MCI.TechVentures inwestuje w sklep internetowy Morele.net
Fundusz MCI.TechVentures, zarządzany przez MCI Management, przejął mniejszościowy pakiet kontrolny spółki Morele.net, polskiego sklepu internetowego oferującego sprzęt IT.
Spółka chce osiągnąć pozycję lidera w segmencie e-commerce w 2012 roku, z przychodami na poziomie 160 mln zł, poinformowali przedstawiciele spółek. MCI nie podał kwoty, jaką zainwestował w pakiet nowych akcji Morele.net.
"Mówimy o istotnym mniejszościowym udziale. To jest doinwestowanie spółki. Gros transakcji dotyczy objęcia nowych udziałów. Naszym celem w dłuższym horyzoncie jest nie przekraczanie 51% udziałów Morele.net"- powiedział prezes MCI Management Tomasz Czechowicz.
Środki, które wyłożył MCI, posłużą wzmocnieniu kapitału obrotowego i realizację projektów Morele.net, które już są gotowe.
Morele.net pozycjonuje się jako internetowy sklep komputerowy i jest największym graczem "czysto internetowym" w Polsce. W sprzedaży sprzętu IT firma zajmuje drugą pozycję na rynku, po Komputroniku. Na swoich stronach Morele.net jest w stanie prezentować niemal całą dostępną w Polsce ofertę produktów z branży komputerowej (ok. 50 tys. produktów na stronie). Spółka realizuje 15 tys. zamówień miesięcznie, a jej stronę w ub. roku odwiedziło 28 mln osób (22 mln rok wcześniej).
Spółka posiada sieć 16 placówek odbiorczych - net Punktów w każdym województwie. Morele.net prognozuje, że w 2011 r. przychody spółki wyniosą 110 mln zł, a w przyszłym roku wzrosną do 160 mln zł. Od trzech lat spółka generuje zysk netto - w 2010 r. wyniósł on 1,3 mln zł, przy przychodach na poziomie 75 mln zł.
"Koncentrujemy się na sektorze IT. Liczymy, że pozycję lidera pod względem obrotów osiągniemy w 2012 roku. W ubiegłym roku mieliśmy 1,3 mln zł zysku netto i taki poziom chcielibyśmy utrzymywać. Nastawiamy się na poszerzanie zasięgu działania, nie na dynamiczny wzrost zysku. Najważniejsze jest to, że wynik jest pozytywny" - powiedział współzałożyciel i prezes Morele.net Michał Pawlik.
MCI podał, że wartość rynku e-commerce w Polsce w ub. roku wyniosła 17 mld zł (sklepy i platformy aukcyjne), zaś wartość sprzedaży elektroniki użytkowej w kanale online wyniosła 1,5 mld zł, co daje Morele.net udział rynkowy na poziomie ok. 5%.
"Ten rynek ma ogromy potencjał wzrostu i chcemy, aby Morele.net było spółką konsolidującą ten rynek w Polsce. Spółka rośnie szybciej, niż branża, co jest dla nas bardzo dobrym sygnałem"- powiedział partner w MCI Management Sylwester Janik.
Wzrost przychodów Morele. Net w latach 2006-2010 wyniósł 663%, zaś wartość rynku e-commerce w tym czasie sięgnęła 310%.
Udział e-commerce w handlu detalicznym wyniósł 3% w Polsce, zaś w całej Europie 10%. Wzrost sprzedaży w segmencie komputerowy, wyniósł 14%.
Plany Morele.net zakładają wejście na rynki zagraniczne. Decyzje o ewentualnym wejściu spółki za granicę zostaną podjęte nie wcześniej, niż w II połowie 2012 r.
"Naturalne wydaje się skopiowanie tego modelu na rynki zagraniczne. Na razie mamy wersję ukraińską strony. Te testy idą także w kierunku rynków Europy Zachodniej" - powiedział wiceprezes i współzałożyciel spółki Radosław Stasiak.
Stasiak powiedział, że jednym ze sposobów wyjścia z inwestycji przez MCI, rozważanym przez zarząd Morele.net jest debiut na giełdzie w Warszawie.
Strategia inwestycyjna funduszu MCI.TechVentures zakłada inwestycje w rozwój i ekspansję spółek z sektora e-commerce, technologii i usług mobilnych oraz mediów cyfrowych. Wartość inwestycji sięga 1,5-5 mln euro.
Dołącz do dyskusji: MCI.TechVentures inwestuje w sklep internetowy Morele.net