SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

McDonald’s i Tesco wspierają „złote standardy” IAB. Będą się reklamować tylko w certyfikowanych mediach

Sieć restauracji McDonald’s oraz hipermarketów Tesco przystąpiły do programu „złotych standardów” stworzonego w Wielkiej Brytanii przez organizację IAB. Obie firmy zadeklarowały że będą się reklamować tylko w certyfikowanych przez IAB mediach zapewniających nieintruzywne formaty reklamowe i przejrzyste systemy współpracy z reklamodawcami.

„Złote standardy” to stworzony przez brytyjski oddział organizacji IAB program, który promuje media zapewniające uczciwe praktyki we współpracy reklamowej oraz brak intruzywnych i irytujących użytkowników formatów reklamowych.

Aby zdobyć certyfikat „złotych standardów” konkretni wydawcy muszą zostać pozytywnie zweryfikowani przez grupę JICWEBS, a także wdrożyć u siebie oprogramowanie ads.txt. Do tej pory w Wielkiej Brytanii taki proces przeszło z sukcesem 95 rozmaitych mediów.

Teraz, jak poinformował serwis Marketing Week jako pierwsi duzi reklamodawcy do programu „złotych standardów” dołączyły sieci restauracji McDonald’s oraz hipermarketów Tesco.

Obie firmy zadeklarowały że będą się reklamować tylko w mediach posiadających wspomniany certyfikat. Zaznaczyły także, że dzięki temu zwiększą się ich szanse na skuteczny przekaz reklamowy oraz transparentne relacje biznesowe z wydawcami i nadawcami.

Z kolei zarząd IAB UK wyraził w komunikacie nadzieję, że decyzja Tesco i McDonald’s to dopiero początek obecności w programie innych dużych reklamodawców z Wielkiej Brytanii, a w przyszłości „złote standardy” staną się platformą modelowej współpracy, na czym skorzystają wszyscy uczestnicy rynku, w tym także odbiorcy komunikacji reklamowej.

Dołącz do dyskusji: McDonald’s i Tesco wspierają „złote standardy” IAB. Będą się reklamować tylko w certyfikowanych mediach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
branżowiec
Ostatnio IAB Polska ogłosiło, że pracuje nad podobnym programem dla Polski. Mam nadzieję, że nastąpi to szybko i polscy gracze, a zwłaszcza wydawcy i agencje masowo się zastosują do zaleceń IAB. Trzymam kciuki :)
odpowiedź