37,6 mln zł wpływów i 444 tys. zł straty Mediacapu w br. 54 proc. więcej z TalentMedia, Opinie.pl i Plastream
W minionym półroczu holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, EmLab, TalentMedia, Plastream, Opinie.pl i IQS) zanotował 37,6 mln zł wpływów sprzedażowych i 444 tys. zł straty netto, a w samym drugim kwartale - 21,18 mln zł wpływów i 253 tys. zł zysku netto.
W pierwszej połowie br. przychody sprzedażowe Mediacapu zwiększyły się w skali roku o 25 proc., a w samym drugim kwartale - o 16 proc. Firma podała, że motorem wzrostu jej przychodów są platformy technologiczne TalentMedia, Opinie.pl i Plastream - ich łączne wpływy w minionym półroczu wyniosły 12,3 mln zł, o 54 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Pierwsze półrocze było bardzo mocne dla naszych spółek reklamowych: Grupa S/F i TalentMedia. W tych biznesach nie tylko skokowo rosną przychody, ale też wprowadzamy na rynek innowacje: TalentTube i Booost - biznesy, które są kluczowe dla przyszłych wzrostów wyników - opisuje Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.
Platforma TalentTube ma ułatwiać realizację kampanii content marketingowych z udziałem mniej znanych youtuberów, natomiast agencja Booost specjalizuje się w performance marketingu.
TalentMedia, Opinie.pl i Plastream z dużymi wzrostami
TalentMedia miała w minionym kwartale 4,5 mln zł wpływy - to największy w jej historii przychód kwartalny. Opinie.pl zanotowały kwartale 3 mln zł przychodów i 0,6 mln zł zysku EBITDA, a jej paneliści wypełnili 140 tys. ankiet, o 53 proc. więcej niż w pierwszym kwartale br. Natomiast platforma Plastream osiągnęła niemal dwukrotny wzrost przychodów z kwartału na kwartał.
- W ramach Plastream cały czas pozyskujemy nowych potencjalnych klientów płacących za testy. Szczególnie cieszy mnie to, że obok wydawców pojawiają się gracze z innych branż, co ilustruje potencjał naszej platformy AI. Choć cały czas jesteśmy w cyklu inwestycji, co osłabia naszą rentowność, to widzimy jak ten wysiłek przekłada się na wzrost naszych firm i buduje fundament pod zyski w najbliższej przyszłości - komentuje Jacek Olechowski.
- Po słabszym początku roku widać też wyraźną poprawę w naszych biznesach badawczych (IQS i Opinie.pl) - o ile w I kwartale ponieśliśmy istotne koszty związane z wdrożeniem RODO, o tyle już w II kwartale byliśmy na zbliżonych poziomach do ubiegłego roku. Mocno liczymy na powrót do wzrostów już w najbliższym półroczu - dodaje prezes Mediacapu.
Na koniec wtorkowej sesji giełdowej za akcję firmy płacono 2,15 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 39,6 mln zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Jacek Olechowski (ma 52,56 proc. akcji).
Dołącz do dyskusji: 37,6 mln zł wpływów i 444 tys. zł straty Mediacapu w br. 54 proc. więcej z TalentMedia, Opinie.pl i Plastream