SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Michał Karnowski apeluje o wsparcie dla tygodnika „Sieci”. „Nasza spółka to łupinka”

Członek zarządu Fratrii, Michał Karnowski, po siedmiu miesiącach ponownie zaapelował do czytelników o wsparcie w czasie pandemii. Podkreślając, że na tle innych firm medialnych wydawca jest spółką niewielką. - Nie wiemy jak długo ograniczenia będą obowiązywały - pisze Karnowski.

W marcu br. podczas pierwszej fali koronawirusa w Polsce Karnowski wystosował apel o regularne wspieranie wydawanych przez Fratrię mediów.

- To czas wielkiej próby dla Polski. Wiem, że to pyłek na mapie problemów, ale zamrożenie społeczne to kłopoty także dla pisma. Dlatego PROSZĘ - jeśli ktoś nie może kupić w kiosku, niech rozważy zakup PDF - apelował w filmiku nagranym na początku marca. Po dwóch tygodniach powtórzył apel o wykupywanie prenumerat cyfrowych. - Jedną z kwestii, którą warto przemyśleć, jest odpowiedź na proste pytanie: Ile znaczą dla Ciebie portal wPolityce.pl, tygodnik Sieci i telewizja wPolsce.pl? Nie jęczymy. Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo. Ciężką pracą, za skromne wynagrodzenia, robimy swoje, rozwijamy się, znosząc kolejne kampanie obelg i kłamliwych zarzutów, wychodzące ze świata sytych bonzów ulokowanych w medialnych szklanych pałacach - napisał. 

Apel o pomoc finansową

Teraz Michał Karnowski ponownie apeluje o wspieranie mediów Fratrii i wykupywanie subskrypcji cyfrowych tygodnika „Sieci”. Zwraca przy tym uwagę na niewielkie rozmiarów tej firmy na tle innych wydawnictw i nadawców.

- W 2019 roku TVN zatrudniał 1600 pracowników i osiągnął czysty zysk w wysokości 540 milionów złotych. Grupa Bauer zarobiła w tym okresie ponad 100 milionów. A Agora zapowiedziała w 2018 roku inwestycje w wysokości miliarda złotych. Na tym tle nasza niewielka, skromnie tworzona spółka, to łupinka: nieco ponad 20 milionów złotych rocznego budżetu - pisze Karnowski.

- Przeszliśmy - choć ze stratami - przez pierwsze ograniczenie ruchliwości społecznej. Teraz jednak nadchodzi kolejne. Wielu czytelników drukowanej wersji tygodnika „Sieci” zostanie w domu, wielu nie będzie miało okazji, możliwości, by kupić kolejny egzemplarz. Na dodatek, nie wiemy jak długo te ograniczenia będą obowiązywały. Możliwe, że do późnej wiosny - dodaje.

Michał Karnowski zachęca do kupna prenumeraty cyfrowej tygodnika „Sieci”. Po zakupie użytkownik dostaje także dostęp do artykułów w strefie Premium portalu wPolityce.pl (działa od czerwca br.) Dodatkowo będzie miał też dostępy do archiwalnych wydań tygodnika „Sieci” od 2017 roku, a także do tekstów publikowanych w cyfrowej wersji magazynu „W Sieci Historii”. Dodatkowo użytkownik w cenie zyskuje dostęp do codziennego newslettera wPolityce.pl oraz wGospodarce.pl.

- Z góry dziękuję. Na medialnym morzu jesteśmy małą łódką. Ale uparcie bronimy prawdy. Teraz znowu potrzebna państwa pomoc - zachęca Michał Karnowski. Ceny prenumerat zaczynają się od 9,99 zł za miesięczny dostęp, 49,99 zł kosztuje kwartalny dostęp, 89,99 zł - półroczny i tyle samo (w promocji) kosztuje roczny dostęp do treści. Bez promocji za roczny dostęp trzeba wydać 159,99 zł.

W marcu br. Izba Wydawców Pracy wraz ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych i Stowarzyszeniem Prasy Lokalnej zaapelowały do premiera Mateusza Morawieckiego, ministra kultury Piotra Glińskiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz o pomoc dla wydawców lokalnych tytułów prasowych w czasie pierwszej fali pandemii. Miałaby ona polegać m.in. na publikacji rządowych ogłoszeń i udzieleniu pożyczek. - Każdy kryzys „czyści" rynek, eliminując najsłabszych. Przeżyją najsilniejsi, ale nie sądzę, by wszyscy zrezygnowali z druku i przestawili się na e-wydania - ocenił w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, medioznawca, prezes domu mediowego OMD.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż tygodnika „Sieci” w lipcu br. wyniosła 38 882 egz., po spadku o 0,95 proc. rok do roku.

W ub.r. Fratria, oprócz „Sieci” wydająca m.in. „Gazetę Bankową”, wPolityce.pl i Telewizji wPolsce.pl, osiągnęła wzrost przychodów o 9,2 proc. do 36,68 mln zł oraz zysku netto z 2,81 do 3,18 mln zł. Wpływy z reklam wyniosły 28,14 mln zł, a ze sprzedaży prasy - 7,8 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Michał Karnowski apeluje o wsparcie dla tygodnika „Sieci”. „Nasza spółka to łupinka”

49 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Asi
Sieci są Ok, tuż zaraz za tygodnikiem Lisickiego Do Rzeczy. Kupuje, Propaguje, podaje dalej. 😎
odpowiedź
User
Zauroczony
Czyż to nie ta łupinka malutka chciała przejąć bonza w szklanym pałacu pod nazwą Eurozet?
SŁUCHAJTA MENADŻERY CZYŚCIE NIE WPADLI ORZYPADKIEM WE WŁASNE SIECI?
odpowiedź
User
Jacek
Niech poprosi Jacka Kurskiego dotacje "małej łupinki"z tych 2 miliardów!!!
odpowiedź