MediaCom poprzez usługi Data Science chce konkurować danymi
Zespół MediaCom Business Science, jednostki analitycznej domu mediowego MediaCom Warszawa, wprowadza do swojej oferty rozwiązania Data Science. Ich celem jest wytworzenie przewagi konkurencyjnej w oparciu o dane.
MediaCom Business Science, licząca ponad 20 osób jednostka analityczna domu mediowego MediaCom Warszawa, to jednocześnie jedna z czterech głównych globalnych centrali analitycznych MediaComu. Od ub.r. kompetencje w obszarze Data Science. Teraz zaczyna oferować dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania, których celem jest nie tylko optymalizacja działalności klienta, lecz w głównej mierze tworzenie przewagi konkurencyjnej w oparciu o wiedzę wygenerowaną z danych.
- Praca z projektami Data Science wymaga zmiany sposobu myślenia klientów i dużo większej otwartości niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań analitycznych. Głęboko eksploracyjny charakter takich projektów sprawia, że na początku nie zawsze jest określone, co będzie finalnym produktem projektu: czy będzie to algorytm, narzędzie czy rekomendacja. Ważne jest, by dobrze zrozumieć cel lub wyzwanie biznesowe klienta, który udostępnia nam swoje zbiory danych. Eksplorując dane, dopiero zaczynamy stawiać hipotezy i weryfikować je mając w głowie jasny cel biznesowy, do którego dążymy. Takie podejście wymaga znacznego zaufania ze strony klientów, na które pracujemy od kilkunastu lat - opisują Bartosz Kowalski i Mateusz Downar z zespołu MediaCom Business Science. - Wierzymy, że projekty tego typu mogą generować nie kilkunasto-, ale kilkudziesięcio- czy, w przypadkach redefiniujących daną część biznesu, nawet kilkusetprocentowe wzrosty - deklarują.
Zespół MediaCom Business Science uczestniczy też w lokalnych i międzynarodowych konferencjach, warsztatach i szkoleniach Data Science oraz Big Data. Na przełomie kwietnia i maja br. globalny zespół MediaCom Business Science, w którym byli też Polacy, wziął udział w konkursie I-COM Data Science Hackathon podczas konferencji I-COM Global Summit w San Sebastian w Hiszpanii.
Dołącz do dyskusji: MediaCom poprzez usługi Data Science chce konkurować danymi