Właściciel Reserved i Sinsay stawia na sklepy stacjonarne kosztem e-commerce
Spółka odzieżowa LPP, do której należą marki Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay, w pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 odnotowała wzrost przychodów do 3,64 mld zł z 3,04 mld zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najmocniej rosną marki Cropp i Sinsay, notujące odpowiednio wzrosty o 29 proc. i 26,8 proc. Firma stawia na sprzedaż w kanale stacjonarnymi i tnie wydatki marketingowe na ecommerce. LPP ma już ponad 2000 sklepów, z czego połowę w Polsce.
W pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 przychody z działalności kontynuowanej LPP wzrosły z 2,73 mld zł do 3,11 mld zł. Zysk netto z działalności kontynuowanej z 123,8 mln zł do 183,0 mln zł. Przychody ze sprzedaży w raportowym okresie wyniosły 3,63 mld zł (+20 proc. rdr.), zysk z działalności operacyjnej 230,7 mln zł.
Wzrost przychodów Grupa uzyskała dzięki rosnącym sprzedażom w każdej marce - podano w raporcie.
Obecnie największą pod względem sprzedaż marką w portfolio LPP jest Sinsay z 41,9 proc. Dalej jest flagowiec Reserved z 34,2 proc. Za 9 proc. sprzedaży odpowiada marka Mohito, za 7,9 proc. – Cropp, natomiast za 6,2 proc. – House.
LPP najwięcej zarabia w Polsce. Mohito wejdzie do Włoch
W Grupie LPP działają 2045 sklepy, z czego 1053 w Polsce, 151 w Rumunii, 125 w Ukrainie, 128 w Czechach.
Najwięcej przychodów generuje dla LPP rynek polski, jedna grupa chce najmocniej rozwijać się w południowej Europie, w tym Bułgarii, Rumunii, Serbii oraz na nowych rynkach - Grecji i we Włoszech.
- LPP planuje otwarcie pierwszych stacjonarnych sklepów marki Mohito we Włoszech pod koniec roku - poinformował wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz podczas wideokonferencji.
Najwięcej placówek działa pod marką Sinsay (786), dalej Reserved z 350 placówkami, Cropp 349, House 343, Mohito 217. Łączna powierzchnia sklepów to 1 748 tys. m2 w 27 krajach. W ecommerce grupa jest obecna na 34 rynkach.
Sprzedaż internetowa LPP w dół
LPP liczy, że szczególnie drugie półrocze przyniesie wzrost marż handlowych. Celem na ten rok jest dla grupy przede wszystkim wzrost rentowności - poinformował wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.
Grupa LPP zatrzymała na razie plany emisji obligacji. Pod koniec roku zdecyduje o dalszych krokach dotyczących potencjalnej emisji - poinformował wiceprezes podczas wideokonferencji.
W pierwszy kwartale 2023/2024 sprzedaż internetowa wyniosła 938 mln zł, co stanowi spadek o 5 proc. rok do roku. Przychody z kanału internetowego stanowiły ok. 26 proc. całości sprzedaży Grupy wobec 33 proc. przed rokiem w tym samym okresie. Dodatkowo wpływ na mniejsze rok do roku sprzedaże internetowe miało ograniczenie przez LPP działań marketingowych w internecie.
Jak mówił wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz, "mocno ograniczyliśmy nasze budżety na marketing elektroniczny". - Okazało się, że lojalność klientów „złowionych w sieci” nie jest zbyt wysoka. W związku z tym zdecydowaliśmy się na skupienie przede wszystkim na rentowności biznesu e-commerce, czyli ograniczenie budżetów marketingowych mniej więcej o połowę rok do roku - mówił Lutkiewicz.
Dołącz do dyskusji: Właściciel Reserved i Sinsay stawia na sklepy stacjonarne kosztem e-commerce
Nie. I chyba nigdy nie czytali. CTRL+C i CTRL+V rządzą.