach w ofercie Onetu oraz szczegółach formatu „Fakt. Masz prawo” serwis Wirtualnemedia.pl rozmawiał z Sabiną Lipską, head of wideo w Grupie Onet-RAS Polska, oraz Robertem Felusiem, redaktorem naczelnym „Faktu” i współgospodarzem „Fakt. Masz prawo”.

- Już przy okazji jesiennej ramówki wspominaliśmy o tym, że nie zamierzamy tworzyć tradycyjnej telewizji, natomiast będziemy rozwijać naszą ofertę programów premium odpowiadających na różne potrzeby internautów i w tym kierunku konsekwentnie podążamy - wyjaśnia Sabina Lipska. - Nie chcemy odchodzić od naszego DNA którym jest internet. Ale też nie jest tak, że nie zauważamy co ważnego dzieje się w mediach na świecie - dodaje.

Lipska w rozmowie z nami wyjaśniła, dlaczego z wiosennej ramówki zniknęły dwa formaty wprowadzone do oferty jesienią ub.r. - „Temat wart uwagi” Iwony Kutyny (dziennikarki programu informacyjnego „Onet24”) oraz „Posłowie” - program prowadzony przez Andrzeja Gajcego.

- Nie ma jednej przyczyny dla której te programy zniknęły z naszej oferty - zastrzega szefowa segmentu wideo w Onet-RAS Polska. - Oczywiście jeden z czynników to wyniki oglądalności i zaangażowania odbiorców - staramy się, podobnie jak inni wydawcy proponować te tytuły, które są popularne. W wypadku Iwony Kutyny i kierowanego przez nią głównego projektu „Onet24” okazało się, że jest on bardzo ceniony przez użytkowników i istnieją duże szanse na dalszy rozwój tego formatu. Postanowiliśmy więc postawić na dalszy rozwój „Onet24”, co spowodowało rezygnację z prowadzonego równolegle przez Iwonę Kutynę formatu „Temat wart uwagi”. Z kolei Andrzej Gajcy pracuje już nad nowym programem, który zamierzamy pokazać widzom jesienią - opisuje.

W jesiennej ramówce Onetu zapowiedziano 4 premierowe formaty: „Duży pokój”, „AutoŚwiat Go!”, „Miło/ść” oraz program interwencyjny „Fakt. Masz prawo”. Lipska nie ukrywa, że ma w tej grupie swojego faworyta.

- Moim zdaniem program interwencyjny „Fakt. Masz prawo” będzie na tyle bliski codziennym problemom naszych odbiorców, że wśród premierowych produkcji ma największe szanse na sukces - zdradza Lipska. - Ten format jest też bardzo spójny z tym co publikuje dziennik „Fakt”. Dlatego to właśnie program Roberta Felusia i Dariusza Burlińskiego według mnie ma szanse na największe zaangażowanie widzów i wysoką oglądalność.

Nasza rozmówczyni nie kryje, że obecnie trzy flagowe formaty Onetu w segmencie wideo to pasmo „Onet Rano” (prowadzone zazwyczaj przez Jarosława Kuźniara), program Tomasza Lisa oraz sportowa „Misja Futbol” prowadzona przez Michała Pola. Największe zmiany i nowości będą czekały „Onet Rano”.

- Trzeba pamiętać, że w wypadku „Onet Rano” mamy do czynienia ze stosunkowo świeżym formatem, który jest obecny w ramówce od jesieni ub.r. - podkreśla Lipska. - Ten program przez cały czas się zmienia i ewoluuje, wciąż dochodząc do niego nowe elementy, inne zaś znikają. Część z nowości to reakcja na propozycje widzów i internautów - w przeciwieństwie do telewizji programy nadawane w sieci są bardzo elastyczne i dają możliwość modyfikacji ich formuły praktycznie z dnia na dzień. W niedalekiej przyszłości nowością w „Onet Rano” będzie z pewnością realizowanie tych programów w innych miastach niż Warszawa. Chcemy pojawiać się w całej Polsce i dotrzeć także do tych ciekawych ludzi, którzy niekoniecznie są związani ze stolicą.

