SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Johnson&Johnson, Reckitt i Lidl wydali najwięcej na reklamy przy mundialu w TVP

Telewizja Polska na reklamach emitowanych dotychczas przy transmisjach z mundialu w Rosji zarobiła cennikowo 120,8 mln zł, a na spotach sponsorów - 18,4 mln zł. Najwięcej na spoty wydali Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser i Lidl Polska. Wśród sponsorów najaktywniejsza była Grupa Lotos.

W okresie od 14 do 25 czerwca br. , czyli od rozpoczęcia mistrzostw świata w piłce nożnej kanały Telewizji Polskiej, które transmitują lub retransmitują mecze rozgrywane w Rosji - czyli TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP3 - zarobiły łącznie na emisji spotów 120 773 815 zł - pokazuje analiza IPG Mediabrands oparta na danych cennikowych Nielsen Audience Measurement. Są to wpływy jedynie z emisji reklam przy transmisjach dotychczasowych 35 meczów.

Z poniższej analizy wynika, że najwięcej na reklamy wydały dwie firmy, które w swojej komunikacji nie nawiązują do mundialu. Johnson&Johnson przeznaczył w omawianym okresie na spoty przy meczach 8,4 mln zł, a Reckitt Benckiser – 5,4 mln zł.
Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Lidl Polska z wydatkami w kwocie 5,4 mln zł.

Marki, które prowadzą komunikację wykorzystującą wątek mundialu, znalazły się na dalszych pozycjach tego rankingu. Są to m.in. Grupa Żywiec, która m.in. reklamuje Warkę spotami z Adamem Nawałką czy Kompania Piwowarska promująca Tyskie z udziałem Zbigniewa Bońka.

Wśród marek, które promują się wykorzystując mundial są w tym zestawieniu także: Jeronimo Martins, Unilever (marka Rexona) - Orange, Media Saturn, Alior Bank, Orlen, Lotos, Hyundai i Coca-Cola.  

Wydatki na spoty na antenach TVP w okresie od 14 do 25 czerwca br. (TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP3)

 

Reklamodawca

eq. GRP all 1649

Wydatki

1

JOHNSON & JOHNSON

814

           8 401 877 zł

2

RECKITT BENCKISER

716

           5 379 062 zł

3

LIDL POLSKA

565

           5 358 490 zł

4

FERRERO

500

           4 690 610 zł

5

GRUPA ZYWIEC SA

472

           5 265 404 zł

6

POLPHARMA

406

           3 530 100 zł

7

US PHARMACIA INC.

349

           2 776 195 zł

8

KOMPANIA PIWOWARSKA

336

           3 752 364 zł

9

MEDIA EXPERT

320

           3 470 600 zł

10

SCHOLL

311

           2 276 468 zł

11

JERONIMO MARTINS

254

           2 734 300 zł

12

POLMLEK SP Z OO

243

           2 559 140 zł

13

UNILEVER

241

           1 998 408 zł

14

ORANGE SA

216

           2 138 770 zł

15

MEDIA SATURN

210

           2 062 300 zł

16

ALIOR BANK SA

209

           1 546 812 zł

17

POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA

207

           2 100 000 zł

18

GRUPA LOTOS SA

206

           2 118 080 zł

19

HYUNDAI

201

           2 214 200 zł

20

SANOFI-SYNTHELABO

186

           1 747 850 zł

21

TVP SA

171

           1 482 202 zł

22

COCA COLA

171

           1 751 240 zł

23

DOLORGIET PHARMACEUTICALS

169

           1 837 800 zł

24

PHILIPS

167

           1 676 210 zł

25

PKO BP SA

157

           1 432 480 zł

 

Pozostałych 150 Klientów

5035

         46 472 853 zł

 

Razem

12834

      120 773 815 zł


Na emisji billboardów sponsorskich (tylko przy transmisjach meczów) w omawianym okresie Telewizja Polska zarobiła 18,4 mln zł. Najwięcej wydała na nie Grupa Lotos – 9,7 mln zł. Drugi pod tym względem był Blachotrapez z wydatkami 2,9 mln zł. Obie firmy są sponsorami polskiej reprezentacji piłkarskiej. Trzecie miejsce należy do firmy Visa z wydatkami na poziomie 2,8 mln zł, która jest sponsorem mundialu.

Wydatki na sponsoring na antenach TVP w okresie od 14 do 25 czerwca br. (TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP3)

 

Sponsor

eq. GRP all 1649

Wydatki

1

GRUPA LOTOS SA

945

           9 722 130 zł

2

BLACHOTRAPEZ SP Z OO

242

           2 924 735 zł

3

VISA INTERNATIONAL CEMEA

218

           2 819 740 zł

4

MAZDA GROUP

130

           1 088 945 zł

5

GRUPO SANTANDER

99

              949 740 zł

 

Pozostałych 13 Klientów

134

              913 390 zł

 

Razem

1768

         18 418 680 zł

TVP zarobiła na mundialu, blisko 70 mln zł przychodów z reklam i stref kibica. „Sprzedawaliśmy spoty wg cennika”

W czwartek podczas briefingu prasowego prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że koszty zakupu praw do transmisji mistrzostw świata w piłce nożnej oraz obsługi mundialu zwróciły się, a Telewizja Polska zarobiła na sprzedaży reklam i praw do organizacji stref kibica. Do tej pory nadawca odnotował już 69,72 mln zł wpływów.

Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K.

Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.

Dołącz do dyskusji: Johnson&Johnson, Reckitt i Lidl wydali najwięcej na reklamy przy mundialu w TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl