SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja reklamująca Lidla bez jednej czwartej zysku

W 2023 roku GPD Agency, zajmująca się obsługą m.in. sieci sklepów Lidl, przy minimalnym spadku przychodów wydała na działalność operacyjną ponad 4 proc. więcej niż przed rokiem. W konsekwencji jej zysk netto zmalał o ponad 5 mln zł.

Kadr z reklamy Lidla z mapą cen z sklepach Lidl i BiedronkaKadr z reklamy Lidla z mapą cen z sklepach Lidl i Biedronka

GPD Agency w 2023 roku wypracowała 124,73 mln zł przychodów, o 0,3 proc. mniej niż przed rokiem. Agencja od lat zajmuje się obsługą sieci sklepów Lidl, w ub.r. przygotowała też kampanię ich marki własnej na rynek niemiecki.

Ponadto stworzyła reklamy m.in. Delecty, D-Vitum forte, Bakalland, Frugo Energy (zaczęła stałą obsługę tej marki), John Dog, Doppelherz, Łaciate i Spółdzielcza Grupa Bankowa (po przetargu wygranym jesienią 2022 roku). Jej przychody od kontrahentów krajowych poszły w górę z 85,11 do 100,9 mln zł, a te od zagranicznych zmalały z 39,89 do 23,83 mln zł.

CZYTAJ TEŻ: Biedronka goni reklamowo Lidla. Ile wydają inni marketerzy? (Top10)

W sprawozdaniu firma wyliczyła, że przy realizacji projektów testowała i wdrażała nowe narzędzia, m.in. szeroko pojętą sztuczną inteligencję do automatyzacji działań, a także oprogramowanie runway, Unreal Engine i technologię LED w produkcjach wideo.

Mniej pracowników w GPD Agency

Działalność operacyjna GPD Agency kosztowała w 2023 roku 106,08 mln zł, o 4,5 proc. więcej niż przed rokiem. To przede wszystkim skutek wzrostu wydatków na usługi obce z 54,07 do 59,95 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 31,86 do 30,35 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 5,82 do 6,12 mln zł. Agencja ograniczyła liczbę pracowników etatowych: w ujęciu średniorocznym z 325 do 297, a na koniec ub.r. pracowało w niej 291 osób.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rentowność firmy pogorszyły też spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 723,8 do 284,7 tys. zł, a także wzrost pozostałych wydatków operacyjnych ze 102,9 tys. do 1,09 mln zł i kosztów finansowych z 71,9 do 309,7 tys. zł.

GPD Agency osiągnęła w 2023 roku 17,84 mln zł zysku operacyjnego i 14,04 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 24,14 i 19,27 mln zł rok wcześniej. Zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.

W 2024 roku GPD Agency planuje rozwijać i wdrażać kolejne nowe technologie. - Celem długoterminowym jest utrzymanie pozycji lidera w kraju i osiągniecie pozycji znaczącej agencji na rynku europejskim. Spółka zakłada automatyzację działań, ciągły rozwój i optymalizację portfela usług, mając na względzie zmieniające się oczekiwania i preferencje klientów - wyliczono w sprawozdaniu.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca Lidla bez jednej czwartej zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl