Konrad Ciesiołkiewicz: Środy z Orange dla 20 mln Polaków
Mijają 3 lata od momentu uruchomienia na polskim rynku akcji Środy z Orange - globalnego projektu sponsoringowego marki Orange. O projekcie pisze Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor PR i sponsoringu Orange Polska.
Teraz do grona 14,6 mln klientów mobilnej sieci Orange dołączyło 5,5 miliona nowych uczestników akcji, klientów usług stacjonarnych. Zyskali oni tę możliwość dzięki rebrandingowi marki TP na Orange. Do zakupu 2 biletów w cenie 1 na środowe seanse we wszystkich kinach sieci Multikino, uprawnionych jest obecnie ponad 20 milionów klientów Orange Polska (dawnej Grupy TP).
Renesans kultury chodzenia do kina
Niezależnie od debat, czy polskie komedie są na poziomie czy nie, Polacy z roku na rok coraz częściej chodzą do kina. Jako przyczynę eksperci wskazują wzrost liczby otwieranych kin, co w połączeniu z dużą liczbą premier, zaowocowało rekordową sprzedażą biletów.
W Polsce zmieniła się także kultura spędzania wolnego czasu i ludzie traktują kino jako miejsce spotkań towarzyskich. Stąd w Środach z Orange możliwość kupienia dwóch biletów w cenie jednego i nasze przekonanie, że „film jest lepszy z przyjacielem”.
Z drugiej strony, z badania IPSOS "Raport Orange: Preferencje kinowe Polaków" wynika, że jeszcze w 2010 roku połowa Polaków deklarowała, że do kina nie chodzi wcale. Często jako problem wskazywane są ceny biletów i konieczność przeznaczenia pieniędzy na inne potrzeby niż kultura. Środy z Orange są więc tym bardziej atrakcyjne. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego dla Orange przez instytut badawczy TNS OBOP w grudniu 2011 r., dla 24% uczestników akcji Środy z Orange jest ona głównym powodem częstego chodzenia do kina. Co ciekawe, aż trzy czwarte badanych twierdzi, że gdyby nie było akcji Środy z Orange, zdecydowanie rzadziej oglądaliby filmy na dużym ekranie.
Polska tuż za Wielką Brytanią
Akcja Środy z Orange zadebiutowała w 2003 roku w Wielkiej Brytanii jako „Orange Wednesdays”. W Polsce miała swoją premierę sześć lat później, 22 kwietnia 2009 roku. Pomysł na Środy z Orange był efektem badań rynku kinowego. Wynikało z nich, że środa jest dniem tygodnia, w którym do kin przychodzi najmniej widzów. Aby to zmienić Orange zaproponowało klientom nabycie dwóch biletów do kina w cenie jednego. Obecnie projekt prowadzony jest w 12 krajach, między innymi w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Luksemburgu Armenii, Szwajcarii, Francji i Kenii. Co ciekawe, Środy z Orange największą popularnością cieszą się w Wielkiej Brytanii, a na drugim miejscu jest Polska. Z naszych danych wynika, że środowa frekwencja w kinach wzrosła o 100%. W ciągu 3 lat w akcji wzięło udział ponad 3,6 miliona osób.
Środy z Orange w nowej odsłonie
Teraz, dzięki przyjęciu przez Telekomunikację Polską marki Orange, dostęp do akcji zyskało także 5,5 miliona klientów usług stacjonarnych. Oznacza to, że Śród z Orange może teraz korzystać ponad 20 milionów Polaków. Każdy zainteresowany klient Orange Polska może zamówić kod uprawniający do zakupu dwóch biletów w cenie 1. Nie obowiązują żadne limity, ograniczeniem jest wyłącznie pojemność sal kinowych. Aby otrzymać kod wystarczy wysłać SMS-a o treści FILM pod numer 241 z telefonu komórkowego w sieci Orange lub przez aplikację Orange Free. Dodatkowo klienci posiadający neostradę lub telefon stacjonarny, mogą go też zamówić korzystając z infolinii *200 lub logując się na stronie www.orange.pl w zakładce Środy z Orange. Zamówiony w ten sposób kod zostanie wysłany na podany numer telefonu komórkowego, co ważne, w dowolnej sieci.
Od 1 stycznia na Środy z Orange zapraszamy do partnerskiej sieci Multikino. Ma ono obecnie 24 multipleksy i już w maju planuje otwarcie kolejnego kina w Kielcach, a w czerwcu w Słupsku. Nowy obiekt zostanie otwarty także w trzecim kwartale 2012 roku w Zgorzelcu. Nasi klienci w ramach akcji mogą nie tylko oglądać wszystkie seanse kinowe, w tym filmy 3D, ale także transmisje sportowe oraz koncerty. Uczestnicy Śród z Orange mogą też liczyć na 15-procentowy rabat w barach kinowych sieci Multikino.
Orange kocha kino
Marka Orange jest bardzo aktywna w świecie filmu. Poza Środami z Orange organizujemy m.in. przedpremierowe pokazy kinowe „Orange Kocha Kino” oraz wirtualne spotkania i wymianę opinii w Klubie Filmowym Orange na Facebooku. Od 2007 roku jesteśmy sponsorem tytularnym projektu Orange Kino Letnie - dwóch największych kin plenerowych w Europie - na molo w Sopocie i w Zakopanem przy Krupówkach. Realizujemy także projekt Kino Orange, czyli kino objazdowe umożliwiające oglądanie największych kinowych hitów w małych miejscowościach, w których nie ma kin. Zapraszamy do udziału w tych projektach, nie tylko kinomanów.
Konrad Ciesiołkiewicz
Dyrektor PR i Sponsoringu Orange Polska
Dołącz do dyskusji: Konrad Ciesiołkiewicz: Środy z Orange dla 20 mln Polaków
Kondziu, naprawdę są ważniejsze tematy (nawet w branży) niż Twoje środy....
Teraz uwzględnia 3D ale niestety kin sieci Multikino jest w Polsce znacznie mniej :-(
Taka np. ponad 200 tysięczna Częstochowa wypadła z promocji i nikt nie będzie jechał np do Zabrza na seans :-(
NIESTETY z mojego punktu widzenia jest gorzej :-(