„Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego
W święta Bożego Narodzenia Polacy spędzili przed telewizorem ponad sześć godzin, o 17 minut więcej niż rok wcześniej. Najchętniej oglądaną stacją była TVP1, ale w grupie 16-49 pierwszy był Polsat. Najwięcej widzów zgromadził film „Kevin sam w domu”.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 11,43 proc., czyli o 0,77 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,88 proc. udziału po wzroście o 0,62 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (9,66 proc. udziału, wzrost o 0,93 pkt. proc.).
Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, która znalazła się na kolejnym miejscu. Jej udział zmalał o 1,06 pkt. proc. do 7,04 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls (4,51 proc. udziału, + 0,32 pkt. proc.), który wyprzedził TVN7 (4,34 proc. udziału, + 0,12 pkt. proc.).
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Zmiana SHR% (w pkt. proc.) |
|||
Stacja |
25-12-2015 - 26-12-2015 |
25-12-2016 - 26-12-2016 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
TVP1 |
1 042 545 |
12,20% |
1 022 205 |
11,43% |
-0,77% |
Polsat |
791 506 |
9,26% |
883 788 |
9,88% |
0,62% |
TVN |
745 949 |
8,73% |
863 679 |
9,66% |
0,93% |
TVP2 |
691 883 |
8,10% |
629 764 |
7,04% |
-1,06% |
TV PULS |
358 370 |
4,19% |
403 196 |
4,51% |
0,32% |
TVN7 |
360 678 |
4,22% |
388 196 |
4,34% |
0,12% |
TV4 |
248 633 |
2,91% |
300 547 |
3,36% |
0,45% |
TVN24 |
158 065 |
1,85% |
236 922 |
2,65% |
0,80% |
TVP INFO |
239 859 |
2,81% |
228 494 |
2,56% |
-0,25% |
TVP Rozrywka |
181 897 |
2,13% |
207 678 |
2,32% |
0,19% |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 0,70 pkt. proc.
Drugi był TVN, notujący wzrost udziału o 0,64 pkt. proc. do 11,42 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (7,68 proc. udziału, spadek o 2,01 pkt. proc.) i TVP2 (6,11 proc., - 1,12 pkt. proc.).
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 16-49 |
Zmiana SHR% (w pkt. proc.) |
|||
Stacja |
25-12-2015 - 26-12-2015 |
25-12-2016 - 26-12-2016 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
Polsat |
412 372 |
11,25% |
457 648 |
11,95% |
0,70% |
TVN |
394 797 |
10,78% |
437 467 |
11,42% |
0,64% |
TVP1 |
355 078 |
9,69% |
293 932 |
7,68% |
-2,01% |
TVP2 |
264 919 |
7,23% |
233 975 |
6,11% |
-1,12% |
TVN7 |
187 110 |
5,11% |
196 877 |
5,14% |
0,03% |
TV PULS |
156 352 |
4,27% |
186 821 |
4,88% |
0,61% |
TV4 |
135 377 |
3,69% |
156 475 |
4,09% |
0,40% |
TTV |
62 184 |
1,70% |
82 834 |
2,16% |
0,46% |
Puls 2 |
50 438 |
1,38% |
79 806 |
2,08% |
0,70% |
Polo TV |
74 542 |
2,03% |
77 191 |
2,02% |
-0,01% |
Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 16-59 |
Zmiana SHR% (w pkt. proc.) |
|||
Stacja |
25-12-2015 - 26-12-2015 |
25-12-2016 - 26-12-2016 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
TVN |
538 036 |
9,95% |
615 954 |
10,95% |
1,00% |
Polsat |
540 223 |
9,99% |
607 344 |
10,80% |
0,81% |
TVP1 |
567 008 |
10,49% |
513 642 |
9,13% |
-1,36% |
TVP2 |
420 585 |
7,78% |
369 731 |
6,57% |
-1,21% |
TVN7 |
258 578 |
4,78% |
283 686 |
5,04% |
0,26% |
TV PULS |
247 144 |
4,57% |
266 856 |
4,75% |
0,18% |
TV4 |
188 453 |
3,49% |
222 604 |
3,96% |
0,47% |
TVP Rozrywka |
108 519 |
2,01% |
121 699 |
2,16% |
0,15% |
Puls 2 |
71 954 |
1,33% |
112 081 |
1,99% |
0,66% |
TVN24 |
74 962 |
1,39% |
108 331 |
1,93% |
0,54% |
Najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który w wigilię śledziło średnio 4,33 mln widzów Polsatu.
Na podium znalazły się jeszcze serwisy informacyjne TVP1 nadane 26 grudnia br. - „Wiadomości” obejrzało 4,03 mln widzów, a „Teleexpress” wybrało 3,83 mln osób.
Czwarta lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,37 mln widzów, a oczko niżej znalazł się drugi film w top 10 - „Listy do M.” (3,29 mln oglądających).
24-12-2016 - 26-12-2016 |
Wszyscy 4+ |
|||||
Tytuł |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/ |
Polsat |
24-12-2016 |
20:05:45 |
22:11:20 |
4 331 801 |
30,47% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
26-12-2016 |
19:30:03 |
19:58:45 |
4 031 398 |
24,78% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
26-12-2016 |
17:00:04 |
17:15:07 |
3 833 012 |
27,66% |
ROLNIK SZUKA ŻONY - WYDANIE SPECJALNE |
TVP1 |
25-12-2016 |
21:25:14 |
22:14:43 |
3 374 755 |
21,53% |
LISTY DO M. /FILM KOM.POL./ |
TVN |
26-12-2016 |
20:00:51 |
22:20:07 |
3 294 799 |
20,13% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ |
TVP1 |
26-12-2016 |
18:38:18 |
19:22:17 |
3 233 609 |
20,77% |
WIELKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/ |
Polsat |
24-12-2016 |
17:48:20 |
18:32:29 |
3 073 326 |
29,53% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ |
TVP2 |
26-12-2016 |
20:13:43 |
20:38:38 |
3 065 447 |
17,98% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
25-12-2016 |
20:05:23 |
20:10:35 |
3 011 300 |
18,86% |
MISTRZOSTWA POLSKI W SKOKACH NARCIARSKICH |
TVP1 |
26-12-2016 |
14:42:34 |
15:29:14 |
2 906 615 |
22,55% |
25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 6 godzin 1 minutę i 36 sekund. Było to o 17 minut i 9 sekund dłużej niż rok wcześniej i o 8 minut i 18 sekund dłużej niż dwa lata temu.
Okres: |
ATV |
25-12-2014 - 26-12-2014 |
05:53:18 |
25-12-2015 - 26-12-2015 |
05:44:27 |
25-12-2016 - 26-12-2016 |
06:01:36 |
Podczas świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 3,09 mln zł - wydał T-Mobile. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 3,08 mln zł znalazł się Smart Dom (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
25-12-2016 - 26-12-2016 |
|
Marka |
Wydatki (w zł) |
T-MOBILE |
3 090 874 |
SMART DOM |
3 078 750 |
MEDIA EXPERT |
2 321 901 |
MEDIA MARKT |
2 140 641 |
SKODA |
2 126 825 |
Dołącz do dyskusji: „Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego
straszne