Media Service Zawada utrzymało zyskowność, wpływy 3 proc. w dół
Firma Media Service Zawada, wydająca czasopisma i książki dla dzieci, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 2,9 proc. do 28,82 mln zł i zysku netto z 89,1 do 87,3 tys. zł. W br. uzyskała umorzenie 844,2 tys. zł pożyczki w ramach tarczy finansowej.
Przychody Media Service Zawada ze sprzedaży produktów zmalały rok do roku z 26,92 do 25,9 mln zł, a ze sprzedaży usług - z 3,23 do 2,59 mln zł.
W ub.r. wydawnictwo nie poniosło żadnych kosztów produkcji na własne potrzeby (wobec 155,1 tys. zł rok wcześniej), a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -316,4 do 334,1 tys. zł.
Firma wydaje czasopisma dla dzieci, głównie oparte na zagranicznych markach telewizyjnych: „Cartoon Network Magazyn”, „Ben 10”, „Scooby Doo”, „Winx Club”, „Świnka Peppa”, „Mini Mini”, „Magic Pocket”, „Nick Jr”, „Super Wings” oraz „L.O.L. Surprise”. W ub.r. pozyskała licencje na magazyny „44 Koty” oraz „Masza i Niedźwiedź”.
Ponadto publikuje książki i kolekcje DVD „Świnka Peppa”, „Psi Patrol”, „Tupcio Chrupcio”, „Play Doh”, „PJ Masks”, „Pszczółka Maja”, „Animal Club” i „L.O.L. Surprise”.
Lockdowny nie zaszkodziły sprzedaży
- Sprzedaż nowych wydawnictw prowadzono nakładem reklamowym zapewniającym optymalną sprzedaż; wyniki finansowe były zadowalające - stwierdzono w sprawozdaniu Media Service Zawada złożonym w KRS.
Firma zaznaczyła, że sprzedaż jej czasopism i książek tylko częściowo odbywa się w dużych centrach handlowych. - Zatem ich nawet (czasowe) zamknięcie nie powodują liczącego się spadku sprzedaży - podano.
- Brać należy jednak zawsze pod uwagę dynamicznie zmieniającą się sytuację epidemiczną. Opóźnienia w płatnościach nie stanowią istotnego zagrożenia płynności środków finansowych - zaznaczyła firma.
Mniej na usługi obce, więcej na pensje
Koszty operacyjne Media Service Zawada zmniejszyły się o 0,7 proc. do 27,54 mln zł. Stanowiące ponad połowę wydatki na usługi obce zmalały z 14,97 do 14,31 mln zł.
Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,09 do 4,24 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 761,2 do 777,9 tys. zł. W ub.r. firma miała średnio 33 pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 3,96 do 4,25 mln zł, a na amortyzację - z 2,77 do 2,9 mln zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 1,1 mln zł do 980,9 tys. zł.
Po wybuchu epidemii wydawnictwo uzyskało umorzenie 183,8 tys. zł na składki pracownicze na ZUS oraz dostało 1,75 mln zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej. W czerwcu br. umorzono 844,2 tys. zł tej pożyczki, pozostałą część spółka spłaciła w sierpniu.
Pozostałe koszty operacyjne zmalały z 1,84 do 1,35 mln zł, a koszty finansowe - ze 180,3 do 69,8 tys. zł. Wartość udzielonych przez firmę pożyczek zwiększyła się w ub.r. z 1,87 do 2,18 mln zł.
Media Service Zawada ze stratą operacyjną
Zysk sprzedażowy Media Service Zawada poszedł w dół z 1,95 do 1,28 mln zł, a wynik operacyjny - ze 188,9 tys. zł zysku do 65,6 tys. zł straty. Natomiast zysk brutto zmalał ze 133 do 122,8 tys. zł, a zysk netto - z 89,1 do 87,3 tys. zł.
75 proc. udziałów wydawnictwa ma angielska spółka Media Service Zawada, a 25 proc. - członek jego zarządu Andrzej Przesmycki.
W sprawozdaniu podkreśliła, że kontynuuje współpracę z międzynarodowymi koncernami medialnymi. - Jednocześnie nadal będą prowadzone poszukiwania innych form działalności w celu zwiększenia zysku i utrzymania pozycji na rynku, w tym działania przy wykorzystaniu serwisów internetowych www oraz urządzeń mobilnych - dodano.
Dołącz do dyskusji: Media Service Zawada utrzymało zyskowność, wpływy 3 proc. w dół