Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów
Nickelodeon, należący do Viacom kanał filmowy emitujący kreskówki dla dzieci zapowiedział, że występujący w jego filmach animowani bohaterowie nie będą już wykorzystywani do promocji niezdrowej żywności.
Każda firma starająca się o licencję na wykorzystanie animowanych postaci w celach promocyjnych będzie musiała udowodnić, że wartości odżywcze jej produktów są zgodne z oficjalnymi rządowymi wytycznymi. Odstępstwem od tej zasady jest możliwość wykorzystania postaci do promocji słodyczy "na specjalne okazje", np. Halloween.
Nowa polityka jest częścią inicjatywy, mającej na celu promocję ćwiczeń fizycznych i zdrowego odżywiania wśród dzieci. Działania Nickelodeon wpisują się w nurt działań zapoczątkowanych przez takie firmy jak Coca-Cola i McDonald's, majacych na celu wprowadzenie większej kontroli nad treścią skierowanych do dzieci reklam. W październiku 2006 "zakaz" występowania w reklamach żywności typu "junk food" otrzymały postacie z kreskówek koncernu Walt Disney.
Dołącz do dyskusji: Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów