Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe
W kwietniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam o ponad połowę więcej niż rok wcześniej. Publiczne Jedynka i Trójka oraz Tok FM zanotowały wzrosty wpływów reklamowych przekraczające 100 proc.
Jak pokazują dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, cennikowe przychody reklamowe polskich stacji radiowych w kwietniu br. były o 54,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Licząc z autopromocją wzrost tych wpływów w skali roku wyniósł 54,7 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję zwiększyły się o 59,8 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej
Wśród poszczególnych stacji największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - wynoszący dokładnie 159,3 proc. - zanotował Program I Polskiego Radia. Natomiast Tok FM (Agora) zarobiło z reklam o 129,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a Program III Polskiego Radia - o 113,6 proc. więcej.
>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)
Prawie dwukrotnie zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe RMF FM, Złotych Przebojów Pogody Warszawa i Złotych Przebojów Poznań (dwie ostatnie stacje należą do Agory). W przypadku tych rozgłośni wzrosty wyniosły - odpowiednio - 81,1 proc., 77,6 proc. i 90,9 proc.
>>> Rekordowy spadek RMF FM, zyskują Trójka i Radio ZET
>>> Zyskują Eska i rozgłośnie regionalne, traci Planeta
Więcej niż w kwietniu ub.r. zarobiły z reklam również Eska Wrocław - o 35,7 proc., Eska Warszawa - o 22,1 proc. i Eska Poznań (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 13,1 proc., a także Radio ZET (Eurozet) - o 16 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
IV.2011 | IV.2010 | |
RMF FM | 82 373 050 zł | 45 482 055 zł |
Radio ZET | 37 209 121 zł | 32 080 300 zł |
Program III Polskiego Radia | 10 428 860 zł | 4 883 315 zł |
Program I Polskiego Radia | 5 328 690 zł | 2 055 110 zł |
Eska Wrocław | 4 585 884 zł | 3 378 286 zł |
TOK FM | 3 992 855 zł | 1 738 685 zł |
Eska Warszawa | 3 896 500 zł | 3 190 620 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 3 695 211 zł | 2 080 103 zł |
Eska Poznań | 3 353 738 zł | 2 964 183 zł |
Złote Przeboje Poznań | 2 785 911 zł | 1 459 249 zł |
monitorowane stacje razem | 244 332 893 zł | 158 143 975 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 252 229 169 zł | 163 086 457 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 7 896 276 zł | 4 942 482 zł |
Dołącz do dyskusji: Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe