Mediacap przy spadku wpływów o 11 proc. zwiększył zysk dzięki oszczędnościom
Według szacunkowych danych w trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Mediacap, do której należą Grupa S/F, LTTM i IQS, zanotował spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 11 proc. do 28,8 mln zł. Natomiast dzięki wprowadzonym oszczędnościom zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 2,6 do ok. 3,4 mln zł.
- Przychody utracone w wyniku niemożliwości realizowania wybranych działań na rzecz klientów na skutek pandemii COVID-19, zastąpiły częściowo inne, dedykowane rozwiązania i usługi świadczone w trybie online. W rezultacie szacowane przychody, są wyższe niż założony plan finansowy uwzględniający negatywny efekt COVID-19, który zakładał znaczący spadek przychodów - skomentowano w komunikacie giełdowym Mediacapu.
W trzecim kwartale br. spadek przychodów firmy rok do roku był znacznie płytszy niż w drugim kwartale, kiedy wpływy zmalały o 22,9 proc. do 23,8 mln zł, a zysk netto z 1,33 mln zł do 757 tys. zł.
Z kolei zysk EBITDA Mediacapu zwiększył się w zeszłym kwartale z 2,6 do ok. 3,4 mln zł. Firma uzasadniła, że nastąpiło to „między innymi dzięki szybko wprowadzonym mechanizmom oszczędnościowym”.
- W trakcie III kwartału 2020 realizowaliśmy projekty pracując w trybie hybrydowym oraz zdalnym. Elastyczne dostosowanie do obostrzeń wynikających z pandemii, wpłynęło na nasz mix sprzedażowy, skoncentrowany obecnie na usługach świadczonych online - w szczególności rozwijamy usługi performance marketingu (w ramach w ramach Grupy S/F) badań online (w ramach IQS) i influencer marketingu (w ramach LTTM). W tych segmentach umacniamy naszą pozycję rynkową co powinno zaprocentować w przyszłości. W rezultacie organizacja pracuje dziś efektywnie w trybie mieszanym, a rentowność w trzech kwartałach była lepsza niż zakładaliśmy jeszcze wiosną - komentuje Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu.
Do Mediacapu należą Grupa S/F (obejmująca agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost), utworzona jesienią ub.r. grupa LTTM (w jej skład wchodzą zajmujące się influencer marketingiem TalentMedia, LifeTube, Gameset i Gamellon) oraz firma badawcza IQS.
Wiosną w LTTM zmniejszono zatrudnienie o ok. 9 proc., natomiast w lipcu zamknięto spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją autorskich treści na YouTube’a. Z zarządu LTTM z końcem br. odejdzie Piotr Łuczak, a w połowie 2021 roku Krystian Botko.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. Jacek Olechowski ma 52,08 proc. akcji spółki.
Dołącz do dyskusji: Mediacap przy spadku wpływów o 11 proc. zwiększył zysk dzięki oszczędnościom
Czyli Prezesostwo zabrało pracownikom żeby wynik giełdowy się zgadzał (SIC!)
TO TAKIE POLSKIE