Kampania „Po pierwsze farmaceuta” ma wzmocnić wizerunek aptekarzy w Polsce (wideo)
Fundacja Aflofarm wspólnie z Naczelną Izbą Aptekarską prowadzą kampanię edukacyjną pod hasłem „Po pierwsze farmaceuta”. Jej celem jest wzmocnienie wizerunku zawodu farmaceuty w Polsce.
– Zależy nam przede wszystkim na tym, by dotrzeć bezpośrednio do pacjentów. Chcemy, aby Polacy mieli przekonanie, że farmaceuta to najlepszy specjalista od leków, a każdy magister farmacji poinformuje o interakcjach czy udzieli porad w drobnych problemach zdrowotnych, a w razie potrzeby zaleci wizytę u specjalisty - mówi prezes zarządu Fundacji Aflofarm, Tomasz
Głównymi narzędziami kampanii są: spot wizerunkowy promujący zawód farmaceuty oraz cztery animowane spoty edukacyjne. Pokazano w nich, w czym może pomóc magister farmacji i jak wygląda proces jego kształcenia.
Jeden z filmów opowiada o zawodzie farmaceuty szpitalnego, z którego istnienia niewielu pacjentów zdaje sobie sprawę. Ostatni spot poruszy natomiast temat opieki farmaceutycznej i pokaże, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy. Badania pokazały, że 39,4 proc. Polaków nie wie, czym jest opieka farmaceutyczna i jaki mógłby być jej zakres.
Akcję edukacyjną zakończy merytoryczna debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce, która odbędzie się 26 września, podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.
Dołącz do dyskusji: Kampania „Po pierwsze farmaceuta” ma wzmocnić wizerunek aptekarzy w Polsce (wideo)