Lidl mimo mniejszego budżetu wciąż najsilniej reklamowaną marką, mocno w górę Media Expert i Kinder
Lidl był w pierwszym kwartale br. najmocniej reklamowaną marką w tradycyjnych mediach. Mocno w górę poszły wydatki promocyjne Media Expert i marki Kinder.
W okresie od stycznia do marca br. wydatki na reklamy marki Lidl w mediach pozainternetowych wyniosły 105,9 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). I choć kwota ta był o 5,4 proc. mniejsza niż w I kwartale ub.r., to Lidl pozostał najsilniej reklamowaną marką.
Lidl Polska jest też liderem wśród sieci handlowych pod względem wydatków reklamowych w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
Drugim pod względem nakładów na reklamę brandem była marka Kinder należąca do Ferrero Polska. Jej reklamy w omawianym okresie kosztowały 75,9 mln zł, czyli 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. W jednej z niedawnych kampanii Ferrero promowało batony Kinder Bueno - w reklamach pokazano fantazyjną podróż pociągiem.
Trzecie miejsce na podium przypadło sieci marketów ze sprzętem RTV i AGD - Media Expert. Na jej reklamy w tradycyjnych mediach wydano 75,8 mln zł, czyli 74,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Kolejną silnie promowaną marką była w I kwartale tego roku marka telefonii komórkowej - Play (należącą do spółki P4) - jej reklamy warte były 68,3 mln zł (20,1 proc. więcej niż rok wcześniej).
Z kolei wydatki na reklamy sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) spadły rok do roku o 11,2 proc, do 67,5 mln zł. Ta sieć promuje przede wszystkim specjalne oferty cenowe w mediach. Od początku kwietnia br. uczestniczy we wspólnej akcji z marką Coca-Cola związaną ze zbliżającym się Euro 2016.
Top 5 najmocniej reklamowanych marek w mediach |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2015 |
I-III 2016 |
zmiana proc. |
Lidl |
112 002 026 zł |
105 932 146 zł |
-5,4 |
Kinder |
48 613 832 zł |
75 903 092 zł |
56,1 |
Media Expert |
43 463 759 zł |
75 829 199 zł |
74,5 |
Play |
56 858 009 zł |
68 309 135 zł |
20,1 |
Biedronka |
76 012 493 zł |
67 530 327 zł |
-11,2 |
Dołącz do dyskusji: Lidl mimo mniejszego budżetu wciąż najsilniej reklamowaną marką, mocno w górę Media Expert i Kinder