Media Expert, Lidl i Orange najaktywniejszymi markami w telewizji w 2023 roku
Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych marek w telewizji w 2023 roku pod względem GRP zajęła sieć sklepów Media Expert. Na podium znalazły się też Lidl oraz Orange.
Bloki reklamowe Media Expert wygenerowały w 2023 roku sumarycznie 43 801 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do 2022 roku oznacza to wzrost o 18 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
Druga w rankingu marka Lidl wygenerowała 43 476 GRP (spadek o 16 proc.), i tym samym straciła pozycję ubiegłorocznego lidera. Z czwartego na trzecie miejsce awansował z kolei Orange (31 226 GRP, - 10 proc.).
Czwarte miejsce zajęła marka Plus, która awansowała o cztery oczka (30 882 GRP, +10 proc.).
Pierwszą piątkę (po awansie z 14. lokaty) uzupełnia Carrefour (29 832 GRP; + 40 proc.).
W top 10 znalazły się jeszcze takie marki, jak: T-Mobile (29 617 GRP; - 3 proc.), Biedronka (29 353 GRP; - 4 proc.), Play (29 002 GRP; - 27 proc.), Kaufland (27 978 GRP; + 1 proc.) i Leroy Merlin ( 27 917 GRP; + -5 proc.).
Bartosz Zientek, prezes Media Context zwraca uwagę, że po raz pierwszy od dłuższego czasu mamy zmianę na pozycji lidera. Media Expert awansował z 3. miejsca w ub.r. - Jest to efekt silnej końcówki roku w wykonaniu tej marki, ale także obniżonej aktywności poprzedniego lidera, czyli Lidla, który spada na drugą pozycję - uzasadnia ekspert.
Największym wzrostem zarówno pod względem liczby wygenerowanych GRP (+66 proc.), jak i pozycji w rankingu (+22) może pochwalić się Orlen.
- Druga pod tym względem jest natomiast IKEA, która dzięki zwiększeniu aktywności o blisko 40 proc. podskoczyła w rankingu o 17 pozycji, co pozwoliło jej wskoczyć na 17 miejsce w rankingu - wylicza Bartosz Zientek. - Poza ranking wypadło Euro RTV AGD, które sukcesywnie zmniejsza swoją aktywność telewizyjną (dla przypomnienia wicelider z 2021 roku) - dodaje.
Z rankingiem pożegnały się również Rossman (16. w 2022 r.) i Aldi (19. w 2022 r.). - Ten ostatni po spektakularnym launchu w zeszłym roku, który pozwolił wskoczyć od razu do zestawienia najsilniejszych marek, obniżył swoją aktywność o blisko 30 proc., co spowodowało spadek do trzeciej dziesiątki - wyjaśnia prezes Media Context.
Mocny spadek zaliczyło również KFC, które w rankingu w połowie roku zajmowało 17. pozycję, teraz spadło do czwartej dziesiątki. - Spektakularne wzrosty zaliczają dwie marki retailowe – Carrefour oraz Castorama – obie już w połowie roku pokazały, że ten rok traktują bardzo poważnie - zauważa Bartosz Zientek.
Dołącz do dyskusji: Media Expert, Lidl i Orange najaktywniejszymi markami w telewizji w 2023 roku