Mecz Szwajcaria-Polska z rekordowym udziałem, obejrzało go 11,9 mln widzów
Transmisja sobotniego meczu Polski ze Szwajcarią w polskich kanałach telewizyjnych zgromadziła 11,93 mln widzów, aż 85,8 proc. osób oglądających wtedy telewizję. 6,58 mln ludzi oglądało spotkanie w TVP1, a 5,35 mln w Polsacie i Polsacie Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia spotkania Szwajcaria-Polska - wygranego przez naszą reprezentację po rzutach karnych 5:4 - w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport wyniosła łącznie 11,93 mln osób. Przełożyło się to na 85,85 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 88,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że tylko 14,15 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.
JESTEŚMY W ĆWIERĆFINALE !!!
— Kociak (@collcat_pl) 25 czerwca 2016
KRYCHOWIAK DECYDUJĄCY KARNY 💪 💪 💪#POLSUI pic.twitter.com/lATsd3Vl9r
Mecz był pokazywany w TVP1 (komentowali go Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak) oraz Polsacie i Polsacie Sport (z komentarzem Mateusza Borka i Tomasza Hajty). W pierwszej stacji transmisja przyciągnęła 6,58 mln widzów (co dało 47,29 proc. udziału), w drugiej - 4,54 mln (32,96 proc. udziału), a w trzeciej - 816 tys. (5,87 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 2,63 mln widzów (45,4 proc. udziału), w Polsacie - 2,2 mln (38,06 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 292 tys. (5,06 proc.).
Wirtualnemedia.pl | Oglądalność meczu Szwajcaria-Polska | |||||
Stacja | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | |||
TVP1 | 14:50:54 | 17:46:12 | 6 577 201 | 47,29% | 2 628 379 | 45,40% |
Polsat | 14:50:08 | 17:45:45 | 4 540 004 | 32,69% | 2 199 219 | 38,06% |
Polsat Sport | 14:50:08 | 17:45:45 | 815 797 | 5,87% | 292 170 | 5,06% |
Łącznie: | 11 933 002 | 85,85% | 5 119 768 | 88,52% |
Cały mecz oglądało 6,10 mln mężczyzn (stanowiło to 51,14 proc. wszystkich widzów) i 5,83 mln kobiet (48,86 proc.).
W TVP1 spotkanie śledziło 3,31 mln kobiet i 3,27 mln mężczyzn. W Polsacie nieco większą część widowni stanowiła płeć męska - 2,39 mln wobec 2,15 mln kobiet. W Polsacie Sport transmisję śledziło 448 tys. panów i 368 tys. pań.
Wirtualnemedia.pl | Oglądalność meczu Szwajcaria-Polska - podział na płeć | |||||
Stacja | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |||
Kobiety | Mężczyźni | |||||
AMR (w tys.) | SHR% | AMR (w tys.) | SHR% | |||
TVP1 | 14:50:54 | 17:46:12 | 3 310 | 46,44% | 3 267 | 48,17% |
Polsat | 14:50:08 | 17:45:45 | 2 153 | 30,26% | 2 387 | 35,25% |
Polsat Sport | 14:50:08 | 17:45:45 | 368 | 5,17% | 448 | 6,61% |
Łącznie: | 5 831 | 81,87% | 6 102 | 90,03% |
Przypomnijmy, że mecz Polska-Ukraina z wtorku, 21 czerwca miał 12,64 mln widzów (z czego 6,74 mln w TVP1, 5,17 mln w Polsacie, a 735 tys. w Polsacie Sport) i 81,67 proc. udziału w widowni telewizyjnej. Mecz z reprezentacją Niemiec rozegrany w czwartek, 16 czerwca br. śledziło 14,35 mln osób (7,93 mln w TVP1, 5,48 mln w Polsacie, a 937 tys. w Polsacie Sport) przy udziale wynoszącym 80,89 proc., a spotkanie z Irlandią Północną rozegrane w niedzielę, 12 czerwca br. - 12 mln osób (7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport), co dało 77,59 proc. udziału. Warto dodać, że mecze grupowe naszej reprezentacji rozgrywane były w późniejszych godzinach (18.00 bądź 21.00), w którym ogólnie więcej osób ogląda telewizję niż o godz. 15.00.
Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement.
Lewy i Kuba. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. pic.twitter.com/lpViQXGmPO
— Samuel Szczygielski (@SamSzczygielski) 25 czerwca 2016
Dołącz do dyskusji: Mecz Szwajcaria-Polska z rekordowym udziałem, obejrzało go 11,9 mln widzów
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 3,63 mln widzów (45,4 proc. udziału), w Polsacie - 2,2 mln (38,06 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 292 tys. (5,06 proc.).
A w ogóle to jak nilsen liczy ludzi oglądających mecz w strefach kibica, barach i u znajomych? Przecież to prawie dwa miliony ludzi. Z tego co w8iem nilsen liczy włączone telewizory panelistów.
A w internecie tvp ma od 500 tys do 1 mln odtworzeń. To też nie jest ujęte. No i kodowany polsat też zdaje się poza metodologią badawczą