Lipska informuje, że oglądalność programu „Tomasz Lis.” stale rośnie, a jego obecna formuła jest optymalna. Dlatego wydawca na razie nie przewiduje znaczących zmian w tym formacie.

Szefowa wideo w Onet-RAS Polska zapowiada, że główna strategia w nadchodzących miesiącach będzie polegała przede wszystkim na stałym rozszerzaniu obecności w różnych segmentach internetu, przede wszystkim w mediach społecznościowych.

- Dzisiaj nie wystarczy zaoferować widzowi, że nasze treści może obejrzeć na głównej stronie Onetu - zaznacza Lipska. - Musimy dotrzeć z naszą ofertą do tych rejonów sieci, w których obecny jest odbiorca. Dlatego stale będziemy umacniać naszą obecność w kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter - zapowiada nasza rozmówczyni. Jednocześnie nie ukrywa, że firma wiąże duże nadzieje z nowym formatem „100” - krótkimi formami wideo (trwającymi ok. 100 sekund) tworzonymi pod kierownictwem Jarosława Kuźniara. - Pracowaliśmy nad tą formą od dłuższego czasu i myślę, że zarówno jej koncepcja, jak i kierunek w którym podąża są bardzo obiecujące - podkreśla Lipska.

Jedną z nowych propozycji zapowiedzianych przez Onet na wiosnę jest program „Fakt. Masz prawo”, który według Lipskiej ma spośród debiutantów największe szanse na sukces. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Feluś, redaktor naczelny „Faktu” i współgospodarz tego programu nie ukrywa, że jego potencjał tkwi w dużym stopniu w internecie jako platformie dotarcia do odbiorcy.

- Zdaję sobie sprawę z tego, że w segmencie programów interwencyjnych nie wymyślimy na nowo koła, bo to działka obsadzona mocno w polskiej i zagranicznej telewizji - zastrzega Robert Feluś. - Natomiast biorąc pod uwagę realia polskiego rynku nowością jest w tym formacie jeden element: internet. Coś mi mówi, że oferując nasz program w sieci dotrzemy do zupełnie nowej grupy odbiorców - na przykład tych, którzy dotąd w znikomym stopniu oglądali audycje interwencyjne w telewizji.

Feluś nie ukrywa, że głównym atutem „Fakt. Masz prawo” będzie prezentowanie unikalnych tematów i spraw, które obchodzą widzów. Te zaś redakcja programu będzie czerpać m.in. z wieloletnich doświadczeń „Faktu” w kontaktach z czytelnikami.

- Nie jesteśmy telewizją. Jesteśmy internetem. Musimy sprzedać i pokazać konkretny temat w sposób mądry i jednocześnie atrakcyjny dla widza - podkreśla naczelny „Faktu”. – Formuła programu ma polegać na tym, że na początku zaprezentujemy dobry, soczysty reportaż dotyczący konkretnego problemu, a później w studio wraz z ekspertami i zaproszonymi gośćmi postaramy się wyjaśnić o co chodzi i jak ten problem można rozwiązać.

Feluś zapowiada, że „Fakt. Masz prawo” nie porzuci swoich bohaterów. Program ma powracać do poruszanych spraw i śledzić ich zakończenie. - Nie chcemy „żywić się” medialnie kłopotami różnych ludzi. Chcemy im realnie pomóc rozwiązać określony problem - deklaruje szef „Faktu”.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwisy i aplikacje Grupy Onet-RASP zanotowały 21,38 mln realnych użytkowników i 3,25 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 17,81 mln użytkowników i 2,19 mld odsłon.

Dołącz do dyskusji: Jarosław Kuźniar w „Onet Rano” odwiedzi różne miasta, „Fakt. Masz prawo” blisko codziennych problemów

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zoo
all co niemieckie jest najlepsze. Polacy nigdy sie nie liczyli i nie beda liczyc
odpowiedź
User
conf
jezu, ale ekipa, ale na szczeście adblock sobie z wami poradzi jakby co;)- brakuje tylko zakowskiego i mogą przenieść seanse nienawiści trzódki z radia tok do onet merkel tv:)
odpowiedź
User
Ja
Super ekipa do obslugi stoisk na jarmarkach w specjalizacji czosnek z cebula kiedyś mówiło sie walach pzpr
odpowiedź