Mniejsze przychody K2 Internet. "To był trudny rok"
Grupa K2 Internet opublikowała wyniki finansowe za 2012 r. Przychody firmy spadły w porównaniu z 2011 r. o 9,8 procent i wyniosły 56,6 mln zł. Spółka wykazała w 2012 r. tylko 172 tys. zł zysku netto - to spadek o 97 procent.
Janusz Żebrowski, prezes zarządu K2 Internet powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że kondycja finansowa jego firmy zależy od kondycji całego rynku reklamy, ale - jak twierdzi - podlega mimo wszystko trochę innym prawom. - Część komentatorów uważa, że skoro urósł rynek reklamy internetowej, to automatycznie jako agencja internetowa powinniśmy odnotować wzrost na rynku naszych wszystkich usług. Tymczasem my nie specjalizujemy się tylko w reklamie internetowej, realizujemy także projekty na wielu innych polach, których dosięgają oszczędności - mówi Janusz Żebrowski.
Szef K2 Internet przyznaje, że rok 2012 był dla całego rynku bardzo trudny. - Myślę, że również rok 2013 będzie czasem, kiedy wciąż będą spadać nakłady na reklamę. W związku z tym w sensie globalnym raczej nie ma szans na jakiekolwiek wzrosty, możemy się spodziewać raczej spadków, przynajmniej o kilka, jeśli nie kilkanaście procent. Oczywiście będą segmenty, które będą rosnąć i tutaj wymieniłbym m.in. social oraz kampanie rozliczane w modelach efektywnościowych. Jeśli chodzi o agencję K2 Internet, to mam nadzieję, że uda się nam w 2013 roku utrzymać przynajmniej na takim samym poziomie, na jakim byliśmy w 2012 roku - stwierdza Żebrowski.
Z opublikowanego raportu finansowego K2 Internet wynika, że przychody całej grupy ze sprzedaży produktów i usług wyniosły w 2012 roku 56,6 mln złotych i spadły w porównaniu do roku 2011 o 9,8 proc. Wartość EBITDA wyniosła w 2012 roku około 3 mln zł, co stanowi spadek o 59,1 proc. w porównaniu z rokiem 2011, z kolei EBIT wyniósł 396 tys. zł (spadek o 93,4 proc.). Firma zanotowała istotny spadek zysku netto, który wyniósł w 2012 roku tylko 172 tys. zł. To o 96,6 proc. mniej niż w roku 2011. Przy relatywnie słabych wynikach finansowych K2 Internet znacząco zwiększyła wartość majątku trwałego, która wzrosła w porównaniu z rokiem 2011 o 91,2 proc.
Jakie działania planuje zarząd K2 Internet w celu poprawienia sytuacji finansowej w 2013 roku? - Z jednej strony chcemy wciąż poszerzać nasze podstawowe kompetencje. Z drugiej strony będziemy jednak chcieli tworzyć coraz więcej autorskich produktów. W 2012 roku bardzo mocno zainwestowaliśmy w Audiotekę (sprzedaż audiobooków - przyp. red.) oraz Oktawave (chmura obliczeniowa - przyp. red.), przygotowaliśmy też pełną infrastrukturę pod stworzenie nowej spółki S3, która będzie skupiała się na realizacji projektów dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Chcemy też zaistnieć na innych rynkach, stąd pomysł na stworzenie firmy na terenie Wielkiej Brytanii. W tej kwestii na razie nic się nie wyklarowało, ale mocno sondujemy tamtejszy rynek - powiedział nam Janusz Żebrowski.
W tym roku K2 Internet chce też mocno zainwestować w pośrednictwo w zakupie mediów. - Konsolidujemy naszą ofertę usług pośrednictwa mediowego „nowej szkoły”. Będzie nią zarządzał dotychczasowy szef ACR, czyli Marcin Siekierski ze wsparciem Rafała Ciszewskiego, który w połowie zeszłego roku po 17 latach pracy w Starcom został nowym członkiem zarządu K2 Internet - powiedział w rozmowie z nami Janusz Żebrowski, prezes zarządu spółki.
K2 Internet uznawana jest za największą agencję interaktywną w Polsce. Wśród jej klientów są m.in. Coca-Cola, PZU, IKEA, LG Electronics, MTV, Play oraz Volvo.
Dołącz do dyskusji: Mniejsze przychody K2 Internet. "To był trudny rok"