SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe

W kwietniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam o ponad połowę więcej niż rok wcześniej. Publiczne Jedynka i Trójka oraz Tok FM zanotowały wzrosty wpływów reklamowych przekraczające 100 proc.

Jak pokazują dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, cennikowe przychody reklamowe polskich stacji radiowych w kwietniu br. były o 54,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Licząc z autopromocją wzrost tych wpływów w skali roku wyniósł 54,7 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję zwiększyły się o 59,8 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

Wśród poszczególnych stacji największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - wynoszący dokładnie 159,3 proc. - zanotował Program I Polskiego Radia. Natomiast Tok FM (Agora) zarobiło z reklam o 129,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a Program III Polskiego Radia - o 113,6 proc. więcej.

>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)

Prawie dwukrotnie zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe RMF FM, Złotych Przebojów Pogody Warszawa i Złotych Przebojów Poznań (dwie ostatnie stacje należą do Agory). W przypadku tych rozgłośni wzrosty wyniosły - odpowiednio - 81,1 proc., 77,6 proc. i 90,9 proc.

>>> Rekordowy spadek RMF FM, zyskują Trójka i Radio ZET

>>> Zyskują Eska i rozgłośnie regionalne, traci Planeta

Więcej niż w kwietniu ub.r. zarobiły z reklam również Eska Wrocław - o 35,7 proc., Eska Warszawa - o 22,1 proc. i Eska Poznań (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 13,1 proc., a także Radio ZET (Eurozet) - o 16 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 IV.2011IV.2010
RMF FM82 373 050 zł45 482 055 zł
Radio ZET37 209 121 zł32 080 300 zł
Program III Polskiego Radia10 428 860 zł4 883 315 zł
Program I Polskiego Radia5 328 690 zł2 055 110 zł
Eska Wrocław4 585 884 zł3 378 286 zł
TOK FM3 992 855 zł1 738 685 zł
Eska Warszawa3 896 500 zł3 190 620 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa3 695 211 zł2 080 103 zł
Eska Poznań3 353 738 zł2 964 183 zł
Złote Przeboje Poznań2 785 911 zł1 459 249 zł
monitorowane stacje razem244 332 893 zł158 143 975 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją252 229 169 zł163 086 457 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja7 896 276 zł4 942 482 zł


 

Dołącz do dyskusji: Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rafal
Przewaga RMFu na Radiem Zet jest przerazajaca. Dawne czasy Radia Zet juz nie wroca
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Żadna kasa nie pomoże. Program tej stacji to dno i pół metra mułu.
odpowiedź
User
sun
hm, a co to w takim razie robi logo rmfu?
odpowiedź