Mediacap: 46 mln zł wpływów i 1,2 mln zł zysku, 62 proc. spoza reklamy
W trzech kwartałach br. holding Mediacap - obejmujący agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firmę badawczą Grupa IQS - zanotowała 46,01 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,22 mln zł zysku netto. Już 62,5 proc. wpływów spółki pochodzi z usług pozamarketingowych.
W skali roku wpływy Mediacapu ze sprzedaży wzrosły o 110,6 proc. (z 21,85 do 46,01 mln zł), zysk netto zmalał o 10,5 proc. (z 1,36 do 1,22 mln zł).
Tak duży wzrost przychodów wynika ze znaczącego rozszerzenia działalności spółki w efekcie trzech przejęć w ostatnim roku: w listopadzie ub.r. 53 proc. udziałów firmy badawczej Grupa IQS za 2,5 mln zł (więcej na ten temat), w grudniu ub.r. - 51 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals (więcej o tym), a w lipcu br., poprzez Grupę IQS, Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych za 1,3 mln zł (przeczytaj o tym więcej).
Jeśli porównywać działalność kontynuowaną spółki w 2013 i 2014 roku, w pierwszych trzech kwartałach jej wpływy wzrosły o 6,8 proc., a zysk EBITDA - o 139,2 proc.
- Wzrost rentowności EBIDTA i netto pozostaje naszym kluczowym priorytetem. Oprócz dalszej pracy nad uproszczeniem struktur kapitałowych, zarządczych i procesowych wdrażamy obecnie nowe inicjatywy z zakresu controllingu i aktywnego HR, które powinny przełożyć się na zwiększenie efektywności w 2015 roku - informuje Jacek Olechowski, prezes Mediacapu, w raporcie finansowym spółki. - Innym polem naszego działania jest zwiększanie udziałów rynkowych w trzech segmentach rynku na których działamy: reklama, data i digital. W tym zakresie konsekwentnie szukamy zarówno organicznych źródeł wzrostu (dzięki nowym usługom) jak i dalszych okazji do przejęć. Głównym kryterium oceny dla potencjalnych transakcji pozostają korzyści skali, które mogą nam przynieść, a nie sam wzrost przychodów - dodaje.
Jednostka główna Mediacapu od stycznia do września br. zanotowała 8,47 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 38,7 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 629,8 tys. zł zysku netto (o 25,3 proc. mniej niż przed rokiem). Spółka tłumaczy to zmianą rozkładu zleceń.
- Prowadzone obecnie prace nad poszerzeniem oferty rynkowej świadczonej pod marką EM Lab o usługi z zakresu marketingu zintegrowanego (obok usług eventowych) oraz powołanie komórki dedykowanej zamówieniom publicznym sprawiają, że spodziewamy się jednak szybkiego powrotu jednostki głównej na ścieżkę wzrostu - podkreśla Jacek Olechowski
W samym III kwartale br. wpływy Mediacapu ze sprzedaży wyniosły 16,14 mln zł, ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej, a zysk netto - 179,5 tys. zł (wobec 399,4 tys. zł przed rokiem).
Od stycznia do września br. wpływy spółki z usługi reklamowych wyniosły 17,26 mln zł i stanowiły 37,5 proc. jej wszystkich przychodów, podczas gdy w całym ub.r. było to 90 proc.
Wpływy z sektora digitalowego w trzech kwartałach br. osiągnęły wartość 17,21 mln zł (37,4 proc. wszystkich przychodów), a z segmentu data - 11,55 mln zł (25,1 proc. udziału).
Dołącz do dyskusji: Mediacap: 46 mln zł wpływów i 1,2 mln zł zysku, 62 proc. spoza reklamy