Kancelaria premiera uruchomiła czatbota na WhatsAppie z informacjami o COVID-19
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów uruchomiła za pośrednictwem komunikatora WhatsApp specjalnego czatbota, za pomocą którego można uzyskać informacje związanie z epidemią koronawirusa.
Do tej pory wszystkie najważniejsze kwestie związane z COVID-19 rząd zamieszczał na dedykowanej stronie internetowej gov.pl/koronawirus. Tak ma być dalej, ale KPRM uruchomiła też nowe rozwiązanie - linię informacyjną, która odpowie na pytania związane z koronawirusem za pośrednictwem komunikatora WhatsApp.
Nowy czatbot nie ma określonych godzin pracy, działa o każdej porze przez siedem dni w tygodniu. Można go zapytać o działania profilaktyczne, objawy koronawirusa, czy bieżącą liczbę zachorowań w Polsce. Czatbot opisze też zalecenia odnośnie izolacji i porady związane z podróżowaniem, jak również obali najpopularniejsze mity związane z chorobą.
W przypadku bardziej zaawansowanych pytań, użytkownik zostanie przekierowany do zasobów online. Czatbot ma też możliwość przełączenia do żywych konsultantów w celu uzyskania informacji spoza zakresu FAQ.
Aby korzystać z czatbota, należy zapisać numer 532 085 575 w kontaktach i napisać wiadomość za pośrednictwem aplikacji WhatsApp.
Czatbot na temat koronawirusa został zbudowany na bazie WhatsApp Business API we współpracy z firmami Chatbotize i InfoBip.
Polska jest kolejnym krajem w Europie i na świecie, który korzysta linii informacyjnej na WhatsAppie. Oprócz naszego kraju uruchomiła ją też Światowa Organizacja Zdrowia, a także ministerstwa zdrowia w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji czy Hiszpanii.
Dołącz do dyskusji: Kancelaria premiera uruchomiła czatbota na WhatsAppie z informacjami o COVID-19