SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Grupy Kino Polska TV wzrosły w III kwartale o 23 proc. dzięki Filmboxowi i licencjom, w dół Stopklatka i Zoom TV

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 23,1 proc. do 53,4 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 1,54 do 6,07 mln zł. Wyniki firmy zwiększyły się też w trzech kwartałach mimo wiosennego załamania rynku reklamowego, za to nadawane naziemnie Stopklatka i Zoom TV zanotowały wyższe straty.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

W trzech kwartałach br. przychody Grupy Kino Polska TV zwiększyły się rok do roku o 14,4 proc. do 152,1 mln zł. Wpływy w Polsce poszły w górę o 5,7 proc., natomiast na innych rynkach - o 33,5 proc.

Przychody firmy z emisji kanałów telewizyjnych wzrosły o 10,6 proc. do 83,9 mln zł, a ze sprzedaży reklam - o 6,9 proc. do 49,9 mln zł. Natomiast przychody z licencji prawie się podwoiły, rosnąc z 8,03 do 15,82 mln zł.

Filmbox mocno w górę

Wpływy z emisji stacji Filmbox i kanałów tematycznych poszły w górę z 64,35 do 72,13 mln zł, a z reklam w nich - z 5,66 do 6,79 mln zł.

W przypadku kanałów Kino Polska przychody z emisji zwiększyły się z 11,52 do 11,75 mln zł, a z reklam - z 8,85 do 10,57 mln zł.

Stopklatka i Zoom TV z większymi stratami

Znacznie słabsze wyniki osiągnęły nadawane w naziemnej telewizji cyfrowej Stopklatka i Zoom TV, które zarabiają prawie wyłącznie z reklam. Przychody pierwszej stacji wzrosły z 20,31 do 20,56 mln zł, a strata - z 1,42 do 2,25 mln zł, natomiast druga zanotowała wzrost wpływów z 11,87 do 11,97 mln zł oraz straty z 4,96 do 6,13 mln zł.

Wiosną w związku z wybuchem epidemii spora część widowni telewizyjnej przeszła z kanałów filmowych i rozrywkowych do informacyjnych. Natomiast według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. udział Stopklatki w oglądalności telewizji naziemnej wzrósł rok do roku o 29,5 proc. do 2,37 proc., a udział Zoom TV wynosił 0,62 proc., tyle samo co przed rokiem.

Koszty operacyjne Grupy Kino Polska TV zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów - o 10,1 proc. do 130,67 mln zł.

Nakłady na treści (głównie amortyzację aktywów programowych) wzrosły z 24,15 do 26,02 mln zł, na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - z 12,63 do 14,12 mln zł, na usługi emisji - z 15,09 do 15,42 mln zł, a na usługi określone jako pozostałe - z 40,22 do 43,31 mln zł.

W efekcie zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 17,25 do 20,1 mln zł, a zysk netto - z 11,97 do 15,41 mln zł. W samym trzecim kwartale zysk operacyjny zwiększył się z 3,09 do 7,63 mln zł, a zysk netto - z 1,54 do 6,07 mln zł.

Prezes Kino Polska TV: płata telewizja z przewagą nad streamingiem

- Trzy pierwsze kwartały 2020 roku pokazały, że nasz zdywersyfikowany model biznesowy jest skuteczny i odporny na zawirowania rynkowe. Mamy zróżnicowane produktowo i terytorialnie źródła przychodów dzięki czemu nie jesteśmy uzależnieni od koniunktury na polskim rynku reklamy, czy rynku telewizji kablowych - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- W obecnych czasach wyraźnie widać również przewagę telewizji płatnej, dystrybuowanej przez operatorów kablowych i platformy cyfrowe, gdzie klienci posiadają umowy długoterminowe, nad platformami streamingowymi z których można zrezygnować w dowolnej chwili - dodaje.

Kino Polska TV jest notowane na głównym rynku warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji za akcję spółki płacono 7,30 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 144,7 mln zł. Większościowym akcjonariuszem firmy (ma 65,15 proc. kapitału) jest SPI International.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Grupy Kino Polska TV wzrosły w III kwartale o 23 proc. dzięki Filmboxowi i licencjom, w dół Stopklatka i Zoom TV

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zijka
Ogladam czasem z ciekawości te kanały. Jest kilka ciekawych propozycji. Widać że każdy z nich jest sprofilowany z głową. Można wyobrazić sobie jaki widz to będzie oglądał. Najciekawszy repertuar z wymienionych ma moim zdaniem Kino Polska. Z kolei Zoom stał się trochę freakowy. W dobrym tego słowa znaczeniu. Niby oferta dla kobiet z małych miast, ale nie jest ciamciaramcia, czasem mrocznie, czasem z pazurem. Nie jest to głupie.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
Przez pandemię rynek reklamy się trochę zwężył przez co te minusy na Stopklatka TV i Zoom TV. Oby wszystko niebawem wróciło do normy. Te dwie naziemne stacje widać inwestują w ramówkę i emitują ciekawe programy i filmy. Trzymam kciuki by wszystko wróciło do normy.
0 0
odpowiedź
User
Moje imię/nick
Złoty pomysł na biznes... Założyć kanał oparty na powtórkach Klossa i Ogniem i Mieczem, i tłuc kapuchę. Mój szacunek...
0 0
odpowiedź