SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Metamorfoza Pulsu Biznesu

W 10. rocznicę istnienia Puls Biznesu odświeża layout. W poniedziałek gazeta ukaże się w zmienionej formule i nowej szacie graficznej.

Wydawca przygotował dwa nowe dodatki tematyczne: „Reklama i media” oraz „Praca i kariera”. Dział „Przedsiębiorca”, dotychczas od poniedziałku do czwartku, będzie jako sekcja tematyczna ukazywał się raz w tygodniu. Wzmocnieniu uległa sekcja „Inwestor”. Co najmniej jedna kolumna działu zostanie poświęcona funduszom inwestycyjnym, ostatnia strona gazety będzie zawierała najważniejsze informacje dla inwestora – opisy spółek, wskaźniki, kursy. Większą atrakcyjność i użyteczność uzyskały sekcje branżowe – Biznes i Logistyka, Lokale i Grunty, Biznes i Technologie.

- Zmiany w „Pulsie Biznesu” są odpowiedzią na potrzebę zwiększenia profesjonalizmu zawodowego menedżerów – mówi Jacek Ziarno, redaktor naczelny dziennika. – Odchodzimy od poradnictwa, a taką formułę w dużej mierze miał „Przedsiębiorca”, na rzecz jeszcze większej ilości newsów gospodarczo – biznesowych. Zachowujemy to, co najcenniejsze w naszej gazecie, jednocześnie wprowadzając nowe rzeczy. Teksty będą krótsze, łatwiej przyswajalne i będzie ich więcej.

Nowej formule towarzyszy także zmiana layoutu dziennika. Zmiany szaty graficznej miały na celu uatrakcyjnienie i uproszczenie formy przekazu. Służy temu łatwiejsza nawigacja i wyraźniejszy podział na sekcje. W strukturze dziennika zostaną wydzielone trzy części – wyraźnie oddzielone tytułami: ”PB1” (newsy), ”PB2” (sekcje tematyczne, codziennie poświęcone innej dziedzinie), ”PB3” (część dla inwestorów). Na każdej ze stron wprowadzono podział na trzy strefy, co ma pomóc w ustalaniu hierarchii tekstów. Autorem nowego layoutu jest Kasper Skirgajłło – Krajewski, dyrektor artystyczny „Pulsu Biznesu” oraz Jacek Utko, dyrektor artystyczny Bonnier Business Group.

Gazeta otrzymała nowe logo, do którego nawiązuje istniejący od grudnia logotyp portalu pb.pl. Będzie większa synergia między portalem i dziennikiem w wersji papierowej. Nowe narzędzia - ankiety, rejestrowanie i publikacja opinii internautów w gazecie mają na celu zwiększyć interaktywność czytelników i wskazywać na komplementarność obu mediów.

Portal „PB” uległ przeobrażeniu w grudniu ubiegłego roku. Zmieniono szatę graficzną oraz nawigację, zgodnie ze światowymi standardami. Rozbudowano także sekcję informacyjną portalu. – To, co użytkownicy zobaczyli w grudniu, jest pierwszym etapem odświeżenia serwisu. – mówi redaktor naczelny portalu Paweł Kubisiak. – Obecnie zbieramy opinie internautów i ostateczna forma portalu, wzbogacona o narzędzia stosowane w całej grupie Bonnier, pojawi się w lutym br.

Relaunch „Pulsu Biznesu” wsparty jest kampanią promocyjną. Swoim zasięgiem obejmuje ona telewizję (TVN24, TV Biznes), prasę (Dziennik), radio (Program III Polskiego Radia, Radio PiN, Tok FM) oraz portale internetowe (Onet, Interia, Wirtualna Polska). Kampania ruszy 15 stycznia. Za kreację tego projektu odpowiada agencja GonnaBe, media zaplanował dom mediowy Starcom (telewizja, prasa, radio) oraz Media Contact (internet).

Zmianom wydawniczym towarzyszą zmiany organizacyjne Bonnier Business (Polska). Call center, które do tej pory mieściło się w Warszawie, zostało przeniesione do Lublina. Nowy dział początkowo odpowiedzialny będzie za sprzedaż „Pulsu Biznesu”, docelowo ma stać się odrębnym podmiotem, który będzie obsługiwał grupy Bonnier w Polsce.

 

Tytuł 2006
Sprzedaż gazet ogólnopolskich
listopad październik
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 720829 521888 664040 487569
Gazeta Wyborcza 570354 425504 609417 433717
Super Express 301645 204663 303022 187773
Dziennik 328172 198311 341846 202135
Rzeczpospolita 204140 134894 223813 141049
Przegląd Sportowy 118942 67939 122949 70788
Gazeta Prawna 100593 63509 109411 66397
Puls Biznesu 33657 20383 34229 20348
Parkiet 27125 10299 26651 9583

Dołącz do dyskusji: Metamorfoza Pulsu Biznesu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl