Książkowy „Wiedźmin” rozchwytywany w USA. Dodruk pół miliona egzemplarzy
Wyprodukowany przez Netflix serial „Wiedźmin” staje się jednym z najpopularniejszych tytułów w tym serwisie w USA i w kolejnych krajach. W ślad za tym rośnie powodzenie książek z serii „Wiedźmin” autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. W Stanach Zjednoczonych są one rozchwytywane przez czytelników do tego stopnia, że amerykański wydawca zdecydował o dodruku 500 tys. egzemplarzy, aby sprostać popytowi.
Liczący 8 odcinków pierwszy sezon serialu „Wiedźmin” („The Witcher”) udostępniono na Netfliksie 20 grudnia 2019 r. Produkcja szybko zyskała bardzo dużą popularność, tydzień po premierze była w czołówce najpopularniejszych seriali na platformach VoD w USA, a także najchętniej oglądanych seriali Netfliksa w Polsce, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.
Książki Sapkowskiego popularniejsze dzięki serialowi
Sukces serialu „Wiedźmin” natychmiast przełożył się też na popularność książek Andrzeja Sapkowskiego o wiedźminie Geralcie, w oparciu o które powstał serial Netfliksa.
Powieść „Ostatnie życzenie”, pierwsza część Cyklu Wiedźmińskiego, znalazła się w w pewnym momencie w ścisłej czołówce bestsellerów w kategorii „Literatura i fikcja” sekcji książkowej Amazona. Książka trafiła również do czołowej piątki rankingu bestsellerów „New York Timesa” w kategorii fikcji.
Pół miliona dodruku
Rosnąca popularność książek o Wiedźminie w Stanach Zjednoczonych spowodowała, że tamtejszy wydawca prozy Sapkowskiego, lokalny oddział Orbit Books został zmuszony do podjęcia dodatkowych działań.
Wydawnictwo zapowiedziało na Twitterze i na stronie internetowej, że zamówiło dodruk ponad 500 tys. egzemplarzy książek o Wiedźminie aby sprostać rosnącemu popytowi ze strony czytelników którzy skarżyli się, że nie mogą kupić tej literatury w internecie czy stacjonarnych księgarniach.
#Witcher fans, we have heard you loud and clear! We're printing *more than half a million books* to meet demand for Andrzej Sapkowski's New York Times-bestselling series!
— Orbit Books (@orbitbooks) 14 stycznia 2020
Thank you for helping us make #TheWitcher a publishing phenomenon!https://t.co/GtBtEAOkzM
Szefostwo amerykańskiego Orbit Books informuje, że zainteresowanie wszystkimi ośmioma częściami cyklu Sapkowskiego nieustannie rosło w miarę zbliżania się premiery „Wiedźmina” na Netfliksie. Z kolei po udostępnieniu serialu w serwisie popyt przekroczył najśmielsze oczekiwania we wszystkich dostępnych formatach – papierowym, e-bookowym oraz audio.
Orbit Books zastrzega, że pomimo rozpoczętego już dodruku książek Sapkowskiego wciąż jeszcze mogą występować problemy z zakupem tej literatury, jednak w krótkim czasie powinny się zakończyć.
Na „Wiedźminie” Netfliksa korzysta CD Projekt
Sukces serialu „Wiedźmin” na Netfliksie szybko przełożył się też na popularność gry wideo „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, którą CD Projekt wprowadził do sprzedaży wiosną 2015 r.
W trybie online można w nią grać na platformie Steam. Marcin Momot z CD Projekt Red, które w grupie kapitałowej CD Projekt odpowiada za produkcję gier, już 29 grudnia 2019 r. zwrócił uwagę, że „Wiedźmin 3” na Steamie notuje rekordowe wyniki - jednocześnie w grę grało 93,8 tys. internautów.
Od tamtej pory powodzenie gry stale się utrzymuje – 12 stycznia br. było na poziomie ponad 83 tys. graczy, w ostatnich dniach zmniejszyło się zaś do ok. 50 tys., co i tak jest dużo wyższym wynikiem niż w miesiącach przed premierą „Wiedźmina” na Netfliksie.
Dołącz do dyskusji: Książkowy „Wiedźmin” rozchwytywany w USA. Dodruk pół miliona egzemplarzy