Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn z większymi wydatkami reklamowymi, Castorama i IKEA w dół
Trzy czołowe sieci elektromarketów - Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn - cennikowo wydały w ub.r. na reklamę (bez internetu) jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Za to o kilka procent zmalały budżety reklamowe Castoramy i IKEA.
Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) sieci Media Markt i Saturn (należących do Media Saturn Holding Polska) oraz Euro RTV AGD wyniosły w ub.r. 433,1 mln zł, czyli 23,6 proc. więcej niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Reklamy Media Markt w pierwszej połowie ub.r. hasłami „Nie sponsorujemy gwiazdorów futbolu/działaczy/mistrzostw!” oraz „Sponsorujemy kibiców” nawiązywały przewrotnie do Euro 2012 (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast jesienią sieć odwołała się do zapowiadanego na 21 grudnia końca świata, reklamując w związku z nim „eksplozję okazji”. Jej cennikowe wydatki w całym ub.r. wyniosły 183,4 mln zł, o 29,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Również o ponad 20 proc. - dokładnie o 21,3 proc., do kwoty 146,6 mln zł - wzrósł cennikowo budżet reklamowy sieci RTV Euro AGD.
Z kolei Saturn w maju zmienił swoje główne hasło marketingowe - z „Żeru dla skner” na „Technologia tak ma!” (więcej na ten temat). Cennikowy budżet reklamowy sieci zwiększył się w ub.r. o 16,7 proc., do kwoty 103 mln zł.
Pozostałe sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD w 2012 roku przeznaczyły na reklamę zdecydowanie mniej. Wydatki Media Expert wyniosły 34,8 mln zł, o 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sieć zintensyfikowała działania reklamowe w listopadzie i grudniu, angażując do nich piosenkarkę Dorotę „Dodę” Rabczewską (przeczytaj więcej i obejrzyj spoty). Natomiast Avans cennikowo przeznaczył na reklamę 11,9 mln zł, czyli aż o 180 proc. więcej niż w 2011 roku. W grudniu sieć rozpoczęła kampanię promującą „rewolucyjnie niskie ceny”, której twarzą jest Michał Wiśniewski (więcej na ten temat).
Cennikowe wydatki reklamowe elektromarketów (bez internetu) | ||
2012 | 2011 | |
Media Markt | 183 411 675 zł | 141 237 828 zł |
RTV Euro AGD | 146 621 108 zł | 120 880 197 zł |
Saturn | 103 044 808 zł | 88 325 056 zł |
Media Expert | 34 789 383 zł | 23 746 559 zł |
Z kolei dwaj producenci i dystrybutorzy mebli i artykułów wyposażenia wnętrz - Castorama i IKEA - przeznaczający najwięcej na reklamę ograniczyli w ub.r. te wydatki. Cennikowy budżet Castoramy zmalał o 6,9 proc., do sumy 81,4 mln zł. Wydatki IKEA zmniejszyły się w skali roku o 1,4 proc., do kwoty 74,9 mln zł.
Z kolei Leroy Merlin cennikowo wydał na reklamę 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W swoich spotach nadal pokazywał ludzi, którzy instalując nowe urządzenia, stają się we własnych domach bohaterami. Budżet reklamowy Praktiker Polska wzrósł w skali roku aż o 91,6 proc., do poziomu 46 mln zł. W kampaniach sieci od wiosny ub.r. występuje bohater o nazwisku Maciej Gajwer (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast sklepy Komfort przeznaczyły na reklamę 13,3 mln zł, o 21,5 proc. mniej niż w 2011 roku.
Cennikowe wydatki reklamowe sklepów z wyposażeniem wnętrz (bez internetu) | ||
2012 | 2011 | |
Castorama Polska | 81 454 807 zł | 87 449 210 zł |
IKEA | 74 901 340 zł | 75 972 983 zł |
Leroy Merlin | 74 901 180 zł | 71 778 077 zł |
Praktiker Polska | 45 994 024 zł | 24 009 007 zł |
Dołącz do dyskusji: Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn z większymi wydatkami reklamowymi, Castorama i IKEA w dół