Legimi z 3,7 mln zł od NCBiR na technologie rekomendacyjne, 14 kwietnia zadebiutuje na NewConnect
Internetowa platforma z audiobookmi i e-bookami Legimi pozyskała 3,7 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój technologii rekomendacyjnych wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji. W środę 14 kwietnia spółka zadebiutuje na bocznym rynku giełdowym NewConnect.
Grant został przyznany Legimi w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Spółka zgłosiła projekt „Opracowanie modeli analizy behawioralnej użytkowników z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji w celu predykcji zachowań konsumenckich, rekomendacji produktów i automatyzacji procesów marketingowo-sprzedażowych w branży księgarskiej”.
Wniosek firmy znalazł się wśród 11 projektów z najwyższą oceną. Ogółem w ramach programu NCBiR przyznało 774,24 mln zł dotacji na 169 projektów, natomiast finansowanie nie otrzymały 432.
Całkowity koszt projektu zgłoszonego przez Legimi wyniesie 4,68 mln zł. - Wdrożenie systemu rekomendacji spowoduje optymalizację kluczowych dla biznesów subskrypcyjnych parametrów, takich jak koszt pozyskania klienta (CAC), lojalność (LTV) a także zmniejszy poziom rezygnacji (churn rate). Naturalnie, dzięki skutecznemu dopasowaniu oferty do gustów czytelniczych, satysfakcja użytkowników również powinna się poprawić, co jest dla nas kluczowe - opisuje Mateusz Frukacz, dyrektor technologiczny i członek zarządu Legimi.
- Bardzo cieszymy się z przyznanego dofinansowania. Już od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się do wprowadzenia elementów AI do naszej platformy aby wspomóc jakość rekomendacji. Pozyskana kwota z pewnością przyśpieszy proces wdrażania tej technologii - zapowiada Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Legimi od 14 kwietnia na giełdzie
W środę 14 kwietnia akcje Legimi zostaną wprowadzone do obrotu na NewConnect, bocznym rynku warszawskiej giełdy. Firma nie przeprowadzi nowej emisji.
- Bardzo się cieszymy i czekamy na dzień debiutu. Nasz biznes dynamicznie rośnie, w Polsce jesteśmy jednym z liderów rynku, szybko rozwijamy się także na bardzo perspektywicznym rynku niemieckim. Działamy w modelu subskrypcyjnym, który gwarantuje nam stały regularny i przewidywalny cash flow. Wierzę, że inwestorzy docenią naszą pracę i perspektywy rozwoju, podobnie jak miało to miejsce w trakcie wcześniejszych emisji, a sam debiut będzie udany - komentuje Mikołaj Małaczyński.
Mikołaj Małaczyński i Mateusz Frukacz mają po 16 proc. akcji Legimi. Po 11 proc. należy do Małgorzaty McGovern i Venture Capital Satus, a 46 proc. do pozostałych akcjonariuszy.
Legimi z 2,1 mln zł zysku netto
Według szacunkowych danych w ub.r. Legimi osiągnęło wzrost przychodów sprzedażowych o 84 proc. do ponad 32 mln zł. Zysk netto spółki zwiększył się prawie 3,5-krotnie do blisko 2,1 mln zł.
Wynika to z rosnącej liczby subskrybentów platformy Legimi: w ub.r. zwiększyła się o 73 proc. do ponad 120 tys.
Wiosną 2019 roku Legimi sfinalizowało przejęcie niemieckiej spółki Readfy, do której należy serwis z e-bookami w modelu fremium. W ub.r. baza płacących użytkowników firmy w Niemczech wzrosła o 100 proc., a ofertę tytułów w modelu abonamentowym powiększono o 40 proc. do 150 tys.
Dołącz do dyskusji: Legimi z 3,7 mln zł od NCBiR na technologie rekomendacyjne, 14 kwietnia zadebiutuje na NewConnect