SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lidl mimo mniejszego budżetu wciąż najsilniej reklamowaną marką, mocno w górę Media Expert i Kinder

Lidl był w pierwszym kwartale br. najmocniej reklamowaną marką w tradycyjnych mediach. Mocno w górę poszły wydatki promocyjne Media Expert i marki Kinder.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do marca br. wydatki na reklamy marki Lidl w mediach pozainternetowych wyniosły 105,9 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). I choć kwota ta był o 5,4 proc. mniejsza niż w I kwartale ub.r., to Lidl pozostał najsilniej reklamowaną marką.

Lidl Polska jest też liderem wśród sieci handlowych pod względem wydatków reklamowych w pierwszych trzech miesiącach tego roku.

Drugim pod względem nakładów na reklamę brandem była marka Kinder należąca do Ferrero Polska. Jej reklamy w omawianym okresie kosztowały 75,9 mln zł, czyli 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. W jednej z niedawnych kampanii Ferrero promowało batony Kinder Bueno - w reklamach pokazano fantazyjną podróż pociągiem.

Trzecie miejsce na podium przypadło sieci marketów ze sprzętem RTV i AGD - Media Expert. Na jej reklamy w tradycyjnych mediach wydano 75,8 mln zł, czyli 74,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Kolejną silnie promowaną marką była w I kwartale tego roku marka telefonii komórkowej - Play (należącą do spółki P4) - jej reklamy warte były 68,3 mln zł (20,1 proc. więcej niż rok wcześniej).

Z kolei wydatki na reklamy sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) spadły rok do roku o 11,2 proc, do 67,5 mln zł. Ta sieć promuje przede wszystkim specjalne oferty cenowe w mediach. Od początku kwietnia br. uczestniczy we wspólnej akcji z marką Coca-Cola związaną ze zbliżającym się Euro 2016.

Top 5 najmocniej reklamowanych marek w mediach

(dane cennikowe Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2015

I-III 2016

zmiana proc.

Lidl

112 002 026 zł

105 932 146 zł

-5,4

Kinder

48 613 832 zł

75 903 092 zł

56,1

Media Expert

43 463 759 zł

75 829 199 zł

74,5

Play

56 858 009 zł

68 309 135 zł

20,1

Biedronka

76 012 493 zł

67 530 327 zł

-11,2

Dołącz do dyskusji: Lidl mimo mniejszego budżetu wciąż najsilniej reklamowaną marką, mocno w górę Media Expert i Kinder

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja22
Lidl powinien przenieść lub zacząć również emitować cotygodniowe show "Dorota, Karol i Goście" również na antenie TVN i Polsatu. Oglądalność TVP 1 leci na łeb, na szyję, a nadawanie tego po niedzielnych Wiadomościach to nawet nie strzał w stopę, ale w biodro.
0 0
odpowiedź
User
necker
Lidel cały czas pompuję ogromną kasę w reklamę, ale fajnie, że mamy przestawiciela rodzimego kapitału w czołówce... mówię oczywiście o media expercie, mimo konkurencji widać, że prą do przodu. BRAWO
0 0
odpowiedź
User
karolek
Lidel cały czas pompuję ogromną kasę w reklamę, ale fajnie, że mamy przestawiciela rodzimego kapitału w czołówce... mówię oczywiście o media expercie, mimo konkurencji widać, że prą do przodu. BRAWO
to prawda, ale jak się oni teraz promują? pytam serio, bo nie oglądam telewizji i nie słucham radia za bardzo ;) w necie pokazują się ich reklamy typu promocyjne laptopy itd.
0 0
odpowiedź