KRRiT ukarała Zoom TV za brytyjską wersję „Magii nagości”. Brak skarg na polską edycję
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła 20 tys. zł kary na nadawcę kanału Zoom TV za jeden z odcinków brytyjskiej wersji programu „Magia nagości”. Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że jak dotąd na polską edycję nie wpłynęły żadne skargi.
Dostępny naziemnie, poprzez sieci kablowe i platformy cyfrowe Zoom TV należy do spółki Kino Polska TV. Jak informuje nas KRRiT 20 tys. zł kary zostało nałożone z tytułu naruszenia przez nadawcę art. 18 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, w wyniku rozpowszechnienia w dniu 23 września 2020 r. o godzinie 23:03 w audycji pod tytułem „Magia Nagości”, odcinek 7., sezon 2. Kino Polska TV nie komentuje decyzji KRRiT i nie zdradza czy będzie od niej się odwoływać do sądu.
Formuła programu „Naked Attraction”, który powstał na potrzeby brytyjskiego kanału publicznego Channel 4 polega na tym, że uczestnicy wybierają kandydata lub kandydatkę na randkę jedynie na podstawie ich nagich ciał. Program jest eksperymentem telewizyjnym, który próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy wybór partnera lub partnerki wyłącznie w oparciu o cechy fizyczne determinuje na przykład powodzenie związku.
Dlaczego regulator nałożył karę? - W opinii Organu rozpowszechnienie przedmiotowej audycji narusza standardy dotyczące treści programów (określone w art. 18 ust. 1 ustawy o rtv, tj. zakaz propagowania postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym), w szczególności ze względu na prezentację scen i treści uprzedmiotawiających kobiety i mężczyzn oraz przedstawianie ich w roli obiektów seksualnych, a przez to naruszające ludzką godność obu płci - przekonuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT.
Rekordowy debiut polskiej edycji programu
Siedem zagranicznych edycji „Magii nagości” w Zoom TV oglądało średnio 103 tys. widzów. Wiosną nadawca poinformował o rozpoczęciu zdjęć do polskiej wersji programu. Prowadzącą została Beata Olga Kowalska. Pierwotnie emisja miała rozpocząć się 14 maja. Tydzień przed premierą emisję odłożono na bliżej nieokreślony czas. KRRiT otrzymała 5 skarg na zapowiadany program i zwróciła się do nadawcy o wyjaśnienia.
W piątek 3 września o godz. 23 Zoom TV pokazał premierowy odcinek polskiej wersji „Magii nagości”. Był to najlepszy wynik w historii tego formatu. Średnia widownia emisji wyniosła 240 tys. osób. Przełożyło się to na 3,44 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 3,08 proc. w grupie 16-59 - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Czy po emisji do KRRiT wpłynęły skargi na polską wersję programu? – Na chwilą obecną do KRRiT nie wpłynęły skargi na tę audycję – mówi Brykczyńska. „Magia nagości” jest programem adresowanym wyłącznie do dorosłych widzów. Zdjęcia do show odbywały się w kwietniu br. Zoom TV zapowiedział wyprodukowanie dwunastu 45-minutowych odcinków programu. Zlecenie realizowała spółka Jake Vision. To największa i najdroższa produkcja w historii stacji.
Dołącz do dyskusji: KRRiT ukarała Zoom TV za brytyjską wersję „Magii nagości”. Brak skarg na polską edycję
To jest głupota. Oni reagują chyba tylko wtedy, gdy ktoś napisze skargę. Wszystko jest zgodne z prawem, emisja po 23, informacja, że program tylko dla dorosłych, niech ta Krajowa Rada wreszcie zostanie zlikwidowana.