Johnson&Johnson, Reckitt i Lidl wydali najwięcej na reklamy przy mundialu w TVP
Telewizja Polska na reklamach emitowanych dotychczas przy transmisjach z mundialu w Rosji zarobiła cennikowo 120,8 mln zł, a na spotach sponsorów - 18,4 mln zł. Najwięcej na spoty wydali Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser i Lidl Polska. Wśród sponsorów najaktywniejsza była Grupa Lotos.
W okresie od 14 do 25 czerwca br. , czyli od rozpoczęcia mistrzostw świata w piłce nożnej kanały Telewizji Polskiej, które transmitują lub retransmitują mecze rozgrywane w Rosji - czyli TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP3 - zarobiły łącznie na emisji spotów 120 773 815 zł - pokazuje analiza IPG Mediabrands oparta na danych cennikowych Nielsen Audience Measurement. Są to wpływy jedynie z emisji reklam przy transmisjach dotychczasowych 35 meczów.
Z poniższej analizy wynika, że najwięcej na reklamy wydały dwie firmy, które w swojej komunikacji nie nawiązują do mundialu. Johnson&Johnson przeznaczył w omawianym okresie na spoty przy meczach 8,4 mln zł, a Reckitt Benckiser – 5,4 mln zł.
Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Lidl Polska z wydatkami w kwocie 5,4 mln zł.
Marki, które prowadzą komunikację wykorzystującą wątek mundialu, znalazły się na dalszych pozycjach tego rankingu. Są to m.in. Grupa Żywiec, która m.in. reklamuje Warkę spotami z Adamem Nawałką czy Kompania Piwowarska promująca Tyskie z udziałem Zbigniewa Bońka.
Wśród marek, które promują się wykorzystując mundial są w tym zestawieniu także: Jeronimo Martins, Unilever (marka Rexona) - Orange, Media Saturn, Alior Bank, Orlen, Lotos, Hyundai i Coca-Cola.
Wydatki na spoty na antenach TVP w okresie od 14 do 25 czerwca br. (TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP3) |
|||
Reklamodawca |
eq. GRP all 1649 |
Wydatki |
|
1 |
JOHNSON & JOHNSON |
814 |
8 401 877 zł |
2 |
RECKITT BENCKISER |
716 |
5 379 062 zł |
3 |
LIDL POLSKA |
565 |
5 358 490 zł |
4 |
FERRERO |
500 |
4 690 610 zł |
5 |
GRUPA ZYWIEC SA |
472 |
5 265 404 zł |
6 |
POLPHARMA |
406 |
3 530 100 zł |
7 |
US PHARMACIA INC. |
349 |
2 776 195 zł |
8 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
336 |
3 752 364 zł |
9 |
MEDIA EXPERT |
320 |
3 470 600 zł |
10 |
SCHOLL |
311 |
2 276 468 zł |
11 |
JERONIMO MARTINS |
254 |
2 734 300 zł |
12 |
POLMLEK SP Z OO |
243 |
2 559 140 zł |
13 |
UNILEVER |
241 |
1 998 408 zł |
14 |
ORANGE SA |
216 |
2 138 770 zł |
15 |
MEDIA SATURN |
210 |
2 062 300 zł |
16 |
ALIOR BANK SA |
209 |
1 546 812 zł |
17 |
POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA |
207 |
2 100 000 zł |
18 |
GRUPA LOTOS SA |
206 |
2 118 080 zł |
19 |
HYUNDAI |
201 |
2 214 200 zł |
20 |
SANOFI-SYNTHELABO |
186 |
1 747 850 zł |
21 |
TVP SA |
171 |
1 482 202 zł |
22 |
COCA COLA |
171 |
1 751 240 zł |
23 |
DOLORGIET PHARMACEUTICALS |
169 |
1 837 800 zł |
24 |
PHILIPS |
167 |
1 676 210 zł |
25 |
PKO BP SA |
157 |
1 432 480 zł |
|
Pozostałych 150 Klientów |
5035 |
46 472 853 zł |
Razem |
12834 |
120 773 815 zł |
Na emisji billboardów sponsorskich (tylko przy transmisjach meczów) w omawianym okresie Telewizja Polska zarobiła 18,4 mln zł. Najwięcej wydała na nie Grupa Lotos – 9,7 mln zł. Drugi pod tym względem był Blachotrapez z wydatkami 2,9 mln zł. Obie firmy są sponsorami polskiej reprezentacji piłkarskiej. Trzecie miejsce należy do firmy Visa z wydatkami na poziomie 2,8 mln zł, która jest sponsorem mundialu.
Wydatki na sponsoring na antenach TVP w okresie od 14 do 25 czerwca br. (TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP3) |
|||
Sponsor |
eq. GRP all 1649 |
Wydatki |
|
1 |
GRUPA LOTOS SA |
945 |
9 722 130 zł |
2 |
BLACHOTRAPEZ SP Z OO |
242 |
2 924 735 zł |
3 |
VISA INTERNATIONAL CEMEA |
218 |
2 819 740 zł |
4 |
MAZDA GROUP |
130 |
1 088 945 zł |
5 |
GRUPO SANTANDER |
99 |
949 740 zł |
|
Pozostałych 13 Klientów |
134 |
913 390 zł |
Razem |
1768 |
18 418 680 zł |
TVP zarobiła na mundialu, blisko 70 mln zł przychodów z reklam i stref kibica. „Sprzedawaliśmy spoty wg cennika”
W czwartek podczas briefingu prasowego prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że koszty zakupu praw do transmisji mistrzostw świata w piłce nożnej oraz obsługi mundialu zwróciły się, a Telewizja Polska zarobiła na sprzedaży reklam i praw do organizacji stref kibica. Do tej pory nadawca odnotował już 69,72 mln zł wpływów.
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K.
Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.
Dołącz do dyskusji: Johnson&Johnson, Reckitt i Lidl wydali najwięcej na reklamy przy mundialu w TVP