Agencja Lotna autorem nowej identyfikacji wizualnej Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie
Nowa tożsamość wizualna Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie została przygotowana przez agencję Lotna. Zmiany podjęto m.in. z uwagi na zmieniające się warunki na rynku edukacyjnym oraz problem niżu demograficznego.
Nowa, uporządkowana tożsamość wizualna Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie powstała również z powodu zmiany nazwy uczelni z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych
Za przygotowanie, realizację i wdrożenie projektu z ramienia Uczelni odpowiedzialna była Anna Borysewicz – kierownik Biura Promocji LAW.
- To było ogromne wyzwanie. Do tej pory jako znaku reklamowego Akademia używała godła, będącego symbolem uczelni od dekad, z którym identyfikowali się absolwentci Uczelni. Potrzebowaliśmy jednak logotypu - elementu mniej skomplikowanego w codziennym użytkowaniu, z którym mogłyby się identyfikować wszystkie pokolenia lotników – mówi Anna Borysewicz.
Ostatecznie opracowano dwie linie komunikacji – rektorską, której głównym elementem będzie godło Uczelni, zachowując w ten sposób dotychczasową symbolikę. Druga linia - zbudowana wokół logotypu - miała być stworzona od podstaw, a w oparciu o nią zakładano stworzenie zupełnie nowej identyfikacji reklamowej.
"Szkoła Orląt" z nową tożsamością wizualną
Znak oraz cała tożsamość wizualna Uczelni zbudowana została w oparciu o szachownicę lotniczą – uniwersalny, unikatowy i charakterystyczny znak Sił Powietrznych RP o ponad 100-letniej historii.
Znak Lotniczej Akademii Wojskowej składa się z czerwonych kwadratów szachownicy oraz akronimu LAW zbudowanego w oparciu o jej czerwone obwódki. Całość tworzy nowoczesną, dynamiczną i mocną kompozycję podkreślającą działalność Akademii oraz jej miejsce w Siłach Powietrznych RP.
Identyfikacja wizualna łączy się bezpośrednio ze znakiem Uczelni. Jej głównym elementem, porządkującym i nadającym kierunek jest trójkąt zwany wyróżnikiem lub dziobem. Wywodzi się on bezpośrednio z sygnetu. Nawiązuje do dziobu statku powietrznego, czyli wysuniętej najbardziej do przodu części kadłuba, tworzącej aerodynamicznie wyprofilowany opływ dla strug powietrza.
Lotna opracowała również hasło LAW – Uczelnia Wysokich Lotów – o znaczeniu nawiązującym zarówno do przedmiotu działania Uczelni – Lotnictwo – jak i ambitnych celów jakie LAW ma przed sobą i które chce osiągnąć.
Do prac nad projektem została wybrana agencja Lotna. - Ogłosiliśmy konkurs, do którego zgłosiło się wiele firm. Miały za zadanie przedstawić swoje koncepcje i zaprezentować je przed przedstawicielami Akademii. Lotna opracowała najlepszą strategię komunikacji oraz wykazała duże doświadczanie, a do tego od samego początku złapaliśmy wspólny język. Potrzebowaliśmy firmy, która przeprowadzi nas sprawnie i fachowo przez cały proces zmiany tożsamości wizualnej – mówi Anna Borysewicz.
Oprócz linii reklamowej, Lotna opracowała również wspomnianą wcześniej Linię Rektorską, wykorzystującą tradycyjne symbole „Szkoły Orląt” – godło oraz Pomnik „Bohaterskim Lotnikom Dęblińskiej Szkoły Orląt”. Została ona zaprojektowana dla Rektora-Komendanta Lotniczej Akademii Wojskowej na potrzeby reprezentowania jego urzędu. Materiały z tej linii będą wręczane najwyższym przedstawicielom władz państwowych i międzynarodowych w czasie krajowych i zagranicznych wizyt służbowych.
Dołącz do dyskusji: Agencja Lotna autorem nowej identyfikacji wizualnej Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie