Leo Burnett Warszawa: wpływy 25 proc. w górę, 45 mln zł zysku dzięki dywidendom
Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa (Publicis Groupe) zakończyła ub.r. zyskiem netto w kwocie 45 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i PGP Hub. Przychody sprzedażowe agencji zwiększyły się o 23,5 proc. do 23,57 mln zł, a liczba pracowników - o 22.
Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa miała na koniec 2021 roku 23,57 mln zł przychodów ze sprzedaży. To 23,5 proc. więcej niż w 2020 roku, kiedy to jej wpływy sprzedażowe wyniosły 19,08 mln zł.
Ze sprzedaży usług w Polsce agencja osiągnęła 20,9 mln zł wpływów, a przychody z zagranicy wyniosły 2,6 mln zł.
Koszty prowadzonej działalności wzrosły z 19,2 mln zł w 2020 roku do 22,9 mln zł w 2021 roku. Największy udział w nich stanowiły wydatki na usługi obce - było to 14,6 mln zł, czyli 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wydatki na wynagrodzenia wzrosły w omawianym okresie z 4,8 mln zł do 6,5 mln zł. Agencja w 2021 roku zatrudniała 62 osoby - to 22 pracowników więcej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Agencja Leo Burnett wypracowała w ub.r. 671,1 tys. zł zysku ze sprzedaży, wobec 119,4 tys. zł straty rok wcześniej.
43 mln zł dywidend od Starcomu i PGP Hub
Do Leo Burnett Warszawa należy 100 proc. udziałów agencji mediowej Starcom i spółki PGP Hub. W ub.r. otrzymała od nich 43,38 mln zł w dywidendach, wobec 37,45 mln zł rok wcześniej.
W efekcie zysk netto agencji zwiększył się z 38,6 do 45 mln zł.
Wśród nowo pozyskanych przez Leo Burnett klientów w 2021 roku są takie marki, jak Fielmann (obsługa eCommerce, retail), czy FreeNow (Mobile App). Jesienią ub.r. agencja rozszerzyła współpracę z PZU. Ponadto w ramach współpracy grupowej agencja pełni rolę HUBu digital dla wybranych marek koncernu Stellantis.
W swoim sprawozdaniu finansowym Leo Burnett informuje, że ze względu na sytuację epidemiologiczną w Polsce i innych krajach w związku z dynamicznym rozprzestrzenianiem się koronawirusa w krótkim okresie przed sporządzeniem sprawozdania finansowego, rynek na którym działa spółka uległ skurczeniu i pogorszeniu. W związku z powyższym, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania spółki oraz utrzymać pożądany poziom dochodowości zarząd podjął konieczne kroki pozwalające dostosować koszty działalności do osiąganych przychodów.
W 2022 roku nowe produkty i frameworki strategiczne
Spółka podaje, że rok 2021 upłynął pod znakiem odbudowywania rynku reklamy po kryzysie związanym z pandemią. Według danych Publicis Group – rynek zdołał nie tylko powrócić, ale także przekroczyć wielkość z 2019 roku o 7 proc. W 2021r. sektor handlowy był najważniejszą siłą napędową rynku reklamy. Budżety reklamowe tego sektora wzrosły o 26,6 proc. wobec 2020r. i blisko 35 proc. w porównaniu z rokiem 2019.
W 2022 roku agencja planuje wprowadzenie do oferty nowych produktów i frameworków strategicznych i kreatywnych. Ich zadaniem jest dalsze usprawnienie i uelastycznienie procesu pracy oraz tworzenie rozwiązań lepiej dopasowanych do specyfiki komunikacji digitalowej. Agencja pracuje też nad narzędziami wzmacniającymi pomiar efektów prowadzonej komunikacji. Dalej zacieśniana jest współpraca w ramach Publicis Groupe oraz z partnerami agencji.
Korzystanie z danych, nowe technologie i potwierdzona certyfikatami znajomość narzędzi oferowanych przez poszczególne platformy służą wzmocnieniu HumanKind, unikalnego podejścia Leo Burnett do tworzenia komunikacji. Dzięki planowanemu rozwojowi w tych obszarach agencja ma być w stanie oferować klientom jeszcze bardziej kreatywne/unikalne rozwiązania zmieniające zachowania ludzi żyjących w nowoczesnym, zdigitalizowanym świecie.
Spółka stara się minimalizować negatywny wpływ epidemii na biznes między innymi przez redukcję kosztów oraz dopasowanie strategii marketingowej do obecnych warunków rynkowych, w tym wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji. Na podstawie przeprowadzonych analiz zarząd nie widzi przesłanek wskazujących na istotne ryzyko utraty wartości użytkowanych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. W związku z pandemią COVID-19 i jej wpływem na rynki światowe, w tym także na rynek europejski i polski, spółka zintensyfikowała m.in. działania mające na celu monitorowanie ryzyka kredytowego oraz zintensyfikowała działania windykacyjne. Na bieżąco monitorowana jest spłacalność należności.
W tym roku do grona klientów Leo Burnett Warszawa dołączyły Bank Pekao i marka Rafaello.
Dołącz do dyskusji: Leo Burnett Warszawa: wpływy 25 proc. w górę, 45 mln zł zysku dzięki dywidendom