Magazyny z reklam: „Świat Kobiety” i „Twój Styl” dużo więcej, „Newsweek” ostro w dół
W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Świat Kobiety” i „Twój Styl”, za to ogromny spadek - „Newsweek Poska”.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów w lipcu br. były o 1 proc. niższe niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast z jej uwzględnieniem były już o 3,9 proc. wyższe. Wynika to z faktu, że wydatki na autopromocję zwiększyły o 37,1 proc.
>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę
Wśród czołowych tytułów największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwa czasopisma Wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” - 89,2 proc., i „Twój Styl” - 67 proc. „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam 30,6 proc. więcej niż w lipcu ub.r.
>>> „Twój Styl” liderem w I półroczu br., „Sukces” o 22 proc. w dół
Natomiast nieznaczne wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły liderujące w zestawieniu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 4,6 proc., i „Wprost” (AWR Wprost) - 9,8 proc. W przypadku „Muratora” (Murator) wzrost wyniósł 6,4 proc., a w przypadku „Tele Programu” - 0,9 proc.
>>> „Tele Tydzień” poniżej miliona, rośnie tylko „Program TV”
Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła z reklam 15,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) - 17,4 proc. mniej, a „Gala” (G+J Polska) - 10,8 proc. mniej. Natomiast przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. stanowiły tylko 35,6 proc. wpływów z lipca ub.r., przez co tygodnik wypadł z czołowej dziesiątki.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
VIII.2011 | VIII.2010 | |
Tele Tydzień | 7 334 956 zł | 7 011 376 zł |
Wprost | 6 233 000 zł | 5 674 500 zł |
Claudia | 4 204 927 zł | 4 863 208 zł |
Twój Styl | 4 049 340 zł | 2 424 336 zł |
Polityka | 3 784 700 zł | 2 896 900 zł |
Świat Kobiety | 3 528 750 zł | 1 865 212 zł |
Viva! | 3 364 443 zł | 4 070 942 zł |
Murator | 3 012 901 zł | 2 830 684 zł |
Gala | 2 887 636 zł | 3 237 798 zł |
Tele Program | 2 655 637 zł | 2 632 716 zł |
… | … | … |
Newsweek Polska | 2 116 300 zł | 5 939 300 zł |
monitorowane tytuły razem | 136 915 738 zł | 138 349 476 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 164 866 078 zł | 158 733 262 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 27 950 340 zł | 20 383 786 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Świat Kobiety” i „Twój Styl” dużo więcej, „Newsweek” ostro w dół