SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsumenci kupią w tym roku 1,37 mld smartfonów o wartości 444 mld euro

Konsumenci wydadzą w tym roku na smartfony prawie połowę swoich budżetów na technologie i dobra trwałe w 2020 r. W 2020 r. na całym świecie klienci kupią 1,37 mld smartfonów za 444 mld euro - wynika z badań agencji GfK.

Fot. Xiaomi Fot. Xiaomi

Agencja badawcza GfK przeprowadziła badania na temat globalnego rynku smartfonów. Okazuje się, ze popyt na tego typu telefony będzie stabilny w tym roku, po nieznacznym spadku o 2 proc. w 2019 r. Eksperci GfK szacują, że w 2020 r. zostanie sprzedanych na całym świecie ponad 1,37 mld smartfonów za kwotę 444 mld euro, jeśli wpływ koronawirus nie będzie nadal zagrażał ich produkcji w Chinach i globalnym łańcuchom dostaw.

- Do bardzo wysokiego poziomu wzrosły interakcje konsumentów ze smartfonem, prawdopodobnie najbardziej osobistym urządzeniem. Wraz z tym rosną oczekiwania dotyczące sprzętu i jego wydajności. Można powiedzieć, że opcja premium i wydajność stały się teraz standardem - mówi Pavlin Lazarov, ekspert GfK ds. telekomunikacji.

Zdaniem agencji badawczej, innowacje od lat definiują rynek smartfonów. Zgodnie z zasadą "im więcej, tym lepiej", tego typu telefony oferują coraz więcej funkcjonalności i należy się spodziewać, że ten trend się nie zmieni. Smartfony z wyświetlaczem co najmniej 6" osiągnęły w 2019 r. 70 proc. udziału w rynku, a w poprzednim roku tylko 24 proc. Z badań GfK wynika, że mimo usług przechowywania danych w chmurze, konsumenci nadal uważają wewnętrzną pamięć za najważniejszą funkcję przy wyborze smartfonu. To wyjaśnia, dlaczego 37 proc. wszystkich sprzedanych smartfonów w 2019 r. ma 128 GB pamięci lub więcej.

Połowa kupujących wskazuje żywotność baterii jako jedną z najważniejszych funkcji przy zakupie nowego telefonu tego typu. W rezultacie 38 proc. smartfonów sprzedanych w 2019 r. miało pojemność baterii co najmniej 4 tys. mAh. Szybkość działania i żywotność baterii są również kluczowe dla 44 proc. konsumentów, którzy używają smartfonów do gier.

Technologia 5G coraz popularniejsza

W 2019 r. ponad dziesięć marek oferowało już smartfony w technologii 5G. Rozpowszechnienie tej sieci jest jednak zależne od krajowej infrastruktury telekomunikacyjnej. W Korei Południowej jedna trzecia wszystkich smartfonów sprzedanych w czwartym kwartale 2019 r. była przystosowana do standardu 5G, podczas gdy w Wielkiej Brytanii i Australii zaledwie około 2 proc. telefonów tego typu. Największy rynek smartfonów, czyli Chiny, szybko nadrabia zaległości - 8 proc. wszystkich sprzedanych produktów w grudniu 2019 r. to modele 5G.

Konsumenci dążą do poprawy komfortu i uproszczenia codziennych interakcji - wynika z badań GfK. Tendencja ta znajdują wyraźne odzwierciedlenie w popycie na warables, czyli minikomputery do noszenia, których sprzedaż wzrosła w 2019 r. o 28 proc., a jej wartość o ponad 40 proc. Wynikało to z dużego popytu na smartwatche i komputery sportowe na rękę. Jak widać, konsumenci coraz bardziej troszczą się o swoje zdrowie i coraz popularniejsze stają się takie funkcje jak pomiar ciśnienia i tętna.

Słuchanie ulubionej muzyki w czasie aktywności ruchowej to część interakcji użytkownika z jego urządzeniem mobilnym. Nic więc dziwnego, że bezprzewodowe słuchawki douszne osiągnęły trzykrotny wzrost sprzedaży w 2019 r. Prawie co drugi zestaw słuchawkowy sprzedawany na rynku w ub.r. był właśnie bezprzewodowy.

Najlepiej sprzedające się smartfony w 2019 r.

iPhone XR zdobył 3 proc. udziału w całkowitej liczbie sprzedanych na świecie smartfonów w 2019 roku. Wyprzedził iPhone'a 11, który miał 2,1 proc. udziału, przy czym warto podkreślić że na rynku model ten pojawił się we wrześniu. W TOP 10 znalazły się jeszcze cztery inne iPhone'y: modele iPhone 8 (6. miejsce, 1,2 proc. udziału), iPhone 11 Pro Max (8., 1,1 proc.), iPhone 7 (9., 1,1 proc.) i iPhone XS Max (10., 1 proc.) - wynika z danych firmy analitycznej Counterpoint Research.

Trzy modele w czołowej dziesiątce zestawienia ma Samsung, a wszystkie należą do serii Galaxy A. Na podium, za dwoma iPhone'ami, znalazł się Galaxy A50 (1,8 proc.), tuż za nim - Galaxy A10 (1,7 proc.), a na 7. miejscu - Galaxy A20 (1,1 proc.). Poza Apple i Samsungiem, do TOP 10 udało się dostać tylko jednemu producentowi - Oppo. Model A5 chińskiej firmy uplasował się na 5. miejscu (1,3 proc.). Wyżej wymienione urządzenia odpowiadały za ok. 15 proc. całkowitej sprzedaży smartfonów w 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: Konsumenci kupią w tym roku 1,37 mld smartfonów o wartości 444 mld euro

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tyle kasy
Tyle kasy... za możliwość sprawnego (procesor, pamiec), bez przerw technicznch (pojemna bateria) bycia w wirtualu, czy nigdzie de facto. Na poczekalni dworca chciałem zagadać do dziewuchy. Przegrałem ze smartfonem.
0 0
odpowiedź