Wydawca magazynów „Lego” i „Playmobil”: wpływy wzrosły o 22 proc., zysk w dół
W ub.r. spółka Blue Ocean Entertainment Polska, wydająca głównie czasopisma dla dzieci i młodzieży, osiągnęła wzrost przychodów o 22,1 proc. do 30,33 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 2,06 mln zł do 671,3 tys. zł.
Blue Ocean Entertainment Polska, działające od 2018 roku, wydaje kilkadziesiąt magazynów drukowanych dla dzieci i młodzieży, a także i kolekcje kart. To przede wszystkim tytuły oparte na licencjach od producentów bajek, m.in. Lego”, „Playmobil”, „Lissy”, „Ksieżniczka Mimi”, „Pokemon” czy „Najsłynniejsze dinozaury”.
W ub.r. przychody sprzedażowe wydawcy zwiększyły się z 23,51 do 30,54 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 1,33 mln zł do -208 tys. zł.
Firma stopniowo rozbudowuje swoje portfolio wydawnicze. W sprawozdaniu złożonym w KRS wyliczyła, że w ub.r. wprowadziła do sprzedaży 101 numerów czasopism, w ub.r. już 182, a na br. planuje 220.
Dystrybucją tych pism zajmuje się Burda Media Polska, tak jak Blue Ocean Entertainment Polska należąca do niemieckiego koncernu Hubert Burda Media. Przychody Blue Ocean Entertainment Polska w ramach tego koncernu poszły w górę z 22,69 do 29,75 mln zł.
- Plany Spółki na 2020 rok zostały zaburzone poprzez pandemię koronawirusa. W okresie zamknięcia gospodarek europejskich na początku pandemii istotnie spadł popyt na sprzedawane produkty spółki ze względu na zamknięcie wielu punktów dystrybucji co wpłynęło istotnie na realizację budżetu i planowaną w 2020 roku rentowność - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.
- Szczególny wpływ miały na to rządowe ograniczenia w funkcjonowaniu wielu łańcuchów gospodarki - zamknięcie kanałów dystrybucji - lecz także zmiany zachowań konsumenckich związanych z gromadzeniem większej ilości gotówki w celu zabezpieczenia podstawowego bytu - dodano.
Koszty wzrosły o 29 proc.
Wydatki operacyjne Blue Ocean Entertainment Polska w ub.r. wyniosły 28,89 mln zł, co wobec 22,39 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 29 proc. Wynika to przede wszystkim ze zwiększenia się kosztów usług obcych z 6,29 do 12,47 mln zł oraz kosztów zużycia materiałów i energii z 8,7 do 12,52 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 1,28 do 1,46 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 230,3 do 254,9 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała średnio 12 osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na opłaty i podatki zmalały z 3,3 mln zł do 2 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 2,54 do 2,15 mln zł.
Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 0,02 do 160,2 tys. zł, a koszty finansowe zwiększyły się z 62,2 do 725,1 tys. zł.
Stabilizacja zamiast dynamicznego wzrostu
Znacząco większy wzrost kosztów niż przychodów spowodował pogorszenie się zyskowności Blue Ocean Entertainment Polska. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 2,45 do 1,44 mln zł, zysk operacyjny - z 2,45 do 1,57 mln zł, zysk brutto - z 2,46 mln zł do 841,7 tys. zł, a zysk netto - z 2,06 mln zł do 671,3 tys. zł.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów spółki ma niemiecki Blue Ocean Entertainment. Na walnym zgromadzeniu zdecydował, że jej zysk netto z ub.r. w całości trafi na kapitał zapasowy.
W sprawozdaniu Blue Ocean Entertainment Polska zaznaczyło, że w latach 2021-2023 nie planuje już tak dynamicznego wzrostu liczby wydawanych numerów pism jak w minionych latach.
- Wiedza w tym zakresie poparta jest planowaniem strategicznym Spółki poczynionym z głównymi partnerami biznesowymi w zakresie posiadanych licencji. Spółka zakłada więc stabilizację w kolejnych latach obrotowych, z uwzględnieniem negatywnego wpływu Covid-19 na zachowania konsumenckie - napisano.
Firma dodał, że szuka „nowych punktów sprzedaży, które będą mniej narażone na czasowe zamknięcia czy ograniczenia liczby odwiedzjących je klientów”, ponadto rozwija sprzedaż w sklepach spożywczych, dyskontach, super i hipermarketach. - Spółka posiada odpowiednie zaplecze finansowe, które zabezpiecza realizację zaciąganych zobowiązań również w okresie zmniejszonych wpływów ze sprzedaży - zapewniono.
Dołącz do dyskusji: Wydawca magazynów „Lego” i „Playmobil”: wpływy wzrosły o 22 proc., zysk w dół
Moje dzieci bawią się moimi starymi zestawami i przeglądają stare katalogi. Klocki mają ze 30 lat.