Metropolia Krakowska z nową identyfikacją wizualną
Metropolia Krakowska zrzeszająca Kraków i 14 otaczających go gmin wprowadza nową identyfikację wizualną, którą przygotowała agencja reklamowa Lotna.
Motywem przewodnim nowej tożsamości wizualnej stały się łuki osadzone w minimalistycznej stylistyce. Mają one symboliczne znaczenie. Mają wyrażać dynamizm jaki cechuje Metropolię, współpracę między zrzeszonymi gminami, a także nieustanny rozwój obszaru. Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością.
- Taka właśnie jest Metropolia Krakowska. Nowym systemem chcemy jeszcze bardziej podkreślić nasz profesjonalizm, jedność i sprawność w działaniu. Poszczególne elementy graficzne składają się na finalny efekt wizualny. Tak samo jest z naszym stowarzyszeniem – każda z gmin jest równie ważną częścią struktury, dzięki czemu organizacja działa sprawnie jako całość. Idea systemu zakłada dużą dowolność wykorzystania i interpretacji dzięki czemu idealnie pasuje do używanych przez nas materiałów - komentuje Elżbieta Burtan, wójt Gminy Zabierzów oraz wiceprezes Metropolii Krakowskiej.
Ważnym aspektem oprawy wizualnej ma być także charakter regionalny - łuki przypominają popularne arkady krakowskich Sukiennic. Użyta kolorystyka (granat i czerwień) zaczerpnięta została ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie. Na bazie łuków z sygnetu przygotowana została również uzupełniająca typografia, a także ikony i pozostałe materiały graficzne.
Kompleksową identyfikację wizualną przygotowała agencja kreatywna Lotna, która prócz nowego systemu stworzyła również księgę znaku i marki. Zanim rozpoczęły się prace, agencja zorganizowała z wszystkimi gminami warsztaty, podczas których szczegółowo wyjaśniała cele jakie identyfikacja pełni, a także zbierała oczekiwania samorządów odnośnie nowej tożsamości. Dzięki temu projekt był dokładną odpowiedzią na stworzony brief. Pracami zajmował się zespół projektowy: Michał Wyszyński – koncepcja i projekt, Anita Kamila Sochacka – nadzór kreatywny, Piotr Flis – nadzór techniczny.
Zarówno System Identyfikacji Wizualnej jak i platforma promocyjna powstały w ramach projektu: KMA4Business, realizowanego wspólnie przez Spółkę Kraków Nowa Huta Przyszłości, Stowarzyszenie Metropolia Krakowska, Izbę Przemysłowo-Handlową w Krakowie oraz Gminę Miejską Kraków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, Poddziałanie 3.3.1 Promocja gospodarcza Małopolski.
Metropolia Krakowska to stowarzyszenie, tworzone przez Kraków i 14 otaczających go gmin. Głównym celem jego działania jest stwarzanie warunków do współpracy dla tworzących go samorządów.
Dołącz do dyskusji: Metropolia Krakowska z nową identyfikacją wizualną