Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)
W I połowie br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Kina Świat były ponad cztery razy wyższe niż rok wcześniej, a Aflofarmu Farmacji Polska i USP Zdrowie - o ponad 40 proc. wyższe. Za to spadek o prawie jedną trzecią zanotował Unilever Polska.
Od stycznia do czerwca br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia rabatów) w mediach innych niż internet wyniosły 13,88 mld zł, o 558,2 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczna wartość całego polskiego rynku reklamowego wyniosła, według szacunków Starlinka, 1,59 mld zł, o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zwiększy się o 1,8 proc. (więcej na ten temat).
>>> TVN jedną trzecią mniej z reklam, w górę TVP i TVN7, liderem Polsat (TOP 10)
Zdecydowanie największym marketerem niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W I połowie br. jego cennikowe wydatki wyniosły 624,4 mln zł, o 199,2 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 46,8 proc.). Ponad dwa razy mniej niż Aflofarm przeznaczył na reklamę Orange Polska - jego inwestycje były o 68,6 mln zł większe (to 30,2 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w I półroczu ub.r.
Z kolei cennikowe wydatki dystrybutora filmowego Kino Świat wzrosły w skali roku ponad czterokrotnie - z 61,7 mln zł do 261,9 mln zł. Procter & Gamble Polska przeznaczył na reklamy o 42,5 mln zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o 20,7 proc.), Lidl Polska - o 62,4 mln zł więcej (36,1 proc. w górę), a USP Zdrowie - o 59 mln zł więcej (43,7 proc. w górę).
Niewielkie wzrosty zanotowały P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play (o 7,9 mln zł, czyli 4,5 proc.) oraz Ferrero Polska (o 12,6 mln zł, czyli 8 proc.). Natomiast budżet L’Oréal Polska zmalał o 4,9 mln zł (to 2,8 proc. w dół).
Z kolei cennikowe wydatki Unilever Polska były aż o 87,6 mln zł mniejsze niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 32,9 proc.
>>> Telekomy tną wydatki reklamowe. T-Mobile o dwie trzecie, Polkomtel o 30 proc.
Najwięksi reklamodawcy |
||
(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2013 |
I-VI 2014 |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
425 202 414 zł |
624 409 004 zł |
ORANGE POLSKA |
226 976 921 zł |
295 619 820 zł |
KINO ŚWIAT |
61 686 033 zł |
261 892 332 zł |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
204 957 847 zł |
247 466 889 zł |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
172 631 761 zł |
235 037 860 zł |
USP ZDROWIE |
135 117 126 zł |
194 140 311 zł |
P4 |
176 564 801 zł |
184 462 625 zł |
UNILEVER POLSKA |
266 123 647 zł |
178 540 524 zł |
L'OREAL POLSKA |
176 668 642 zł |
171 737 217 zł |
FERRERO POLSKA |
158 671 069 zł |
171 308 996 zł |
wszyscy reklamodawcy |
13 327 270 152 zł |
13 885 456 734 zł |
Dołącz do dyskusji: Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)