Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć publikację płatnych ogłoszeń w prasie
Ministerstwo Skarbu Państwa dąży do ograniczenia emisji płatnych ogłoszeń w prasie, a docelowo być może z nich zrezygnuje. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych poszczególnych spółek Skarbu Państwa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W poniedziałek informowaliśmy o pogłoskach, jakoby z prenumeraty „Gazety Wyborczej” i promowania się w tym dzienniku miały rezygnować instytucje rządowe i spółki Skarbu Państwa. Mówiło się także o wycofaniu z dziennika zleceń na emisję płatnych ogłoszeń. Niektórzy politycy PiS przyjęli to z zadowoleniem.
Agora nie chce odnosić się do tych informacji. - Jeśli chodzi o dane dotyczące prenumeraty „Gazety Wyborczej”, to nie podajemy szczegółowych danych zarówno na temat jej odbiorców, jak i jej sprzedaży - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory, zaznaczając, że spółka odnosi się jedynie do oficjalnych danych ZKDP, które publikowane są co miesiąc.
W pierwszych trzech kwartałach br. „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w 158 620 egz., z czego 106 953 egz. stanowiła sprzedaż kioskowa, a 49 427 egz. - prenumerata (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Przychody ze sprzedaży dziennika wzrosły w skali roku o 2 proc. do 76,1 mln zł, a wpływy reklamowe zmalały o 4,7 proc. do 75,8 mln zł.
Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć wykupywanie ogłoszeń w prasie, a docelowo zrezygnować z nich. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych resortu oraz poszczególnych spółek Skarbu Państwa, a nie w formie prasowych ogłoszeń. MSP chce w ten sposób zmniejszyć wydatki.
Na razie w ministerstwie trwają analizy dotyczące rodzaju informacji, które powinny być komunikowane za pośrednictwem gazet. Ewentualne ograniczenia wiążą się ze zmianą rozporządzeń, nakazujących publikację w prasie rozmaitych ogłoszeń. Z naszych ustaleń wynika, że dotyczy to wszystkich spółek Skarbu Państwa.
Komunikaty i ogłoszenia z rządowych resortów publikowane są we wszystkich głównych dziennikach, ale zdecydowanie największa część trafiała do „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”. Ograniczenia MSP dotyczyć będą wszystkich tytułów, nie tylko „GW” i „Rz”.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć publikację płatnych ogłoszeń w prasie