KRRiT zorganizuje Okrągły Stół Mediów poświęcony reklamie suplementów diety
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w tym tygodniu zorganizuje kolejne spotkanie w ramach inicjatywy Okrągłego Stołu Mediów. Tym razem rozmowy będą poświęcone reklamom suplementów diety i potrzebie regulacji rynku.
Pod koniec tygodnia przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Witold Kołodziejski zorganizuje kolejne spotkanie Okrągłego Stołu Mediów. Do udziału w obradach poświęconych reklamie suplementów diety, wyrobów medycznych oraz żywności specjalnego przeznaczenia zaprosił przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Głównego Inspektora Sanitarnego, Głównego Inspektora Farmaceutycznego, Rady Reklamy, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA oraz nadawców i przedstawicieli rynku farmaceutycznego i żywności.
- W czwartek planujemy kolejną odsłonę Okrągłego Stołu Medialnego. Zapraszamy nadawców, reklamodawców z branży farmaceutycznej oraz suplementów diety, Ministerstwo Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Będziemy mówić o problemie reklamy suplementów diety i regulacjach, dotyczących tego rodzaju reklamy - powiedział Wirtualnemedia.pl, Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Organ podczas spotkania ma przedstawić własny punkt widzenia, opowiedzieć o jakich propozycjach regulacji myśli i czego oczekuje od producentów i nadawców.
- Celem tego spotkania jest nadanie kierunku do dalszych prac, które będą odbywały się w Krajowej Radzie, a także nakłonienie rynku do wprowadzenia mechanizmu samoregulacji oraz przyjęcia Kodeksu Dobrych Praktyk – zapowiada Kołodziejski. - Uważamy, że samoregulacja jest elastyczniejszą formą porozumienia: pozwala wypracować kompromis – potrzebny z jednej strony po to, aby część rynku i przemysłu mogła się rozwijać, a z drugiej strony, aby nie tracili na tym konsumenci – podkreśla w rozmowie z nami.
Przewodniczący dodaje, że KRRiT liczy na to, że rynek w zakresie reklamy suplementów diety ureguluje się sam, a zainteresowane podmioty będą w stanie się ze sobą porozumieć.
- Chodzi również o wprowadzenie pewnych ograniczeń, zasad w reklamie suplementów diety, po to, by nie wprowadzać konsumentów w błąd. Jeżeli taki kodeks nie powstanie, wtedy Krajowa Rada będzie chciała wprowadzić własne regulacje – zapowiada.
Okrągły Stół Mediów polem do porozumienia dla nadawców medialnych
Do tej pory odbyły się dwa spotkania w ramach prac Okrągłego Stołu Medialnego. W trakcie posiedzeń ustalono, że powstanie „Kodeks dobrych praktyk nadawców”, którego pilnować ma powołana Rada Nadawców. W spotkaniu wzięli udział - poza szefem KRRiT Witoldem Kołodziejskim - przedstawicie telewizji naziemnych: TVP, TVN, Telewizja Polsat, ZPR Media, Fundacja Lux Veritatis, Telewizja Puls, Discovery Networks, a także Wirtualna Polska (Telewizja WP) i Telewizja Kino Polska (Kino Polska TV).
Cykl spotkań w ramach Okrągłego Stołu Medialnego, Witold Kołodziejski zapowiedział w styczniu br., gdy ogłaszał uchylenie kary dla TVN. Zrobił to, podkreślając, iż należy zauważyć „niezwykłą wagę problemu brutalizacji życia publicznego, narastającej agresji kierowanej także przeciwko dziennikarzom, propagowania mowy nienawiści i dezinformacji tzw. "fake news”. Okrągły Stół ma odbywać się z udziałem środowisk dziennikarskich, naukowych, ale przede wszystkim z aktywnym uczestnictwem nadawców.
Dołącz do dyskusji: KRRiT zorganizuje Okrągły Stół Mediów poświęcony reklamie suplementów diety