Legimi w nowej wersji, zmieniła się identyfikacja wizualna
Platforma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, została udostępniona w nowej odsłonie. Jednocześnie zmieniła się jej identyfikacja wizualna na czele z logo.
W nowej wersji udostępniono serwis internetowy Legimi i aplikację mobilną platformy na Androida. Witryna została dostosowana do ekranów smartfonów i tabletów, ma być bardziej nowoczesna i przejrzysta.
Z kolei nowa wersja aplikacji mobilnej, udostępniona w formie beta, została zaprojektowana od podstaw. Ułatwiono przeszukiwanie oferty oraz zarządzanie kolekcjami książek użytkowników (średnio każdy abonent przechowuje ok. 100 tytułów).
- Opracowanie Legimi 3.0 wymagało stworzenia od nowa wielu ważnych komponentów platformy, by przygotować ją na dalszy dynamiczny wzrost bazy użytkowników i obecność na rynku niemieckim. Przyświeca nam troska o jak najlepsze doświadczenie klienta z naszym produktem, począwszy od usability aplikacji mobilnej czy serwisu webowego wykorzystującego obecnie technologię React, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokich parametrów wydajności i bezpieczeństwa - opisuje Mateusz Frukacz, CTO Legimi.
- Udostępnienie Legimi w wersji 3.0 jest zamknięciem kilkuletniego etapu rozwoju naszej usługi „Czytaj bez limitu”. Gdy w 2012 roku Legimi uruchamiało ten przełomowy projekt na polskim rynku, katalog liczył zaledwie 2 tysięcy publikacji do czytania na iPadach. Dziś oferujemy 60 tys. tytułów - ebooków, audiobooków i ich połączenia w formie tzw. „synchrobooków”. Jako jedyna platforma abonamentowa w Polsce nie tylko udostępniamy aplikacje na popularne systemy mobilne, ale także przewidziane dla „moli książkowych” e-czytniki - w tym najbardziej popularnego Kindla. Legimi jest też dostępne za darmo w kilkuset bibliotekach w Polsce. Obecnie przyszedł czas na adekwatną formę dla tak bogatej i wciąż rosnącej oferty treści - dodaje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Aplikacja Legimi na iOS w nowej wersji zostanie udostępniona w czwartym kwartale br.
Legimi z nowym logo
Jednocześnie zmieniono identyfikację wizualną Legimi. Nowa oprawa graficzna jest inspirowana stylistyką pisma odręcznego, ma symbolizować autograf autora dla czytelnika. Zespół Legimi zbierał takie autografy przez ostatnie miesiące w ramach prowadzonego cyklu rozmów z autorami udostępniającymi swoje publikacje na platformie w programie Prolog.
Nową identyfikację wizualną oraz oprawy graficzne nowego serwisu i aplikacji firmy przygotowało studio Uniforma.
Po przejęciu Readfy Legimi sprzedaje nowe obligacje
Dwa tygodnie temu Legimi ogłosiło dwie emisje obligacji. Pierwsza obejmuje dwuletnie papiery dłużne o wartości od 800 tys. zł do 4 mln zł oprocentowane na 9,5 proc., a druga - roczne papiery warte nominalnie od 1 do 2 mln zł z odsetkami wynoszącymi 8,5 proc.
W połowie maja Legimi zakończyło sprzedaż swoich 123,7 tys. nowych akcji, pozyskało z tego 1,98 mln zł. Firma przeznaczyła te środki m.in. na sfinalizowanie kupna niemieckiej firmy Readfy. Zapowiedziała też, że w czwartym kwartale br. chce wejść na rynek giełdowy NewConnect.
W ub.r. Legimi zanotowało 11,29 mln zł wpływów netto ze sprzedaży, 10,3 mln zł kosztów operacyjnych, 984 tys. zł zysku brutto ze sprzedaży, 1,2 mln zł zysku EBITDA oraz 43 tys. zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Legimi w nowej wersji, zmieniła się identyfikacja wizualna