Legimi z 34 proc. wyższymi wpływami, 474 tys. zł straty netto i 116 tys. abonentów indywidualnych
W czwartym kwartale ub.r. internetowa platforma Legimi z ebookami i audiobookami w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost przychodów o 33,9 proc. do 13,5 mln zł, spadek zysku EBITDA z 560,1 do 541,3 tys. zł i wzrost straty netto z 336 do 473,8 tys. zł. Na koniec grudnia miała 169,9 tys. abonentów, z czego 116,1 tys. indywidualnych.
W ub.r. liczba abonentów platformy Legimi zwiększyła się o 41 proc. - ze 120,4 do 169,9 tys. Natomiast liczba abonentów indywidualnych, czyli bez bibliotek i klientów korporacyjnych poszła w górę z 85,7 do 116,1 tys.
W sprawozdaniu firma opisała, że w czwartym kwartale ub.r. „wraz z rozwojem sytuacji epidemicznej oraz wzrostem liczby osób przebywających w izolacji domowej, po raz kolejny bardzo dynamicznie wzrosło zainteresowanie użytkowników platformą Legimi, co przełożyło się na wyraźnie zwiększony poziom czytelnictwa ebooków i audiobooków w aplikacjach, pociągając za sobą zwiększone ich koszty”.
- W IV kwartale widzieliśmy znaczący wzrost zainteresowania naszą usługą, co potwierdzają zwiększone przychody w tym okresie. Mocno zintensyfikowany poziom czytelnictwa wśród naszych klientów wpływa na koszty generowane przez spółkę, co odbiło się na ujemnej marżowości w ostatnim kwartale minionego roku. Skorzystali na tym wydawcy i autorzy odnotowując ponadprzeciętne przychody w ramach naszej platformy, co w tym niełatwym czasie pandemii postrzegamy jako nasze skromne wsparcie branży i rynku książki - komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Przygotowywana wersja Legimi 4.0
Legimi zaczęło też realizować projekt, na który pozyskało 3,7 mln zł dotacji z NCBiR. - Projekt ten ma wzmocnić technologicznie platformę Legimi w zakresie mechanizmów sztucznej inteligencji zastosowanych do rekomendacji książek klientom z uwzględnieniem poprawy parametrów zaangażowania i rentowności - opisała firma.
Ponadto kontynuowała przygotowywanie wersji 4.0 swojej platformy, oddało już jej pierwsze funkcjonalności.
Całoroczne przychody Legimi poszły w górę o 49,2 proc. - z 32,55 do 48,57 mln zł. Zysk EBITDA zwiększył się z 3,28 do 4,97 mln zł, a zysk netto - z 54,8 tys. zł do 1,09 mln zł.
Zobowiązania firmy z obligacji zmalały w ub.r. z 7,4 do 4,32 mln zł, a te kredytowe poszły w górę od zera do 1 mln zł.
W kwietniu ub.r. Legimi zadebiutowało na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Przy kursie 31 zł z zamknięcia sesji w poniedziałek kapitalizacja firmy wynosi 43,89 mln zł.
Głównymi akcjonariuszami spółki są członek jej zarządu Mateusz Frukacz i prezes Mikołaj Małaczyński, każdy ma walory stanowiące 15,67 proc. kapitału i 23,38 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Dołącz do dyskusji: Legimi z 34 proc. wyższymi wpływami, 474 tys. zł straty netto i 116 tys. abonentów indywidualnych