Kanały dla dzieci: Polsat JimJam podwoił udział, duży spadek CBeebies
W czerwcu br. największy, ponad 100-proc. wzrost oglądalności w segmencie kanałów dla dzieci zanotował Polsat JimJam, niewiele mniej zyskał też Nickelodeon. Najwięcej stracił z kolei kanał CBeebies. Liderem segmentu, mimo spadku, pozostał zaś Disney Channel.
Stacja Disney Channel miała w czerwcu br. 1,03 proc. udziału w rynku, o 16,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugą pozycję z trzeciej awansował siostrzany Disney XD, który osiągnął wynik na poziomie 0,97 proc. (wzrost o 8,8 proc.). Na trzecie miejsce z drugiego spadł natomiast Cartoon Network (0,76 proc., spadek o 18,8 proc.).
Największy wzrost zanotował zajmujący ósme miejsce Polsat JimJam. Jego udział poszedł do góry o 101,6 proc. do 0,25 proc. udziału. Niewiele mniej zyskał dotychczasowy lider wzrostu, czyli Nickelodeon. Stacja ta z wynikiem na poziomie 0,66 proc. znalazła się na miejscu czwartym (wzrost o 93,5 proc.). Liderem spadku w segmencie był natomiast obecny na przedostatnim, dziewiątym miejscu kanał CBeebies (0,12 proc., spadek o 72,3 proc.).
czerwiec | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 66 787 | 1,228 | 53 516 | 1,028 |
Disney XD | 48 550 | 0,893 | 50 572 | 0,972 |
Cartoon Network | 50 888 | 0,936 | 39 553 | 0,760 |
Nickelodeon | 18 555 | 0,341 | 34 366 | 0,660 |
MiniMini | 35 168 | 0,647 | 30 503 | 0,586 |
Disney Junior | - | - | 27 876 | 0,536 |
Boomerang | 11 869 | 0,218 | 14 258 | 0,274 |
Polsat JimJam | 6 655 | 0,122 | 12 792 | 0,246 |
BBC CBeebies | 23 355 | 0,430 | 6 203 | 0,119 |
ZigZap/Hyper | 6 545 | 0,120 | 4 813 | 0,092 |
Biorąc pod uwagę tylko widzów między 4. a 15. rokiem życia liderem był Disney XD z wynikiem na poziomie 7,36 proc., po wzroście o 6,5 proc., a na drugim miejscu znalazł się Disney Channel (6,86 proc., spadek o 16,3 proc.). Trzecią lokatę zajął Cartoon Network (5,41 proc., spadek o 24,3 proc.). Największym wzrostem w tej grupie pochwalić się mógł nie Nick, ale Polsat JimJam (do góry o 116,1 proc.), a największa strata dotknęła CBeebies (zanotował spadek o 52 proc.).
czerwiec | wszyscy 4-15 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney XD | 30 085 | 6,914 | 31 667 | 7,361 |
Disney Channel | 35 692 | 8,203 | 29 532 | 6,864 |
Cartoon Network | 31 091 | 7,146 | 23 267 | 5,408 |
Nickelodeon | 12 073 | 2,775 | 19 552 | 4,545 |
Disney Junior | - | - | 12 723 | 2,957 |
MiniMini | 16 737 | 3,847 | 12 405 | 2,883 |
Boomerang | 4 776 | 1,098 | 6 762 | 1,572 |
Polsat JimJam | 2 593 | 0,596 | 5 540 | 1,288 |
BBC CBeebies | 6 382 | 1,467 | 3 029 | 0,704 |
ZigZap/Hyper | 3 517 | 0,808 | 2 182 | 0,507 |
Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym - stacji Disney Channel - cieszył się w zeszłym miesiącu film “Mali agenci”. Zgromadził on ok. 300 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Disney Channel | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
MALI AGENCI /FILM PRZYG.USA/ | 301 474 | 5,916 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE /SER.MLODZ.USA/ | 295 684 | 5,686 |
16 ZYCZEN /FILM FAM.KAN.USA/ | 255 881 | 3,133 |
POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ | 249 435 | 4,509 |
LEMONIADA GADA /FILM FAM.USA/ | 242 233 | 4,959 |
DWUTAKT /FILM FAM.BIOGR.USA/ | 226 050 | 7,043 |
NIE MA TO JAK STATEK /SER.KOM.USA/ | 213 286 | 2,046 |
TANIEC RZADZI! /SER.KOM.USA/ | 210 975 | 5,912 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE | 205 816 | 5,510 |
FINEASZ I FERB /SER.ANIM.USA/ | 199 616 | 5,208 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Kanały dla dzieci: Polsat JimJam podwoił udział, duży spadek CBeebies