Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół
W maju br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciły TV Disco, ITV i Viva Polska.
Udział naziemnego kanału Polo TV w maju 2015 roku wyniósł 0,91 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 24,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się także nadająca naziemnie Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 25 proc. do 0,45 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni udział w maju br. uplasował się na poziomie 0,18 proc., tyle samo ile w maju 2014 roku, gdy kanał startował. Tuż za pierwszą trójką uplasował się kanał 4fun.tv, który rok wcześniej był piąty. Jego udział jednak zmalał o 6,25 proc. do poziomu 0,15 proc.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, której udział poszedł do góry do 0,07 proc. Kanał ten awansował z miejsca dziewiątego na szóste.
Największy spadek, wynoszący aż 75 proc., zanotował zaś kanał TV.Disco, który w zeszłym miesiącu miał zaledwie 0,02 proc. udziału. Kanał spadł z pozycji 8. na 13. Stacja ta w lutym br. zrezygnowała z klipów disco polo na rzecz zagranicznej muzyki tanecznej, zmieniła też logo (więcej na ten temat).
Duże spadki w maju br. zaliczyły też stacje ITV (o 60 proc.) oraz Viva Polska, która od lutego br. gra zdecydowanie więcej muzyki niż w zeszłym roku, gdy na jej antenie królowały programy rozrywkowe (dowiedz się więcej). Mimo tej zmiany jej udział spadł o 47 proc.
Na ostatnim miejscu znalazł się kanał Muzo.tv, którego średnia widownia minutowa w maju br. wyniosła 1 035 osób. Miała ona w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału w rynku.
Stacja | Wszyscy 4+ | |||
maj 2015 | maj 2014 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polo TV | 56 912 | 0,91% | 43 929 | 0,73% |
Eska TV | 28 117 | 0,45% | 36 129 | 0,60% |
Disco Polo Music | 11 126 | 0,18% | 10 752 | 0,18% |
4fun.tv | 9 332 | 0,15% | 9 772 | 0,16% |
VIVA Polska | 5 523 | 0,09% | 10 042 | 0,17% |
Kino Polska Muzyka | 4 632 | 0,07% | 2 984 | 0,05% |
Stars.tv | 4 201 | 0,07% | 6 035 | 0,10% |
ITV | 2 724 | 0,04% | 5 772 | 0,10% |
Power TV | 2 363 | 0,04% | - | - |
Vox Music TV | 2 064 | 0,03% | - | - |
VH 1 | 1 943 | 0,03% | 2 206 | 0,04% |
mjuzik.tv | 1 778 | 0,03% | 2 320 | 0,04% |
TV.Disco | 1 509 | 0,02% | 4 843 | 0,08% |
Muzo.tv | 1035 | 0,02% | - | - |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w maju br. liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 31,86 proc., wyniósł 1,49 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (0,84 proc. udziału, w dół o 22,22 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do Disco Polo Music, które przed rokiem było piąte (0,31 proc.; do góry o 6,90 proc.).
Największym wzrostem (o 44,44 proc. do 0,13 proc.) również i tutaj pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka. Z kolei najwięcej (64,29 proc.) straciło TV.DISCO - jego wynik spadł do 0,05 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
maj 2015 | maj 2014 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polo TV | 36 849 | 1,49% | 27 440 | 1,13% |
Eska TV | 20 783 | 0,84% | 25 997 | 1,08% |
Disco Polo Music | 7 643 | 0,31% | 6 919 | 0,29% |
4fun.tv | 6 771 | 0,27% | 7 469 | 0,31% |
VIVA Polska | 4 026 | 0,16% | 7 449 | 0,31% |
Kino Polska Muzyka | 3 326 | 0,13% | 2 288 | 0,09% |
Stars.tv | 3 180 | 0,13% | 4 176 | 0,17% |
Power TV | 1 821 | 0,07% | - | - |
Vox Music TV | 1 546 | 0,06% | - | - |
mjuzik.tv | 1 538 | 0,06% | 1 804 | 0,07% |
ITV | 1 417 | 0,06% | 3 270 | 0,14% |
VH 1 | 1 251 | 0,05% | 1 767 | 0,07% |
TV.Disco | 1 216 | 0,05% | 3 373 | 0,14% |
Muzo.tv | 908 | 0,04% | - | - |
Dołącz do dyskusji: Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół