Facebook wycofuje się z gier. Zniknie platforma Facebook Gaming
Facebook zapowiedział, że z końcem października 2022 roku zamierza zlikwidować samodzielną aplikację Facebook Gaming, przeznaczoną dla fanów gier online. Platforma nie przetrwała konkurencji z Twitchem i YouTubem, ale zachowa dostęp do Gaming z poziomu głównej strony serwisu.
Platforma Facebook Gaming została uruchomiona wiosną 2020 r. Aplikacja pozwala na korzystanie z wybranych gier mobilnych, jednak jej najważniejszą funkcją jest możliwość oglądania w streamingu rozgrywek prowadzonych przez wybranych graczy. W założeniach Facebook Gaming ma konkurować z platformami Twitch i YouTube.
Facebook krok w tył
Teraz poinformowano, że koncern Meta (do którego należy obecnie m.in. Facebook) zaczął powiadamiać użytkowników samodzielnej aplikacji Facebook Gaming, że wkrótce nie będzie ona już dostępna. W powiadomieniu w aplikacji (udostępnionym przez konsultanta ds. mediów społecznościowych Matta Navarrę) firma ogłosiła, że zarówno wersje aplikacji na iOS, jak i na Androida przestaną działać 28 października br. Meta daje również użytkownikom szansę na pobranie swoich danych wyszukiwania i przypomina im, że Facebook Gaming nie znika całkowicie.
Czytaj także: Mark Zuckerberg: Chcę się skupić na Metaverse, Facebook wydał 5 mld dolarów na walkę z dezinformacją
Użytkownicy będą musieli jedynie przejść do zakładki Gaming w głównej aplikacji Facebooka, aby oglądać livestreamy swoich ulubionych twórców.
Facebook is killing its Facebook Gaming app on 28 October 2022 pic.twitter.com/AeQjnSBkWV
— Matt Navarra (@MattNavarra) August 30, 2022
Meta (wtedy znana jako Facebook) zaprojektowała aplikację, aby podkreślić treści od streamerów i zapewnić użytkownikom czat grupowy i inne funkcje społecznościowe. Firma nie zdradziła, dlaczego zdecydowała się zamknąć samodzielną aplikację, ale może to być część jego wysiłków cięcia kosztów.
Czytaj także: Facebook zapłaci 37,5 mln dolarów za śledzenie użytkowników
W ciągu ostatniego roku dostawcy narzędzi do streamingu, tacy jak StreamElements, donosili, że Facebook Gaming jest tylko drugim po Twitchu, jeśli chodzi o godziny oglądane na platformie do streamingu gier. Zbadano jednak dane z CrowdTangle, i okazało się, że platforma Facebooka jest zalana spamem i pirackimi treściami. Wydaje się jednak, że Facebook Gaming po prostu przegrywa konkurencję z platformami, z którymi miał walczyć o zdobycie zaangażowania społeczności graczy.
Dołącz do dyskusji: Facebook wycofuje się z gier. Zniknie platforma Facebook Gaming