KRRiT karze Polo TV za reklamy piwa. Do zapłaty 50 tys. zł
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył 50 tys. zł kary na nadawcę kanału Polo TV (należącego do ZPR Media) za kilkanaście emisji spotu piwa przed godz. 20.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w trakcie postępowania podjętego z urzędu ustaliła, że 2 i 3 lipca br. w Polo TV kilkanaście razy wyemitowano w godz. 10-19 15-sekundowy spot piwa Prażubr. Tymczasem zgodnie z art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, wynikającym z zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, reklamy piwa mogą być pokazywane tylko wieczorem i w nocy - w godz. 20-6.
Lemon Records, nadawca kanału Polo TV, wyjaśnił, że do emisji spotu doszło wskutek awarii systemu do planowania kampanii reklamowych. System błędnie odtworzył w ciągu dnia pasma reklamowe, które miały zostać pokazane tylko w godz. 2-6 w nocy. Firma zapewniała, że dostawca oprogramowania wprowadził zabezpieczenia zapobiegające powtórzeniu się takiej sytuacji oraz wprowadzono procedurę, zgodnie z którą wyznaczony mediaplaner pod koniec każdego dnia sprawdza, jakie spoty zaplanowano do emisji następnego dnia.
Przewodniczący KRRiT za naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji nałożył na nadawcę Polo TV karę wynoszące 50 tys. zł. Przy ustalaniu jej wysokości oprócz stopnia i szkodliwości naruszenia wzięto pod uwagę zeszłoroczne przychody firmy (19,58 mln zł).
Decyzja nie jest prawomocna, nadawca może się od niej odwołać w ciągu miesiąca do sądu.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. udział Polo TV w rynku oglądalności wyniósł 0,76 proc.
Dołącz do dyskusji: KRRiT karze Polo TV za reklamy piwa. Do zapłaty 50 tys. zł