Już 6 mln Polaków odwiedza Netflixa, Canalplus.com wyprzedził Iplę (TOP10)
W listopadzie przeglądarkowy Netflix osiągnął w Polsce rekordowy zasięg - 5,98 mln użytkowników. Spadki z miesiąca na miesiąc zanotowały Player.pl i vod.pl, a Canalplus.com dzięki dużemu wzrostowi wyprzedził serwis Ipla.tv.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa w listopadzie br. odwiedziło 5,98 mln polskich internautów, co dało 20,59 proc. zasięgu.
To rekordowe wyniki platformy w polskim internecie. Poprzedni szczyt odwiedzalności przeżywała wiosną br. w czasie lockdownu w związku z epidemią: w marcu br. miała 5,38 mln użytkowników i 18,8 proc. zasięgu, a w kwietniu 5,68 mln użytkowników i 20,1 proc. zasięgu (według poprzedniego badania Gemius/PBI).
Netflix nie podaje, ilu ma płacących użytkowników w naszym kraju, według szacunków firmy Comapritech na koniec marca było ich 880 tys. Globalnie na koniec września br. z platformy korzystało 201,15 mln subskrybentów, o 2,2 mln więcej niż na koniec czerwca. Kwartalne przychody platformy rok do roku zwiększyły się 5,24 z 6,43 mld dolarów, a zysk netto - z 1,28 do 2,22 mld dolarów.
Player przed CDA Premium
Serwis Player.pl (należący do TVN Grupy Discovery) odwiedziło 3,9 mln internautów. Jeszcze w grudniu mają się w nim pojawić treści z globalnej platformy discovery+, która zaczyna właśnie globalną ekspansję.
W zestawieniu są też platformy dwóch innych czołowych nadawców telewizyjnych. TVP VOD, funkcjonująca jako dział VoD domeny tvp.pl, miała 3 mln użytkowników, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,68 mln.
Z kolei CDA Premium odwiedziło 3,83 mln internautów. Notowany na giełdzie właściciel witryny podał, że na koniec września miała 285 tys. subskrybentów, spółka osiągnęła wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 mln zł.
Sekcja VoD na WP.pl zanotowała 3,52 mln użytkowników, a vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 2,08 mln.
Canalplus.com coraz bliżej HBO GO
Oprócz Netflixa i CDA Premium w zestawieniu jest kilka innych w pełni płatnych serwisów. HBOGO.pl odwiedziło 2,82 mln internautów, a uruchomiony w maju br. Canalplus.com - 1,85 mln. Ten pierwszy w drugiej połowie przyszłego roku zostanie zastąpiony przez HBO Max, co zapowiedziano w zeszłym tygodniu.
Z kolei należąca do Amazona platforma Primevideo zanotowała 845,6 tys. polskich użytkowników.
W porównaniu z październikiem br., pierwszym miesiącem z którego upubliczniono wyniki Mediapanelu, przeglądarkowy Netflix zyskał 612,4 tys. polskich użytkowników (to 11,4 proc. w górę). W efekcie zwiększył przewagę nad Playerem, który zanotował spadek liczby odwiedzających o 259,8 tys. (6,2 proc.).
Canalplus.com przed Iplą
Duże wzrost osiągnęły CDA Premium, HBOGO.pl i Canalplus.com. Pierwszy zyskał 689,5 tys. internautów (21,9 proc.), drugi - 544,3 tys. (23,9 proc.), a trzeci - 784,1 tys. (73,6 proc.).
Canalplus.com wyprzedził Iplę, której liczba użytkowników zmalała o 335 tys. (16,6 proc.). Spadek zanotował też vod.pl - o 53,8 tys. (2,5 proc.).
W sekcji VoD WP.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 81 tys. (2,3 proc.), na TVP VOD - o 117,9 tys. (4,1 proc.), a na Primevideo.com - o 97,8 tys. (13,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Już 6 mln Polaków odwiedza Netflixa, Canalplus.com wyprzedził Iplę (TOP10)
Ciekawi mnie zwłaszcza HBO i CanalPlus VOD