„Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród” w I kwartale. „Działkowiec” na czele sprzedaży
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie był „Działkowiec”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Mój Piękny Ogród”. Zyskał tylko magazyn „Mam Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w I kwartale 2016 roku wyniosła 99 093 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku zmniejszyła się ona o 3,68 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 842 egz., po wzroście o 4,65 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei miesięcznik „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,47 proc. do 65 086 egz.
Piąty był „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda) ze średnią sprzedażą ogółem w I kwartale br. na poziomie 37 226 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,13 proc. Miesięcznik ten w I kwartale ub.r. był czwarty.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Działkowiec | 160 350 | 99 109 | 99 093 | 171 800 | 102 874 | 102 874 | -3,68% |
Mam Ogród | 126 071 | 77 842 | 77 842 | 144 233 | 74 381 | 74 381 | 4,65% |
Przepis na Ogród | 112 732 | 65 086 | 65 086 | 135 613 | 77 001 | 77 001 | -15,47% |
Mój Ogródek | 85 033 | 38 625 | 38 608 | 113 303 | 40 499 | 40 499 | -4,67% |
Mój Piękny Ogród | 67 000 | 37 226 | 37 226 | 80 667 | 50 397 | 50 397 | -26,13% |
Magnolia | 65 333 | 25 284 | 25 284 | 61 933 | 31 716 | 31 713 | -20,27% |
Hasło Ogrodnicze | 8 000 | 2 673 | 2 600 | 8 000 | 2 977 | 2 887 | -9,94% |
W marcu 2016 roku nowym liderem został „Mam Ogród”, który awansował z miejsca trzeciego. Jego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zwiększyła się o 42,21 proc. do 124 365 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Na drugie miejsce spadł „Działkowiec” (108 970 egz.; w dół o 2,67 proc.), a podium uzupełnia będący przed rokiem drugi „Przepis na Ogród” (81 302 egz.; - 15,30 proc.).
Również i tutaj największy spadek odnotował „Mój Piękny Ogród” - było to 29,19 proc. do 40 584 egz. Magazyn ten spadł z czwartej na piątą lokatę.
Wirtualnemedia.pl | marzec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Mam Ogród | 175 112 | 124 365 | 124 365 | 154 700 | 87 451 | 87 451 | 42,21% |
Działkowiec | 168 200 | 109 020 | 108 970 | 172 250 | 111 958 | 111 958 | -2,67% |
Przepis na Ogród | 135 500 | 81 302 | 81 302 | 165 000 | 95 984 | 95 984 | -15,30% |
Mój Ogródek | 91 000 | 46 388 | 46 338 | 113 560 | 53 793 | 53 793 | -13,86% |
Mój Piękny Ogród | 73 500 | 40 584 | 40 584 | 95 000 | 57 312 | 57 312 | -29,19% |
Magnolia | 80 000 | 30 214 | 30 214 | 78 000 | 41 250 | 41 248 | -26,75% |
Hasło Ogrodnicze | 8 000 | 2 705 | 2 627 | 8 000 | 2 937 | 2 870 | -8,47% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród” w I kwartale. „Działkowiec” na czele sprzedaży