Zmiany w McDonald's. Koniec testów sztucznej inteligencji w opcji drive-thru
McDonald's kończy eksperyment automatycznego systemu przyjmowania zamówień w USA. Firma zdecydowała o zakończeniu globalnej współpracy z IBM, który od końca 2021 r. testuje technologię sztucznej inteligencji w wybranych punktach typu drive-thru w McDonald's.
Chociaż partnerstwo IBM w zakresie obecnego testu automatycznego przyjmowania zamówień McDonald's dobiega końca, firma z Chicago zasugerowała, że nie przesądza o żadnych innych potencjalnych planach typu drive-thru opartych na sztucznej inteligencji, wskazując na „możliwość zbadania rozwiązań do zamawiania głosowego szerzej”.
"Nasza współpraca z IBM dała nam pewność, że rozwiązanie do zamawiania głosowego w trybie drive-thru będzie częścią przyszłości naszych restauracji – stwierdził McDonald's w wydanym oświadczeniu, dodając, że będzie kontynuować testy, aby „podjąć świadomą decyzję nad przyszłym rozwiązaniem do zamawiania głosowego do końca roku.”
CNBC podaje, powołując się na swoje źródła, że stosowana przez McDonald's technologia miała trudności z interpretacją różnych akcentów i dialektów. Niewłaściwych zamówień i różnych pomyłek było tyle, że przestało się to opłacać.
Stacja informuje, że technologia automatycznych zamówień zostanie wyłączona w testujących ją lokalizacjach McDonald's „nie później niż 26 lipca 2024 r.”.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w McDonald's. Koniec testów sztucznej inteligencji w opcji drive-thru