SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów

Nickelodeon, należący do Viacom kanał filmowy emitujący kreskówki dla dzieci zapowiedział, że występujący w jego filmach animowani bohaterowie nie będą już wykorzystywani do promocji niezdrowej żywności.

Każda firma starająca się o licencję na wykorzystanie animowanych postaci w celach promocyjnych będzie musiała udowodnić, że wartości odżywcze jej produktów są zgodne z oficjalnymi rządowymi wytycznymi. Odstępstwem od tej zasady jest możliwość wykorzystania postaci do promocji słodyczy "na specjalne okazje", np. Halloween.

Nowa polityka jest częścią inicjatywy, mającej na celu promocję ćwiczeń fizycznych i zdrowego odżywiania wśród dzieci. Działania Nickelodeon wpisują się w nurt działań zapoczątkowanych przez takie firmy jak Coca-Cola i McDonald's, majacych na celu wprowadzenie większej kontroli nad treścią skierowanych do dzieci reklam. W październiku 2006 "zakaz" występowania w reklamach żywności typu "junk food" otrzymały postacie z kreskówek koncernu Walt Disney.

Dołącz do dyskusji: Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl