Kanały lifestylowe Discovery z premierami także latem. Małgorzata Łupina: mamy bardzo szeroką ofertę
Grupa TVN i Discovery coraz luźniej traktuje sezonowość w kanałach tematycznych, dlatego premiery w stacjach lifestylowych będą prezentowane na różnych etapach sezonu wiosennego, a także wczesnym latem. - Mamy bardzo szeroką ofertę. Podróżujemy, gotujemy, zajmujemy się domem i dzieciakami - opowiada Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN.
Podczas specjalnej konferencji prasowej Grupa TVN i Discovery Polska zaprezentowała wiosenną ofertę programową kanałów lifestylowych: TVN Style, HGTV, TLC, Food Network i Travel Channel. Pojawili się na niej wszyscy prowadzący programy znane z anten tych stacji.
- 15 lat temu powstał TVN Style, pierwszy kanał lifestylowy w Polsce. Do dziś jest numerem jeden. W tej chwili mamy aż sześć kanałów lifestylowych kobiecych i wszystkie zajmują główne miejsca - rozpoczęła konferencję prasową Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN. - Pierwsze dwie pozycje zajmują TVN Style i HGTV. Z kolei udział Food Network w rynku telewizji wzrósł od 2017 roku o 27 proc. To fantastyczny wynik. Szczególnym kanałem jest Travel Channel, ponieważ tworzą go ludzie, których namawiamy, żeby z nami podróżowali. Szaloną i zwariowaną siostrą jest TLC, która pokaże lokalną wersję „Say Yes to the Dress” z Gokiem Wanem - opisuje.
- Kobieta jest nieco egoistyczna, co widzimy w naszych produkcjach, ale za to przepiękna i odważna. Mamy bardzo szeroką ofertę. Podróżujemy, gotujemy, zajmujemy się domem i dzieciakami, robimy tatuaże, jesteśmy szalone i odważne - opowiada Małgorzata Łupina.
Travel Channel
Ambasadorką Travel Channel jest Martyna Wojciechowska. Wiosną stacja zaproponuje widzom więcej lokalnych produkcji. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w lutym br. udział kanału wyniósł 0,15 proc.
- Travel Channel to kanał o ludziach i dla ludzi. To oni pokazują nam świat, a przez to stają się niezwyczajni. Każdy może podróżować, dlatego podpowiadamy jak to robić tanio i jak zwiedzić wyjątkowe miejsca bez rujnowania budżetu - wyjaśnia Martyna Wojciechowska.
Nowością wiosennej ramówki stacji jest program „Porada na weekend”. Prowadzący Jakub Porada zaprezentuje widzom najciekawsze miasta i miejsca w Polsce, które warto odwiedzić podczas weekendowych wycieczek. Premierę cyklu zaplanowano na poniedziałek 29 kwietnia br. o godz. 18.20.
Program „Mój przewodnik po…” jest skierowany dla osób, które szukają pomysłów i inspiracji na podróżowanie. Każdy odcinek opowie o innym kraju i będzie podzielony na dziesięć części, w których zostaną zaprezentowane pomysły, co i kiedy warto odwiedzić w danym kraju. Prowadzącą „Mój przewodnik po…” jest Justyna Nagłowska.
Seria „No to lecę!” przybliża zawód stewardessy i stewarda. W każdym odcinku pokazywane są kulisy pracy na pokładzie samolotów rejsowych LOT. W ten świat wprowadzi widzów m.in. Olga Buława, która została wybrana Miss Polski 2018. Pierwsze odcinki stacja Travel Channel emitowała w grudniu ub.r. Nowy sezon trafi na antenę późną wiosną.
20 czerwca br. zadebiutuje cały sezon „Świętych miejsc” ks. Kazimierza Sowy. W programie duchowny pokaże widzom miejsca związane z kultem religijnym oraz przedstawi ciekawostki takie jak np. jadłospis papieża Franciszka, plan wizyty do Mekki oraz zatrzymanie rozkładu ciał niektórych świętych.
- Czeka nas wiele nowości m.in. program „Ekstremalne jedzenie” Jarka Nowaka, który realizował ze mną „Kobietę na krańcu świata” i „Misję Martyna”. Nauczył się jak należy występować przed kamerami, dlatego dzisiaj ma swój własny program. Opowie widzom o naprawdę ekstremalnych potrawach. Dla mnie jest to dowód na to, jak wspaniałe środowisko tworzymy i jak wielu ludzi inspirujemy do podróżowania - zapowiada Martyna Wojciechowska.
Program Jarka Nowaka będzie miał premierę w Travel Channel w czerwcu br.
Food Network
W lutym br. udział Food Network wyniósł 0,21 proc., co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku (w lutym 2018 roku kanał miał udział w grupie 4+ na poziomie 0,14 proc.).
- Ambasadorką kanału jest Magda Gessler, która robi dla nas wspaniałe programy. Jej nowy program „Odkrycia Magdy Gessler” emitujemy wiosną. Mamy w zanadrzu kolejne produkcje, o których już rozmawiamy - zdradza Małgorzata Łupina.
- W „Odkryciach Magdy Gessler” pokażemy pyszne i cudowne miejsca, szczycące się jednym lub dwoma daniami. Jeśli chodzi o „Sexy kuchnię” to będzie zbereźnie, będzie strasznie. Ja schudłam i pokażę jeszcze więcej. Poza tym w kwietniu „Kuchenne rewolucje” w TVN będą miały 250. odcinek - zapowiada Magda Gessler.
„Odkrycia” można oglądać na antenie w każdą niedzielę o godz. 11.45. W nowym programie Magda Gessler podróżuje po Polsce i odwiedza oryginalne restauracje, przedstawiając ich historie. Restauratorka rozmawia z właścicielami, szefami kuchni, podgląda ich pracę, a także próbuje popisowych dań. Widzowie dowiedzą się m.in. skąd najlepsi restauratorzy czerpią inspiracje oraz jak prowadzą swoje restauracje.
Kolejną nowością Food Network tej wiosny jest program „Z gruntu zdrowo”, poświęcony owocom i warzywom. Gospodarzem jest Tadeusz Müller, syn Magdy Gessler. Cykl zrealizowano na wsi, a prowadzący pokaże widzom, jak wyglądają uprawy na polach oraz przedstawi przepisy na zdrowe dania. Premiera „Z gruntu zdrowo” planowana jest na 5 maja br.
W lipcu Food Network pokaże nowy program „Zdrowie dla odmiany”, w którym Anna Makowska, znana jako Doktor Ania, pomoże kobietom walczyć z ich słabościami i niezdrowymi nawykami, np. podpowie jak świadomie robić zakupy. W kuchni wesprze ją Daria Ładocha.
Na antenie pozostają programy m.in. „Sexy kuchnia” Magdy Gessler, „Makłowicz w drodze” Roberta Makłowicza (niedziela, godz. 10.45), „Patenciary” Darii Ładochy, „Kuchnia dla odważnych” Walentego Kani oraz „Sztuka mięsa” Tomasza Jakubiaka.
TLC
Udział TLC w lutym wyniósł 0,26 proc. Nowym programem TLC tej wiosny jest „Salon sukien ślubnych Goka”, czyli polska edycja formatu „Say Yes to the Dress”. Program prowadzi brytyjski stylista Gok Wan. W styczniu stacja rozpoczęła poszukiwania bohaterek do programu, a obecnie trwają zdjęcia do odcinków. Premiera programu w TLC zaplanowana jest na 7 maja.
Ponadto TLC cały czas emituje program „Panny młode ponad miarę”, w którym Izabela Janachowska pomaga kobietom z nadwagą w wyborze sukni ślubnej. Widzowie przez śledzą cały proces wyboru kreacji.
- Moje bohaterki są kolorowe i nie ogranicza je żadna z barier. One podczas przygotowań do ślubu spełniają wszystkie swoje najskrytsze marzenia. Cieszę się, że TLC może im pomóc w największych szaleństwach. TLC jest wrażliwą i odważną kobietą, dlatego zwróciliśmy uwagę na „Panny młode ponad miarę”, bo one są tak samo szalone i tak samo piękne jak te szczuplejsze i wymagają tyle samo uwagi - opowiada Izabela Janachowska, która jest ambasadorką TLC w Polsce.
HGTV
Uruchomiony 2 lata temu kanał wnętrzarski HGTV w lutym br. zanotował udział na poziomie 0,52 proc., co oznacza wzrost o 12 proc. rok do roku.
- HGTV w nazywamy wewnętrznie „happy tv”, bo można go sobie włączyć w domu i słuchać jak radia. Nie pojawia się tam za dużo łez, tylko łzy wzruszenia - tłumaczy dobry wynik stacji Małgorzata Łupina.
- Wszyscy w HGTV czerpiemy siłę z ludzkiej radości i ludzkich emocji. Finały w programach są dla nas czymś niesamowitym. Najpierw jest ogromna praca, a potem absolutna radość naszych bohaterów. Cieszę się, że w tym sezonie sekcja ogrodowa tak bardzo nam się rozrosła - podkreśla Dorota Szelągowska, ambasadorka kanału.
Szelągowska poprowadzi wiosną dwa programy w HGTV: emitowany obecnie „Dorota inspiruje” (niedziela, godz. 22.00) oraz kolejny sezon „Tu jest pięknie” (premiera w maju). Poza tym widzowie mogą oglądać kontynuacje znanych formatów: „Zgłoś remont”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Polowanie na ogród” (premiera 14 kwietnia), „Para w remont” (premiera 21 kwietnia) czy „House Hunters - poszukiwacze domów”.
W maju na antenę powróci z nowym sezonem „Darek solo” Dariusza Wardziaka, zaś w czerwcu siostry Izabela Szarmach i Olga Piórkowska poprowadzą drugą odsłonę „Wymarzonych ogrodów”.
TVN Style
Od początku kwietnia w każdy poniedziałek o godz. 22.25 TVN Style pokazuje odcinki drugiego sezonu „Ekstra zmiany” Agaty Młynarskiej, w której dziennikarka wraz ze sztabem ekspertów zmienia życie bohaterów po rozwodzie.
- To jest praca ogromnej ekipy ludzi, którzy naprawdę chcą zmienić życie naszych bohaterów, którzy doszli do ściany i uważają, że ich życie przestało mieć sens. Dlatego napisali do nas list, chwytają się ostatniej deski ratunku i proszą o pomoc. Podczas realizacji odcinków zdarzają się naprawdę niesamowite historie, ale zawsze najwspanialszy jest finał. Jestem przekonana, że w tym sezonie zobaczycie kolejną porcję wspaniałych historii ludzkich i piękne przemiany. Będą mężczyźni, którzy w końcu odważyli się napisać i odmienić swoje życie - tłumaczy Agata Młynarska, która jest także ambasadorką TVN Style.
Wśród nowości stacji znalazły się także: „Tak powstaje” Anny Nowak-Ibisz (sobota, godz. 16.10), „Pogromcy medycznych mitów” (sobota, godz. 22.15), „Powrót doktora Szczyta” (niedziela, godz. 22.15) oraz „Kosmetyczne rewolucje” (premiera w maju).
W maju stacja pokaże także film dokumentalny, w którym Anna Orska pokaże jak tworzy biżuterię inspirując się przedmiotami codziennego użytku i wierzeniami kultur z odległych zakątków świata. Widzowie TVN Style zobaczą m.in. jak powstaje biżuteria w Wietnamie i Meksyku.
- Dokument Ani Orskiej inspiruje kobiety, bo pokazuje, że jeśli masz pasję i talent to możesz robić, co chcesz. Możesz wziąć plecak, pojechać do Wietnamu i zrobić wspaniałą biżuterię z ludźmi, którzy tam mieszkają - wyjaśnia Małgorzata Łupina.
Dołącz do dyskusji: Kanały lifestylowe Discovery z premierami także latem. Małgorzata Łupina: mamy bardzo szeroką ofertę