SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn z większymi wydatkami reklamowymi, Castorama i IKEA w dół

Trzy czołowe sieci elektromarketów - Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn - cennikowo wydały w ub.r. na reklamę (bez internetu) jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Za to o kilka procent zmalały budżety reklamowe Castoramy i IKEA.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) sieci Media Markt i Saturn (należących do Media Saturn Holding Polska) oraz Euro RTV AGD wyniosły w ub.r. 433,1 mln zł, czyli 23,6 proc. więcej niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Reklamy Media Markt w pierwszej połowie ub.r. hasłami „Nie sponsorujemy gwiazdorów futbolu/działaczy/mistrzostw!” oraz „Sponsorujemy kibiców” nawiązywały przewrotnie do Euro 2012 (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast jesienią sieć odwołała się do zapowiadanego na 21 grudnia końca świata, reklamując w związku z nim „eksplozję okazji”. Jej cennikowe wydatki w całym ub.r. wyniosły 183,4 mln zł, o 29,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Również o ponad 20 proc. - dokładnie o 21,3 proc., do kwoty 146,6 mln zł - wzrósł cennikowo budżet reklamowy sieci RTV Euro AGD.

Z kolei Saturn w maju zmienił swoje główne hasło marketingowe - z „Żeru dla skner” na „Technologia tak ma!” (więcej na ten temat). Cennikowy budżet reklamowy sieci zwiększył się w ub.r. o 16,7 proc., do kwoty 103 mln zł.

Pozostałe sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD w 2012 roku przeznaczyły na reklamę zdecydowanie mniej. Wydatki Media Expert wyniosły 34,8 mln zł, o 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sieć zintensyfikowała działania reklamowe w listopadzie i grudniu, angażując do nich piosenkarkę Dorotę „Dodę” Rabczewską (przeczytaj więcej i obejrzyj spoty). Natomiast Avans cennikowo przeznaczył na reklamę 11,9 mln zł, czyli aż o 180 proc. więcej niż w 2011 roku. W grudniu sieć rozpoczęła kampanię promującą „rewolucyjnie niskie ceny”, której twarzą jest Michał Wiśniewski (więcej na ten temat).

Cennikowe wydatki reklamowe elektromarketów (bez internetu)
  2012 2011
Media Markt 183 411 675 zł 141 237 828 zł
RTV Euro AGD 146 621 108 zł 120 880 197 zł
Saturn 103 044 808 zł 88 325 056 zł
Media Expert 34 789 383 zł 23 746 559 zł


Z kolei dwaj producenci i dystrybutorzy mebli i artykułów wyposażenia wnętrz - Castorama i IKEA - przeznaczający najwięcej na reklamę ograniczyli w ub.r. te wydatki. Cennikowy budżet Castoramy zmalał o 6,9 proc., do sumy 81,4 mln zł. Wydatki IKEA zmniejszyły się w skali roku o 1,4 proc., do kwoty 74,9 mln zł.

Z kolei Leroy Merlin cennikowo wydał na reklamę 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W swoich spotach nadal pokazywał ludzi, którzy instalując nowe urządzenia, stają się we własnych domach bohaterami. Budżet reklamowy Praktiker Polska wzrósł w skali roku aż o 91,6 proc., do poziomu 46 mln zł. W kampaniach sieci od wiosny ub.r. występuje bohater o nazwisku Maciej Gajwer (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast sklepy Komfort przeznaczyły na reklamę 13,3 mln zł, o 21,5 proc. mniej niż w 2011 roku.

Cennikowe wydatki reklamowe sklepów z wyposażeniem wnętrz (bez internetu)
  2012 2011
Castorama Polska 81 454 807 zł 87 449 210 zł
IKEA 74 901 340 zł 75 972 983 zł
Leroy Merlin 74 901 180 zł 71 778 077 zł
Praktiker Polska 45 994 024 zł 24 009 007 zł


 

Dołącz do dyskusji: Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn z większymi wydatkami reklamowymi, Castorama i IKEA w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl