SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lidl Polska, Ferrero Polska i Polkomtel tną wydatki reklamowe, USP Zdrowie z najwyższym wzrostem (Top10)

W I połowie br. wszystkie media tradycyjne, poza reklamą zewnętrzną, zwiększyły wpływy z reklam. Czołowi reklamodawcy w większości wydali więcej na reklamy niż przed rokiem, najbardziej - USP Zdrowie. Swoje budżety zmniejszyli Lidl Polska, Ferrero Polska i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W okresie od stycznia do czerwca br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły cennikowo na reklamach blisko 20,1 mld zł, czyli 10,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media).

Ponad połowa tej kwoty – 10,1 mld zł – trafiła do telewizji, która w skali roku zwiększyła przychody reklamowe o 3 proc.
Wydatki na reklamę radiową wzrosły w omawianym okresie o 7,4 proc., do ok. 5,1 mld zł.

Blisko 2,2 mld zł marketerzy przeznaczyli w I połowie br. na reklamę w magazynach, zwiększając wydatki w nich o 29,4 proc. w skali roku.
Ponad 1,2 mld zł trafiło z kolei do kin, które zwiększyły przychody reklamowe rok do roku o 155,6 proc.

Reklama w dziennikach pochłonęła 709,2 mln zł (wzrost rdr o 6,2 proc.). Spadły nakłady na reklamę zewnętrzną w porównaniu z I połową 2022 roku -  o 7,9 proc., do blisko 602 mln zł.
Z kolei na reklamę na nośnikach DOOH wydano 192 mln zł, czyli 110,3 proc. więcej niż przed rokiem.

USP Zdrowie wydaje jedną czwartą więcej

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która zainwestowała w reklamę w mediach tradycyjnych 1,2 mld zł – to 8,1 proc. więcej niż rok temu.

Wiceliderem wydatków reklamowych była w I połowie br. firma Terg z nakładami na poziomie 546,4 mln zł (wzrost rdr o 5,3 proc.).

Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit, który przeznaczył na promocję w mediach tradycyjnych 400,1 mln zł (wzrost rdr o 5,7 proc.).

Spośród pozostałych największych reklamodawców I półrocza br. 3 firmy zmniejszyły budżety reklamowe: Lidl zredukował wydatki rdr o 4 proc., do 351,6 mln zł,  Ferrero Polska zmniejszyło je o 11,6 proc., do 228 mln zł, a Polkomtel – o 7,6 proc., do 182,3 mln zł.

Firma Euro-Net Warszawa przeznaczyła na reklamę w mediach 334,3 mln zł (+7,1 proc.), USP Zdrowie – 296,5 mln zł (+23,4 proc.), Jeronimo Martins Polska – 278,2 mln zł (+10,7 proc.), Polpharma – 180,2 mln zł (+3,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: Lidl Polska, Ferrero Polska i Polkomtel tną wydatki reklamowe, USP Zdrowie z najwyższym wzrostem (Top10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
W Polsce nadal jest male zrozumienie marketingu, ktory janusze traktuja jako koszt a nie inwestycje.
odpowiedź
User
Oj
Cudownie będzie mniej tego guana w pr,eszczeni piblicznej
odpowiedź
User
Pawel
Typowo polska logika myslenia. A potem utyskiwanie, ze przychod w p&l zjechal w dol i EBiDTA slaby.
odpowiedź