SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ludzie coraz rzadziej sięgają po dzienniki. Sporo traci „Gazeta Wyborcza”

W okresie od kwietnia do września br. niewielki wzrost czytelnictwa wśród dzienników ogólnopolskich zanotował tylko „Sport”. Pozostałe tytuły zakończyły to półrocze na minusie, a wśród nich sporo straciła „Gazeta Wyborcza”.

Po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia br. sięgało 11,53 proc. czytelników, czyli o 0,92 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł był na drugim miejscu. Z pozycji lidera na drugą spadła natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora), której czytelnictwo zmalało z 13,01 proc. do 11,49 proc.

Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł w dół o 0,56 pkt. proc. i wyniósł 5,15 proc., a dziennik ten awansował z pozycji czwartej.

Wzrost czytelnictwa w zestawieniu odnotował tylko będący na pozycji dziesiątej katowicki „Sport” (Ringier Axel Springer), który zyskał 0,09 pkt. proc.

>>> Dzienniki Hajdarowicza z największymi spadkami

  kwiecień - wrzesień 2012 kwiecień - wrzesień 2011
procent respondentów
Fakt 11,53% 12,45%
Gazeta Wyborcza 11,49% 13,01%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,15% 5,71%
Super Express 4,80% 5,55%
Przegląd Sportowy 3,34% 3,55%
Rzeczpospolita 3,09% 3,92%
Dziennik Gazeta Prawna 1,80% 2,24%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 1,75% 2,02%
Gazeta Podatkowa 0,60% 0,70%
Sport 0,59% 0,50%
Puls Biznesu 0,27% 0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,15% 0,22%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego
.

Dołącz do dyskusji: Ludzie coraz rzadziej sięgają po dzienniki. Sporo traci „Gazeta Wyborcza”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miś Uszatek
Wyborcza przegrała z Fakiem. Źle. Niedobrze. Czy jej redaktorstwo w końcu zrozumie, że traktowanie pracowników spoza klucza rodzinno/ koleżeńskiego jak śmieci, bo ktoś myśli zaraz nowy narybek przyjdzie do wyciśnięcia, źle odbija się na gazecie?
0 0
odpowiedź
User
asde
Gdyby nie urzędy i firmy państwowe to sprzedaż Wyborczej wynosiła by max 3%.
0 0
odpowiedź
User
tutka
A gazet oraz mniej. Agorze ubyły właśnie dwie: tygodniki ogłoszeniowe Autobit i Autobiznes, które przed trzema laty geniusze z Czerskiej kupili za 120 mln zł, właśnie zakończyły swój żywot. Warto dodać, że zanim wzięła je pod swoje opiekuńcze skrzydła ekipa mózgowców Agory, obie gazety były liderami w swoim segmencie. Istniały od kilkunastu lat. Co teraz położy Agora? Czy pójdzie w ślady Hajdarowicza?
0 0
odpowiedź