SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kreatywni chwalą wybór Kevina Spacey do reklam BZ WBK

Kevin Spacey w kampanii BZ WBK może okazać się strzałem w dziesiątkę - umacniając profesjonalny, nowoczesny wizerunek banku - oceniają stratedzy i dyrektorzy kreatywni z agencji reklamowych pytani przez Wirtualnemedia.pl.

Kampania BZ WBK z udziałem Kevina Spacey zaczęła się już w zeszłym tygodniu, przy czym dopiero 1 października do emisji trafi spot telewizyjny. W pierwszych reklamach promowane jest Konto Godne Zaufania (przeczytaj więcej na ten temat).

Pytani przez portal Wirtualnemedia.pl specjaliści z agencji reklamowych zgodnie oceniają, że zaangażowanie Kevina Spacey do reklam BZ WBK to dobry wybór. - Z racji swej osobowości i pośrednio także ról, w jakich jest obsadzany, Spacey jest na pewno postacią aspiracyjną dla inteligentnych, przedsiębiorczych i dynamicznych konsumentów. W tej grupie kojarzony jest z nieprzeciętnym intelektem, pragmatyzmem i dystansem do otaczającego świata - ocenia Piotr Małkiewicz z Kropki Bordo. - To gwiazda największego formatu, doskonale znana i pozytywnie postrzegana. Ponadto to postać uniwersalna - powinien spodobać się zarówno młodszej, jak i starszej grupie klientów - wylicza Tomasz Graszewicz z agencji Up. - Za sprawą bardzo udanej produkcji „House of Cards” od kilku miesięcy znów jest wśród najpopularniejszych amerykańskich aktorów. Jest to człowiek niezwykle charyzmatyczny, szczery, a dzięki temu dla odbiorców jest też wiarygodny - dodaje Jakub Deryng-Dymitrowicz z agencji Czart. - Już pojawiają się szepty zazdrości ze strony szefów marketingu innych banków, a to pokazuje wielkość strzału BZ WBK - podsumowuje Marcin Kalkhoff z BrandAuditors.

Bardziej krytyczny jest Tomek Bartnik z One Eleven, który zauważa, że udział celebrytów stał się powszechny w komunikacji marketingowej sektora bankowego, a staje się coraz częstszy w branży telekomunikacyjnej. - Jest to oczywiście związane z poziomem komodyzacji tej kategorii - dużym podobieństwem oferty produktowej graczy w oczach konsumentów oraz bardzo wysokim poziomem „clutteru” na poziomie komunikacji reklamowej - tłumaczy Bartnik. Jak na tym tle prezentuje się udział Kevina Spacey w reklamach BZ WBK? - Jest to kolejna odsłona komunikacji, która zwyczajnie wykorzystuje wysoką popularność zagranicznych gwiazd i efekt zaskoczenia (no bo jak to jest, że tacy znani ludzie biorą udział w reklamie lokalnego banku?). Sama formuła dosyć banalna, ale działa, więc trudno ją krytykować. Osobiście uważam, że potencjał tego podejścia powoli się wyczerpuje, o ile już to nie nastąpiło - ocenia Tomasz Bartnik.


Trudno obecnie prognozować, w jakiej konwencji będzie utrzymana kampania BZ WBK z udziałem Kevina Spacey. - Osobiście liczę na dialog z filmem „American Beauty”, ponieważ to kopalnia symboliki życia we współczesnych czasach. Może uda się wzbogacić dotychczasową humorystyczną konwencję – zastanawia się Jakub Deryng-Dymitrowicz. - Czy będzie to rola na miarę tej z „K-pax” czy „Siedem”? Nie sądzę. A może prawda o świecie finansów, ekonomii i polityki jak w filmie „Chciwość” czy serialu „House of Cards”? Też wątpię - ocenia Jan Sikora z Schulz Brand Friendly. - Nie oczekiwałbym zmiany „żartobliwej” koncepcji kampanii BZ WBK na bardziej poważną. Po pierwsze dlatego, że wszelkie poprzednie osłony tej platformy komunikacyjnej były zdecydowanie bardziej zabawne, a nie poważne. Po drugie dlatego, że sam pomysł użycia Kevina Spacey w reklamie polskiego banku wydaje mi się być na tyle abstrakcyjny, że jedyną koncepcją, która to może jakoś ułożyć, jest żart - uważa Tomasz Bartnik.

- Wybór tego aktora akurat nie przesądza czy i jaką dawkę humoru otrzymamy w spotach z jego udziałem - zaznacza Piotr Małkiewicz. - Życzylibyśmy sobie tego jednak, zwłaszcza że już choćby z racji obecności samego Kevina Spacey będzie to dowcip z pewnością bardziej wysublimowany - dodaje Jacek Praszałek. - Spacey jest takim aktorem, że poradzi sobie z każdą, czy to komediową, czy poważną rolą. Patrząc jednak na dotychczasowe reklamy BZ WBK oczekiwałbym jednak jakiegoś przymrużenia oka, delikatnego, ciepłego humoru - sądzi Marcin Kalkhoff.

Kevin Spacey w reklamach BZ WBK - czy to dobry wybór, jak wypadnie aktor i co da bankowi? Dla Wirtualnemedia.pl komentują Jacek Praszałek i Piotr Małkiewicz z Kropko Bordo, Jakub Deryng-Dymitrowicz z Czart, Jan Sikora z Schulz Brand Friendly, Tomasz Bartnik z One Eleven, Tomasz Graszewicz z Up i Marcin Kalkhoff z BrandAuditors.
Pełne wypowiedzi na kolejnej podstronie.

Dołącz do dyskusji: Kreatywni chwalą wybór Kevina Spacey do reklam BZ WBK

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eryk znocuje.net
zamiast zatrudniać kolejne światowe gwiazdy zmienili by lepiej design swoich placówek który wyraźnie odstaje od obecnych standardów. Wygląd banków typu multibank a nawet nowych PKO BP rozwala na łopatki WBK. Zresztą WBK ma słabą ofertę, zrezygnowałem z wbk i mbanku na rzecz inteligo które jest super
0 0
odpowiedź
User
Maniek
Kim są Ci Panowie i co to za agencje. Wypowiedziała się czwarta liga i nazywa się ich ekspertami? To niepoważne.
0 0
odpowiedź
User
Eryk
O tak pamiętam American Beauty i teraz oglądam HoC, więc jak dla mnie strzał w dziesiątkę. Sam ten artykuł i inne publikacje potwierdzają, to o czym mówi pan Jakub. Przecież wydatek na udział Kevina już im się zwraca przez szum medialny. Natomiast co do samego banku to mam mieszane uczucia. Niby nowoczesny, zatrudnia do reklamy wielkie gwiazdy, a oferta jakoś tak wydaje mnie się archaiczna.
0 0
odpowiedź